PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Sportas2017 m. Liepos 25 d. 15:10

Norite būti lenktynininku? Le Mans 24 h žvaigždės pataria lietuviams

Vilnius

Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt


10230

Svajojate apie tarptautinę lenktynininko karjerą? Norite būti pasauline žvaigžde? Pasiruoškite plačiai atverti piniginę, lenktyniaukite nuo vaikystės ir tikėkitės sėkmės. Stebuklai kartais įvyksta.


Foto galerija:

img-20170714-074412.jpg
img-20170714-133833.jpg
img-20170714-153809.jpg
img-20170714-154905.jpg
p7158358.jpg
p7158381.jpg
p7158496.jpg
p7158500.jpg
p7158511.jpg
p7158575.jpg
p7158583.jpg
p7158610.jpg
p7158621.jpg

Automobilių sportas labai skiriasi nuo kitų sporto šakų. Visiems atrodo, kad lenktynininkai maudosi rėmėjų piniguose, o nugalėtojai tiesiog neatsigina komandų ir reklamos užsakovų dėmesio. Realybė yra šiek tiek kitokia. Paskaičiuota, kad kelias nuo kartingo iki F1 kainuoja nuo 8 milijonų eurų. Ir čia tik tuo atveju, jei lenktynininkas yra neįtikėtinas talentas. Jei ne – suma gali dvigubėti ar trigubėti. Paskaičiuokime.

Kartingo lenktynės, kuriose karjerą pradeda visi būsimi F1 pilotai nėra pigios. Jei tau 8 metai ir tu nori lenktyniauti geroje komandoje konkurencingiausioje WSK serijoje, vienos lenktynės kainuos ne mažiau 8 tūkstančių eurų. Jei sezono metu sudalyvausi 7-8 lenktynėse ir dar papildomuose testuose, 100 000 eurų išgaruos labai greitai. Žinoma, yra alternatyvų. Pakankamai konkurencingi Lenkijos ar Italijos čempionatai kainuoja beveik dvigubai pigiau, bet ir lenktynių norisi daugiau. Taigi nuo 8 iki 12 metų, lenktyniaudami žinomose Mini klasės kartingo serijose turite galimybę kasmet išleisti nuo 40 000 iki 120 000 per metus. O tai nuo 200 000 iki 600 000 eur per penkis metus. Žinoma, jei rezultatai neblogi, norėsis tęsti karjerą pasauliniame kartinge. Junior kategorijoje (12-14 metų) taip pat turite pasirinkimą. Aukščiausioje OK Junior pasaulinėje kategorijoje vienos varžybos kainuos nuo 12 000 eur. Papildomai - skrydžiai, viešbučiai, maistas ir kiti dalykai. Per tris metus išleisite nuo 100 000 iki 400 000 eur. O tai jau MILIJONAS vien kartingui ir tik jei esate talentingas ir galite daug mokėti. Klaidingai įsivaizduojate, kad komandos kviečia talentus lenktyniauti nemokamai. Ne. Bet geriausiems taikomos šiokios tokios nuolaidos.

Sulaukėte 15 metų? Galite sėsti už automobilio vairo? Pigiausia Formulės 4 serija kainuos 150 000 eur. Tai tik mokestis už 6 ar 7 varžybų savaitgalius. Testai kainuos papildomai. Su kelionėmis ir kitais malonumais išleisite ne mažiau 300 000 Eur. Jei nebus avarijų. Jei bus – kainuos daugiau. Formulė 3? nuo 650 000 Eur. Formulė 2? 1 500 000 eur. Formulėse gali tekti praleisti kelis sezonus. Jei esi talentingas, tave pastebės ir pakvies išbandyti F1. Tas pabandymas irgi kainuos nuo 1 000 000 bet būsite jau labai arti svajonės.

Bet jei jūs norite tapti profesionaliu lenktynininku, nebūtina veržtis tik į F1. Yra keli prestižiniai Tarptautinės Automobilių Sporto Federacijos (FIA) čempionatai, kuriuose lenktyniauti ne ką mažiau įdomu. Ir tai kainuoja šiek tiek pigiau. Šiuo metu Formulei 1 didžiulę konkurenciją sudaro WEC (World Endurance Championship). Man jau 14 metų, kitąmet planuoju pradėti lenktyniauti automobiliais, taigi praėjusią savaitę WEC Niurburgringo 6 valandų lenktynėse paprašiau geriausių pilotų patarimų kur man tęsti lenktynininko karjerą. Žinoma, kalbėjau su greičiausiais, LMP1 kategorijos automobilius pilotuojančiais sportininkais.

Koks yra geriausias būdas patekti į LMP1 komandą? Po kartingo lenktyniauti kėbuliniais automobiliais ar formulėmis?

Brendonas Hartlis (Brendon Hartley). Le Mans 24 valandų lenktynių nugalėtojas. Porsche. „Mano nuomone nėra vieno sprendimo. Yra įvairių pavyzdžių. Pavyzdžiui aš pasirinkau lenktyniauti formulėmis, o mano kolega Markas (Marc Lieb) lenktyniavo GT kategorijos automobiliais iki tol kol tapo Porsche LMP1 vairuotoju“. „Brendonai, jei esi jaunas lenktynininkas ir nori patekti į gerą komandą, kas yra geriau – ateiti su savo ar rėmėjų pinigais? -Niekada man nėra uždavę tokio klausimo! Bet esu tikras, kad komandoms labiau patinka lenktynininkai kurie atsineša savo ar tėvų, o ne rėmėjų pinigus. Daugeliui komandų yra lengviau miegoti naktį žinant, kad vairuotojas toliau galės mokėti, o rėmėjas gali ir pasitraukti“.

Neilas Janis (Neel Jani). Le Mans 24 valandų lenktynių nugalėtojas. Porsche. „Įdomus klausimas. Jei nori laimėti Le Mano 24 valandų lenktynes turi pradėti karjerą su formulėmis, o jei tiesiog tapti lenktynininku tai, be abejo, GT kategorijose yra daugiau galimybių ir yra daug pigiau.“

Antonis Davidsonas (Anthony Davidson). Buvęs F1 lenktynininkas. WEC čempionas. Toyota. „Norėdamas tapti LMP1 pilotu būtinai turi nueiti tą patį kelią, kuris veda į F1, bet į WEC pusę nusukti paskutiniu momentu. F1 bolidai šiais laikais labai panašūs į LMP1 automobilius, abi kategorijos turi hibridinius variklius, kurie pasiekia apie 1000AG, abu reikalauja tokių pačių sugebėjimų“.

Jose Maria Lopez. WTCC čempionas. Toyota. „Tavo įstorija labai skiriasi nuo visų kitų lenktynininkų. Po nesėkmingo bandymo patekti į F1, grįžai į Argentiną ir ten eilinį kartą laimėjai TC2000 čempionatą. Atrodė, kad karjera ritasi žemyn, bet jau po metų tapai Pasaulio čempionu WTCC kategorijoje. Kaip tai įvyko? – Vienas mano draugų planavo lenktyniauti WTCC, tačiau taip susiklostė, kad jis negalėjo startuoti. Taigi, jis man davė automobilį ir aš laimėjau lenktynes. Tuo metu Citroen ieškojo 3-čio vairuotojo ir aš jiems pasirodžiau tinkamas. O tuomet tiesiog atidaviau visas savo jėgas ir 3 kartus tapau WTCC čempionu. 2016 metais Toyota Gazoo Racing darė vairuotojų atranką ir aš jiems labiausiai patikau. Visą gyvenimą svajojau lenktyniauti Le Mano 24 valandų lenktynėse, ir kai Toyota išsirinko mane, tikrai negalėjau atsisakyti.

Apibendrinant ilgą geriausių pasaulio lenktynininkų ir nedidelę savo patirtį galiu sakyti, kad 90 procentų sėkmingos autosporto karjeros lemia pinigai. Tačiau ir tie 9 likę procentai, kuriuose talentas, sunkus kasdieninis darbas fizinio pasirengimo treniruotėse, varginančios kelionės, testai trasose esant 40 laipsnių temperatūrai yra labai svarbūs. Na o 1 % palikime sėkmei, nuo kurios viskas labiausiai ir priklauso. Vietų Formulėje 1 yra tik 20, WEC LMP1 kategorijoje – tik 12, o į jas pretenduoja tūkstančiai pasaulio geriausių pilotų. Bet aš bandysiu.