PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2020 m. Balandžio 2 d. 10:05

Netikėtas patirtinis ugdymas lopšelyje-darželyje „Žilvitis“

Kėdainiai

Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt


123983

Karantino metu sustabdytas tiesioginis ugdymo procesas ir pradėtas ugdymas nuotoliniu būdu apvertė aukštyn kojomis ne vienos švietimo įstaigos nusistovėjusią tvarką. Smalsu, kaip sekasi mokyklų mokytojams, darželių auklėtojams, vadovams ir, žinoma, tiems, kas mokosi. Paprašėme kelių mokyklų ir darželių vadovų apie tai papasakoti. Šiandien pateikiame Kėdainių lopšelis-darželis „Žilvitis“ direktorės Audros Pakštienės pirmųjų dienų įspūdžius.

Dirbti kitaip nebuvome pasiruošę, tačiau visada žinojau, tikėjau savo įstaigos vieninga, profesionalia pedagogų komanda. Taip ir atsitiko... Paskelbus priverstines pavasario atostogas, mokytojai, specialistai, per nuolat naudojamą įstaigos „Messenger“ paskyrą, sukėlė tikrą minčių, idėjų, kaip organizuoti vaikų ugdymą namuose, audrą. Net pagalvojau, kad gal seniai tam ruošėsi... Parengėme veiksmų planą, susitarėme dėl priemonių įgyvendinimo. Išskyrėme pagrindines sritis – pagalba tėvams įgyvendinant ikimokyklinio ugdymo „Žingsnelis po žingsnelio“ ir priešmokyklinio ugdymo programas, galimos IKT susisiekimo su tėvais priemonės, skiriamos užduotis, rekomenduojamų veiklų pateikimo dažnumas, savišvieta, asmeninis tobulėjimas karantino metu, grįžtamasis ryšis, refleksija. Sutarėme, kad vesime karantino dienoraštį, o atsiskaitysime viena kitai, kada visa tai pasibaigs. Turėsime tarsi tokią „Netikėtos patirties analizę“.

Kadangi kiekvieną dieną darželyje pradėdavome visuotina mankšta, mokytojos nusprendė ją nufilmuoti pačios atlikdamos pratimus. Ir taip kiekvieno žilvičiuko rytas prasideda mankšta tarsi būtume darželio salėje. Pastebėjome, kad vaikams, tėvams labai smagu matyti pažįstamus veidus ekranuose. Todėl mokytojos parengė užduočių, eksperimentų, veiklų vaizdo medžiagą, kuria šiuo metu dalijasi su visais darželio vaikais.

Taigi, kaip gyvename startavus nuotoliniam ugdymui darželyje? Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo nuotoliniu būdu užtikrinimui bei techninei pagalbai teikti įstaigoje parengtas nuotolinio darbo tvarkos aprašas, direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė, kuri padeda mokytojams rengiant konferencinius skambučius, užduotis, komunikuojant virtualioje erdvėje. Tėvų, ugdytinių ir pedagogų komunikavimas vyksta per „Facebook“ uždarų grupių paskyras, el. paštu, telefonu. Siekiant glaudesnio grįžtamojo ryšio ir bendradarbiavimo, įskaitant ,,Padlet“ aplinką, su vaikais bendraujame per „Skype“, „Messenger“, „Viber“, naudojame „Zoom“ platformą. Kiekvieną pirmadienį mokytojas pateikia savaitės planą, pagal ugdymo programas numatomi tikslai, pateikiamos užduotys, vaizdo medžiaga. Atsižvelgiama į galimybes užduotis atlikti namų sąlygomis. Tęsiame STEAM metodo įgyvendinimą. Vaikai atlieka bandymus, eksperimentus, dalijasi vieni su kitais įspūdžiais. Tėvai siunčia nuveiktų darbų nuotraukas, filmuotą medžiagą, komentuoja, kaip pavyko viską atlikti, siunčia linkėjimus, vaikai sveikinasi su draugais. Jau minėjau, kad mažiesiems ypač patinka pamatyti savo mokytojas anapus ekrano. Mini filmukuose jos bendrauja, kalbasi su vaikais nuotoliniu būdu. Tai skatina vaikus veikti, atlikti užduotėles, stengtis, parodyti rezultatus. Vaikams patinka meninio ugdymo siūlomos užduotys – įvairūs muzikiniai žaidimai, dainelės, muzikinės pasakos, filmukai, ritminiai pratimai, linksmi imitaciniai, vaidybiniai užsiėmimai. Džiaugiasi sulaukę jiems jau žinomų judesio pratimų, šokių bei ryto mankštų vaizdo įrašų. Logopedas, psichologas su vaikų tėvais bendrauja individualiai, el. sistemoje „Mūsų darželis“, kalbasi telefonu, „Messenger“ programėlėje. Priešmokyklinio ugdymo mokytojos sėkmingai bendrauja su vaikais, tėveliais „Zoom“ platformos pagalba. Kiekvieną penktadienį konferenciniai skambučiai kviečia pedagogus aptarti darbą, vyksta nuotolinio darbo patirties refleksija.

Praėjo kelios „kitokios“ darbo ir gyvenimio savaitės. Bendravimas per atstumą parodė, kokie esame svarbūs vieni kitiems. Džiaugiuosi tėvų bendruomene, kurie vardan savo vaikų tapo mokytojais, kantriai, atsakingai atliekantys misiją „karantinas“. Pedagogų bendruomenė, tiesa pasakius, nelabai nustebino, žinojau, kad šios profesijos „patriotams“ dar vienas iššūkis, tikrai ne pati didžiausia problema. Dabar norisi tik vieno, kad kuo greičiau darželiuose, mokyklose vėl aidėtų vaikų juokas... Būkite sveiki.

Audra Pakštienė, Kėdainių lopšelis-darželis „Žilvitis“