PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Spalio 24 d. 11:18

Nutraukiama sutartis dėl naujojo Klaipėdos ženklo

Klaipėda

Redakcijos archyvo nuotr.

Reporteris UgnėŠaltinis: Etaplius.lt


57618

Dėl visuomenėje bei žiniasklaidoje kilusių įtarimų, kad naujasis Klaipėdos ženklas gali būti nuplagijuotas, miesto savivaldybė administracija nuo lapkričio 27 d. vienašališkai nutraukė sutartį su UAB „Alora'' ir reikalauja grąžinti pagal sutartį sumokėtus 16304,75 Eur. Prekės ženklas yra panašus ne į bet kokį kitą „Google“ galimą aptikti prekės ženklą, o būtent į kito Lietuvos autoriaus Daliaus Stuokos 2015-aisiais sukurtą ženklą, tikimybė, kad tai tik dar vienas atsitiktinumas yra neįtikėtinai maža. Todėl prekės ženklų panašumas yra akivaizdus.

Klaipėdos miesto savivaldybės administracija ir UAB „Alora“ spalio 23 d. sudarė ir vykdė prekės ženklo „Klaipėda laisvu stiliumi“ atnaujinimo paslaugų pirkimo sutartį. Birželį UAB „Alora“ pateikė perdavimo aktą sutarties vykdymo metu sukurtam Klaipėdos prekės ženklui bei kitoms numatytoms paslaugoms priimti. Paslaugos buvo priimtos, tačiau, viešai pristačius ženklą, kilo abejonių, kad ženklas nuplagijuotas.

Liepos 10 d. uostamiesčio savivaldybė raštu kreipėsi į UAB „Alora“ ir prašė paaiškinti sukurto Klaipėdos prekės ženklo ir 2015 m. Daliaus Stuokos sukurto ženklo sąsajas ir kūrimo aplinkybes bei išsklaidyti kilusias abejones dėl ženklo plagijavimo.

UAB „Alora“ nurodė, kad bet koks panašumas į nurodomą D. Stuokos logotipą yra atsitiktinis, remdamiesi „Google“ duomenimis, kūrimo eigos aprašymu bei nuorodomis į asmenų pasisakymus feisbuko tinkle.

Kvietime teikti pasiūlymą dėl prekės ženklo „Klaipėda laisvu stiliumi“ atnaujinimo paslaugų pirkimo bei techninėje specifikacijoje buvo aiškiai nurodoma, kad yra siekiama formuoti Klaipėdos kaip atviro, demokratiško, socialiai atsakingo miesto įvaizdį bei susieti su šiuo metu rengiamos Klaipėdos miesto ekonominės raidos strategijos gairėmis miesto rinkodaros srityje. Kartu su dizaino kanonus atitinkančiu prekės ženklu buvo prašoma parengti jo naudojimo vadovą, apimantį visas savivaldybės veiklos sritis. Ženklo populiarinimui rengtas komunikacijos planas, nustatant komunikacijos tikslus ir laukiamus rezultatus 2018-2019 metams.

Pasak miesto savivaldybės administracijos direktoriaus Sauliaus Budino, ženklas, kuris vizualiai beveik identiškas D. Stuokos sukurtam ženklui, negali būti miesto simboliu ir negali pasiekti kvietime ir sutartyje numatytų tikslų, todėl negali būti naudojamas sutartyje numatytam tikslui pasiekti. Akivaizdu, kad netinkamam naudoti ženklui nereikalingas nei naudojimo vadovas, nei komunikacijos planas. Susiklosčiusioje situacijoje Klaipėdos m. savivaldybė nors ir pasirašė atliktų darbų aktus, tačiau iš esmės negavo to, ką pagal sutartį tikėjosi gauti. Dėl sukurto prekės ženklo panašumo į kito autoriaus darbą, tokio ženklo naudojimas ne tik kad nepadeda pasiekti užsibrėžto tikslo, bet net ir daro neigiamą įtaką Klaipėdos miesto reputacijai ir įvaizdžiui.

ELTA