Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Susisiekimo ministro patarėja Vytautė Šmaižytė, susisiekimo ministras Rokas Masiulis ir laikinai LAKD direktoriaus pareigas einantis Vitalijus Andrejevas. Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.
Reporteris OrintaŠaltinis: Etaplius.lt
Valstybinės reikšmės keliuose 1721 pėsčiųjų perėja iš 1949 yra nesaugi. Susisiekimo ministerija sako, kad per 2018-2021 metus šalies keliuose bus sutvarkytos visos nesaugios pėsčiųjų perėjos, o tam bus skirta daugiau nei 10 mln. eurų.
„Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atlikto tyrimo metu paaiškėjo, kad beveik 90 proc. pėsčiųjų perėjų yra nepakankamai saugios ir kelia grėsmę pažeidžiamiausiems eismo dalyviams - pėstiesiems. Kadangi didelė dalis pėsčiųjų nukenčia būtent perėjose, per trejus metus šalies keliuose nesaugių perėjų neliks“, - pranešime cituojamas susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Įvertinus pėsčiųjų perėjas valstybinės reikšmės keliuose, nustatyta, kad beveik 95 proc. perėjų nėra apšviestos kryptiniu apšvietimu, 29 proc. perėjų neturi iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos, todėl pėstiesiems tenka pereiti platesnę kaip 8,5 metro važiuojamąją kelio dalį.
Beveik 20 proc. perėjų neturi šaligatvių, pėsčiųjų ar dviračių takų, 18 proc. perėjų ruože apskritai nėra jokio apšvietimo, jose neužtikrinamas tinkamas matomumas. Daugiau nei 10 proc. perėjų neturi iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos, nors pėstiesiems tenka pereiti daugiau kaip dvi eismo juostas, nurodoma pranešime.
Nesaugių perėjų sutvarkymo ir atnaujinimo eilė sudaryta atsižvelgiant į gyventojų skaičių, tenkantį 100 metrų ilgio valstybinės reikšmės kelio ruožui, vidutinį metinį paros eismo intensyvumą, įskaitinius eismo įvykius, kuriuose nukentėjo pėstieji ir dviratininkais, perėjų apšvietimą, taip pat įvertinus, ar tomis perėjomis gyventojai naudojasi eidami į netoliese esančias mokyklas, ligonines ar kitas įstaigas.
Teigiama, kad dalis pėsčiųjų perėjų bus rekonstruojamos, kita dalis, vadovaujantis saugaus eismo praktika užsienyje, - naikinamos.
„Pėsčiųjų perėjos bus naikinamos mažai urbanizuotose vietose, užmiesčio teritorijose, taip pat ten, kur leistinas važiavimo greitis yra didesnis nei 50 km/val. arba nėra įrengta pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūra“, - teigia laikinai LAKD direktoriaus pareigas einantis Vitalijus Andrejevas.
Žadama, kad tankiai apgyvendintuose kelių ruožuose pėsčiųjų perėjos bus rekonstruotos.
„Visose pėsčiųjų perėjose bus įrengtas kryptinis apšvietimas, pagal poreikį greičio mažinimo kalneliai, salelės, susiaurinimai, taip pat saugūs ir patogūs priėjimai iki pėsčiųjų perėjų, kai kuriais atvejais perėjos bus perkeliamos į saugesnę vietą“, - sako V. Andrejevas.
Per 2018-2019 metus planuojama sutvarkyti apie 700 pėsčiųjų perėjų, per 2020 ir 2021 metus - dar po 500 pėsčiųjų perėjų.
R. Masiulis taip pat ragina šalies savivaldybes imtis priemonių užtikrinti pėsčiųjų perėjų saugumą savivaldybėms priklausančiose gatvėse ir keliuose.
Kelių ir transporto tyrimo instituto duomenimis, šalies miestuose neretai pėsčiųjų perėjos įrengiamos per aukštos kategorijos gatvėse, kuriose yra per didelis važiavimo greitis (daugiau nei 50 km/val.), pavyzdžiui, Vilniaus miesto Geležinio Vilko gatvėje, Pilaitės prospekte, Kauno miesto Jonavos gatvėje, Taikos prospekte, Klaipėdos miesto Baltijos prospekte.
ELTA