Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Freepik.com nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: Panevėžio miesto savivaldybės inf.
„Nuo kitų mokslo metų visi darželiai ir mokyklos turės užtikrinti galimybę kartu ugdytis ir specialiųjų poreikių vaikams. Siekiame tinkamai pasiruošti pokyčiams, todėl nuo šio rudens devyniose mūsų miesto mokyklose startuojantis projektas atvers duris 16 atvirų klasių. Mokykloms tai bus nauja patirtis bei praktinis įrankis, tobulinant mokymosi metodus bei papildoma galimybė pasirengti įtraukiojo ugdymo modelio taikymui ir sustiprinti mokyklas bei mokytojus“, – sako Panevėžio miesto vicemerė Loreta Masiliūnienė.
Pasak vicemerės, atvirose klasėse drauge su kitais besimokantys įvairių ugdymosi poreikių turintys vaikai sulauks papildomos pagalbos, taip bus sudarytos lygiavertės ir šiuolaikiškos kokybiško ugdymo(si) sąlygos. Miesto švietimo įstaigos įgaus praktinės patirties ruošiantis įgyvendinti įtraukiojo ugdymo modelį, kuris visose šalies mokyklose bus taikomas nuo 2024 m. rugsėjo 1-osios, kai visi darželiai ir mokyklos privalės užtikrinti galimybę kartu ugdytis ir specialiųjų poreikių turintiems vaikams, jei jų tėvai, pasitarę su specialistais, nuspręs, kad lankyti tokią įstaigą yra geriausias sprendimas vaikui.
Nuo rugsėjo 1-osios atviros klasės ugdymas, kurioje kartu su kitais mokiniais ugdysis ir vienas ar keli didelių ar vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai, miesto mokyklose bus organizuojamas pagal vieną iš trijų modelių – visiškos įtraukties, mobilios įtraukties ir srauto modelio. Atsižvelgiant į individualius kiekvieno mokinio poreikius vienoje ugdymo įstaigose bus išbandytas visiškos įtraukties modelis, šešiose – mobilios įtraukties, dar dviejose – srauto modelis.
Visiškos įtraukties modelis – kai bendroje klasėje besimokantys specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai, padedant antrajam mokytojui ir mokytojo padėjėjui, įtraukiami į bendras klasės ugdymo veiklas. Esant poreikiui užduotys ar jų forma, vertinimas, joms atlikti skiriamas laikas pritaikomi, parenkamos tinkamos mokymo priemonės, papildomai teikiama mokymosi pagalba.
Mobilios įtraukties modelis – ugdymas taip pat individualizuojamas, tačiau šios klasės mokiniai gali būti suskirstyti į laikinąsias grupes ar mokinių pogrupius, skirtus mokymosi sunkumams įveikti arba ypatingiems gebėjimams ugdyti. Mokiniai gali turėti ir savo individualius mokymosi tikslus, jų siekti savo tempu, todėl pritaikomas mokymo turinys, personalizuojamos užduotys, priemonės, pagalba.
Srauto įtraukties modelis – pagal jį mokiniai iš kelių klasių galės suformuoti didesnį srautą, kuris bus skirstomas į grupes ar pogrupius atsižvelgiant į individualius ugdymosi tikslus, ugdymosi poreikius. Mokiniams pagalbą teiks mokytojai, specialieji pedagogai, mokytojo padėjėjai ne tik bendrojoje klasėje, bet ir kitoje mokinių poreikius atitinkančioje aplinkoje, specialiai įrengtame kabinete.
Atviroje klasėje bent dalį laiko dirbs du mokytojai arba mokytojas ir specialusis pedagogas. Be to, atvirojoje klasėje visą laiką dirbs ir papildomas mokytojo padėjėjas. Šiame projekte dalyvaujantiems mokiniams bus sudarytos sąlygos ugdytis pagal Pedagoginės-psichologinės tarnybos specialistų rekomendacijas, mokytojai visų mokinių visaverčiam ugdymui gaus reikiamą antrųjų mokytojų ir mokytojų padėjėjų pagalbą. Projekte dalyvaujančiose mokyklose įkurtos 9 antrojo mokytojo ir 16 mokytojo padėjėjų pareigybės.
Šis projektas nuo rudens bus įgyvendinamas drauge su dar 14 šalies savivaldybių, kuriose veiks 100 atvirų klasių.
Projekto įgyvendinimo laikotarpiui nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. iki 2025 m. rugpjūčio 31 d. Panevėžio ugdymo įstaigoms iš Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos skirta per 715 tūkst. Eur.