PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2020 m. Gegužės 29 d. 14:00

Nuotolinis ugdymas: kaip sekėsi Šiauliams?

Šiauliai

Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt


132646

Koronaviruso protrūkis privertė keisti įprastą mokyklų dienotvarkę. Viskas apsivertė aukštyn kojomis. Vos per kelias savaites įprastas pamokas pakeitė nuotolinis ugdymas. Mokyklos privalėjo suorganizuoti nuotolinį darbą, mokiniams teko ieškoti priemonių ir būdų tęsti mokslus.

Pačioje pradžioje buvo labai sunku, nes didelis krūvis, o ir matant mokytojus ir jų pastangas buvo net truputį gaila. Dabar jau, kai baiginėju ir liko pora savaičių, nebereikia ir tiek daug mokytis“, – sako gimnazistė Eva.

„Buvo įdomu. Nebuvo sunkumų didelių. Net šiek tiek linksma, bet paskui pasidarė sunkiau. Susikrovė darbai. Tada jau reikėjo disciplinos. Viską susidėliot, pasidaryti dienotvarkę. Visą tą dienotvarkę dar ir sekti“, – apie nuotolinio ugdymo pradžią pasakoja vienuoliktokas Dominykas.

Stasio Šalkauskio gimnazijos direktorė Loreta Tamulaitienė neslepia, kad iššūkių netrūko, o ir šiuo metu jau sklandžiai vykstančios virtualios pamokos neprilygsta realiam bendravimui su mokiniais.

„Pats pirmas klausimas buvo ar mokiniai galės mokytis nuotoliniu būdu. Mes darėme apklausas, analizavome kiek mokinių turi priemones, kiek iš jų – neturi. Smagu, kad ir bendrovė „Splius“ padėjo vaikams, kurie neturi interneto ir jį įdiegė, – sako gimnazijos direktorė. – Pasimatė ir kiti sunkumai. Šiandieninė Z karta, manoma, priklausoma nuo kompiuterių. Juk sakoma, kad tik duokite jiems technologijas. Bet pasimatė, kad tik maža dalis mokinių liko patenkinti nuotoliniu ugdymu, nes jie ilgisi draugų, mokyklos ir savo vaidmenų. Vieni juk lyderiai, kiti neformalūs, dar kiti sportininkai, menininkai. Ir viso to nuotolinio ugdymo metu jie nebegali atskleisti“.

Švietimo bendruomenei pagalbos ranką ištiesti nusprendusi bendrovė „Splius“ tikina, kad visus darbus teko atlikti itin greitai, kad tik visi Šiaulių miesto moksleiviai galėtų sklandžiai mokytis namuose. Iš viso bendrovė interneto paslaugas karantino laikotarpiu dovanojo apie 40-čiai šeimų.

„Karantino laikotarpiu mums svarbiausia buvo susistyguoti procesus įmonės viduje: aprūpinti darbuotojus apsaugos priemonėmis. Ir kai tai padarėme, prisidėjome prie kitų svarbių socialinių projektų. Vos tik gavome socialiai remtinų šeimų sąrašą, iškart joms įrengėme interneto paslaugas“, – pasakoja UAB „Splius“ Marketingo direktorė Inga Karickienė.

Bendrovės Inovacinių projektų vadovas Žilvinas Skrebė sako, kad didelių iššūkių dėl karantino įmonė nepatyrė. Išaugusiam interneto naudojimui buvo pasiruošta iš anksto: „Pirmomis dienomis buvo juntamas gana ženklus srauto padidėjimas, maždaug apie 20 procentų. Mes nesistebėjome tuo ir tikrai tam ruošėmės. Žinojome, kad taip bus. Ir įmonės strategija yra augti ir plėsti vartotojų skaičių. Todėl tai nebuvo mums naujiena ar didelis iššūkis.“

Specialistas negaili patarimų gyventojams, kuriems tenka šiuo laikotarpiu dirbti ar mokytis nuotoliniu būdu. „Jei yra galimybė, visada naudokite laidinį interneto prisijungimą, o ne vadinamąjį Wi-Fi. Tai užtikrins sklandesnį darbą“, – sako Ž. Skrebė.

UAB „Splius“ Inovacinių projektų vadovas taip pat primena, kad itin svarbus ir pats interneto tiekėjas. Pasirinkus netinkamą ar nepatyrusį tiekėją galima sulaukti nemalonių staigmenų ir trikdžių pačiu netinkamiausiu metu.