Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Greta ZulonaitėŠaltinis: BNS
Kaip antradienį pranešė savivaldybė, šiose gatvėse bus įrengti paspirtukų eismą draudžiantys ženklai.
Taip pat senamiestyje, dalyje Naujamiesčio ir Šnipiškių vasarą numatoma įrengti specialiai elektriniams paspirtukams pažymėtas stovėjimo vietas, kuriose dalijimosi platformų paslaugomis besinaudojantys vairuotojai privalės palikti nuomojamus paspirtukus.
„Paspirtuką numesti bet kur ir priparkuoti nebebus galima, bus sužymėtos konkrečios dedikuotos vietos ir tik ten dalinimosi platformų naudotojai galės paspirtukus pastatyti“, – žurnalistams antradienį sakė Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Adomas Bužinskas.
Nuo šio mėnesio jau įvesti elektrinių paspirtukų greičio ribojimai – senamiestyje ir ant tiltų jų vairuotojai privalo važiuoti ne didesniu nei 12 kilometrų per valandą greičiu.
Pasak savivaldybės, iki šių metų pabaigos dalijimosi paslaugų bendrovės įpareigojamos paženklinti elektrinius paspirtukus identifikaciniais numeriais, kurie padėtų kitiems eismo dalyviams iš tolo atpažinti važiuojančiuosius šiomis transporto priemonėmis. Jie galėtų paslaugos teikėjui pranešti apie netaisyklingą parkavimą, viršijamą greitį, važiavimą dviese vienu elektriniu paspirtuku, važiavimą draudžiamoje zonoje ar kitus nusižengimus.
Seimo prieš dvi savaites svarstytose Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisose siūloma, kad elektrinius paspirtukus vairuoti galėtų tik 16 metų sulaukę asmenys ir jais važinėti būti draudžiama pėsčiųjų takais.
A. Bužinskas kalbėjo, kad savivaldybė Seimo iniciatyvą palaiko, tačiau pridūrė, jog vienas punktas pataisose kelia nerimą.
„Norima uždrausti dviračiams ir paspirtukams judėti šaligatviais (...) ir išstumti juos į gatves. Mes iš savo pusės aiškiai manome, kad bet koks mikrojudumo priemonių išstūmimas į gatves ten, kur nėra dviračių takų, nėra logiškas ir tikrai yra nesaugus“, – sakė jis.
A. Bužinskas teigė besitikintis, kad Seimas eismo saugumo ir reguliavimo funkciją paliks savivaldai.
„Jeigu bus priimtas toks siūlymas, kuris yra dabar, tai miestas turės pasidarbuoti su teptuku, sužymėti ant šaligatvių, kur gali važiuoti dviračiai ir kur paspirtukai“, – kalbėjo jis.
Anot savivaldybės administracijos direktoriaus, 1350 kilometrų šaligatvių sužymėjimas ten, kur nėra dviračių takų, savivaldybei kainuotų apie 2,5 mln. eurų.
Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys yra pažymėjęs, kad 2022 metais įvykiuose, susijusiuose su paspirtukais, sužaloti 223 žmonės. Jis taip pat yra sakęs, kad praėjusiais metais 5 tūkst. dviratininkų bei paspirtukininkų sulaukė nuobaudų už vairavimą išgėrus.
Lietuvos transporto saugos administracijos 2021-aisiais užsakyta apklausa yra parodžiusi, kad pusė respondentų (iš 507) teigė mažiausiai kartą per savaitę važiuojantys elektriniu paspirtuku, 17 proc. respondentų teigė labai dažnai arba dažnai atsiduriantys potencialiai pavojingoje situacijoje. Ketvirtadalis apklaustųjų tvirtino nematantys reikalo dėvėti šalmą ar liemenę, penktadalis sakė, kad tai nepatogu.