PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2019 m. Rugpjūčio 27 d. 11:00

Nuo uždavinio iki rezultato

Kaunas

Virginija ŠimkūnienėŠaltinis: Etaplius.lt


95955

nuskambėjo prezidento inauguracinė kalba, nurimo šurmulys ir dažnai sau užduodamas retorinis klausimas „Kokia Lietuva bus dabar?“ vIEnA LIETUvA – uždavinys, siekiamybė ar realija? rezultatą pamatysime ne šiandien ir ne ryt, bet pamatysime. šiuo metu man kyla kitas retorinis klausimas: ar vIEnA LIETUvA, kaip vizija, taikoma ir švietimo sistemai? Manau, sutiksite, kad švietimas privalo būti vienas, nedalomas, nesegreguojamas į daugiau ar mažiau svarbius ugdymo(si) etapus. Svarbus kiekvienas jo žingsnis – pradedant ikimokykliniu ugdymu ir baigiant universiteto diplomu.

image66nv6z.png

Žiežmarių mokykla-darželis „Vaikystės dvaras“ šiemet birželio mėnesį surengė respublikinę metodinę – praktinę konferenciją „Nuo uždavinio iki rezultato“, skirtą ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojams. Konferencija surengta neatsitiktinai: dar iki jos, mūsų rajone vykdant LL3 švietimo pokyčio įgyvendinimo projektą, vyko konsultacija – mokymai „Vaiko veiklos įsivertinimas“, kūrybinė laboratorija „Vertinimas ir įsivertinimas ikimokykliniame ugdyme“, o balandžio mėnesį „Vaikystės dvaras“ pakvietė į respublikinę metodinę-praktinę konferenciją „Įsivertinimas – vaiko savarankiškumo ir atsakomybės ugdymo instrumentas“.

Šioje konferencijoje iškeltos problemos ir paskatino surengti minėtą metodinę-praktinę konferenciją „Nuo uždavinio iki uždavinio“, kurios metu mokytojai turėjo galimybę ne tik gauti teorinių žinių, bet ir atlikti praktines užduotis, išanalizuoti „Vaikystės dvaro“ priešmokyklinio ugdymo mokytojos N. Markevičienės nufilmuotą ugdomosios veiklos „Varnėno inkile“ medžiagą. Šioje konferencijoje pranešimus skaitė buvęs švietimo viceministras, UPC mokyklų veiklos tobulinimo skyriaus metodininkas G. Kazakevičius, doc. dr. B. Autukevičienė, NMVA vadovaujančioji vertintoja, ekspertė, lektorė A. Šarskuvienė.

Šio straipsnio autorė - Žiežmarių mokyklos-darželio „Vaikystės dvaras“ direktorė E. Raudeliūnienė - remdamasi stažuotės Vokietijoje patirtimi, savo pranešime „Ugdomoji veikla darželyje, Lietuvos ir Vokietijos kontekste“ pasidalino savo įžvalgomis apie Lietuvos ir Vokietijos ikimokyklinio ugdymo panašumus ir skirtumus. Pranešime akcentuota, jog užsienyje jau suprantama ankstyvojo vaiko ugdymo svarba, todėl ten su didele pagarba ir atsakomybe žiūrima į ikimokyklinį ugdymą, nes nuo pradžių pradžios priklauso tolimesnis vaiko vystymasis ir ugdymasis. Vokietijoje valstybiniai vaikų lopšeliai ir darželiai steigiami tik tose vietovėse, kuriose nėra privačių ikimokyklinio ugdymo programų teikėjų.

Dauguma privačių teikėjų yra ne pelno siekiančios organizacijos.Valstybės finansavimas skiriamas neatsižvelgiant, ar ikimokyklinio ugdymo programos teikėjas yra privati, ar valstybinė ikimokyklinio ugdymo įstaiga. Kadangi ikimokyklinis ugdymas ilgą laiką Lietuvoje iš dalies „iškrisdavo“ iš bendrosios švietimo sistemos ir jį buvo žiūrima gana atsainiai, turime visomis išgalėmis siekti ikimokyklinio ugdymo pripažinimo kaip itin svarbios švietimo sistemos sudedamosios dalies, privalome mokytis, kelti kvalifikaciją, įvaldyti šiuolaikinius ugdymo metodus ir priemones tam, kad kiekvienas vaikas, pradėjęs lankyti mokyklą, turėtų visas reikiamas kompetencijas, gebėjimus tolimesniam ugdymuisi.

Neabejojame, kad konferencijos metu įgytos teorinės ir praktinės žinios teigiamai įtakos kolegų tolimesnės veiklos perspektyvas, sąlygos ugdymo(si) proceso kokybinę kaitą, skatins ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojus pasitikėti savo jėgomis, drąsiai ir kūrybiškai priimant iššūkius ugdant jaunąją kartą – laisvą, kūrybišką, nebijantį iššūkių Lietuvos ateities vaiką, nes tai ir yra mūsų visų uždavinys ir laukiamas rezultatas. R. Šnipienės, K. Kertenienės, K. Montrimienės nuotr.

Eglė Raudeliūnienė

Žiežmarių mokyklos-darželio „Vaikystės dvaras“ direktorė