Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Kompiuteris (asociatyvi nuotr.) / Marius Morkevičius/ELTA
ELTA.LTŠaltinis: ELTA.LT
Bendra pardavimų apimtis, nors ir smuko 1 proc., buvo panaši į pernykštę – pasiekė beveik 26 tūkst. Šeštadienį taip pat fiksuotas dviženklis prekybininkų pajamų augimas – dieną po „Juodojo penktadienio“ pajamos buvo dešimtadaliu (10,3 proc.) didesnės nei pernai.
„Nepaisant sumažėjusių pardavimų apimčių, šiemet šalies gyventojai per „Juodąjį penktadienį“ išleido daugiau pinigų. Tai reiškia, kad jie įsigijo brangesnių, didesnės vertės prekių“, – pranešime teigė „Omnisend“ marketingo vadovas Evaldas Mockus.
Bendrovė iš viso įvertino pardavimų duomenis iš daugiau nei 5 tūkst. elektroninių parduotuvių Lietuvoje.
„Omnisend“ analizavo ir vadinamojo „Kibernetinio pirmadienio“ pardavimų duomenis, jis Lietuvos prekybininkams buvo ne toks sėkmingas – pajamos, lyginant su praėjusiais metais, buvo 14 proc. mažesnės, pardavimų atlikta 15,6 proc. mažiau.
Anot E. Mockaus, tokius pokyčius galėjo nulemti didesnis prekybininkų ir pačių pirkėjų dėmesys būtent „Juodojo penktadienio“ pasiūlymams.
Užsienyje pardavimų augimas mažesnis
„Omnisend“ duomenimis, elektroniniai pardavimai užsienyje per „Juodąjį penktadienį“ augo mažiau nei Lietuvoje – Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) pardavimai ūgtelėjo daugiau nei 6 proc., o per šventinį savaitgalį – nuo Padėkos dienos ketvirtadienį iki sekmadienio – beveik dešimtadaliu (9,1 proc.)
Tuo metu Jungtinės Karalystės rinkoje prekybininkai fiksuoja sumažėjusias pardavimų pajamas, nors pardavimų skaičius ir išaugo.
Anot „Omnisend“ marketingo vadovo, tokias tendencijas galėjo nulemti šalies ekonominė padėtis, pastebimai augančios kainos, taip pat tai, kad JK gyventojai už prekes dažniau atsiskaito grynaisiais pinigais.
„Juodasis penktadienis“ šios šalies prekybininkams buvo „juodas“: tos dienos pardavimų skaičius pernykščius rezultatus viršijo 10 proc., tačiau fiksuotas beveik 2 proc. pardavimų pajamų nuosmukis. (...) Vis dėlto, prasidėję šventiniai apsipirkimai ir išpardavimai gali vėl įpūsti gyvybės elektroninei prekybai tiek Jungtinėje Karalystėje, tiek ir kitose šalyse“, – teigė E. Mockus.