PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2018 m. Vasario 9 d. 09:31

Neremontuotoje Geležinkelio gatvės atkarpoje ir velnias nusisuktų koją

Marijampolė

R. Pasiliausko nuotr., "Suvalkietis"

Loreta TumelienėŠaltinis: Etaplius.lt


28573

Į „Suvalkiečio“ redakciją pagalbos kreipėsi Geležinkelio gatvės gyventojai. Iškentę geležinkelio bėgių remontus, viadukų statybas, žmonės vėl tapo statybų, tiksliau pradėtos remontuoti ir nebaigtos gatvės, įkaitais. Dviejose kelio juostose šalia jų namų gatvę remontavę statybininkai nugremžė asfaltą, o naujo patiesti atkarpoje nuo degalinės iki sankryžos su V. Kudirkos gatve, nespėjo, nes atšalo orai. Kelio darbai tiesiogine ta žodžio prasme buvo tiesiog numesti. Net ženklų, kad šioje atkarpoje vien duobės, kad staiga baigiasi asfaltas arba vėl prasideda, nėra. Nuo vibracijos, kai neremontuota atkarpa važiuoja krovininis transportas, dreba namų sienos. Gyventojai jau kuris laikas beldžiasi į Marijampolės savivaldybės administracijos už ūkio darbus atsakingų specialistų duris ir prašo imtis veiksmų, o šie, siunčia pas rangovą su juo spręsti problemas.


Foto galerija:

m9b9737.jpg
m9b9739.jpg
m9b9741.jpg
m9b9742.jpg
m9b9744.jpg
m9b9745.jpg

Vargai trunka pusantro mėnesio

Geležinkelio gatvę pradėta remontuoti rudenį. Šioje gatvėje numatyta pakeisti per viadukų remontus susidėvėjusią asfalto dangą, išlyginti ją, kad nebūtų iškilę virš asfalto šuliniai. Remontus vykdo uždaroji akcinė bendrovė „Alkesta“. Statybininkai iki šalčių dar spėjo pakloti asfaltą didžioje dalyje gatvės, tačiau atkarpa nuo žiedinės sankryžos iki sankryžos su V. Kudirkos gatve, šalia gyvenamųjų namų, liko neremontuota. Dėl šios atkarpos ir prasidėjo Geležinkelio gatvės gyventojų ir visų miestelėnų, kuriems tenka važinėti šia vietove, vargai, trunkantys jau pusantro mėnesio ir neaišku, kada pasibaigsiantys.

Pasak šioje gatvėje gyvenančio Dainiaus, pirmasis gyventojams kylantis klausimas, kodėl asfaltas pirmiausia buvo klojamas toje pusėje, kur degalinė, o ne ten, kur gyvenamieji namai. Juk darbo patirtį turintys statybininkai matė, kad nespės visos gatvės išasfaltuoti iki prasidedant žiemai. „Gruodžio viduryje negali sakyti, kad šalčiai užklupo netikėtai“, – sakė Dainius.

Pavojingiausi slenksčiai

Situacija Geležinkelio gatvėje dabar tokia: dvi eismo juostos nuo miesto centro kairėje išasfaltuotos, dešinėje, prie gyventojų namų, liko nebaigti darbai. Neįrengtos įvažos, asfaltas nugremžtas. Kai tokiu keliu be asfalto sluoksnio per lietų ir atlydžius pavažinėjo lengvieji ir sunkiasvoriai automobiliai, neasfaltuotoje atkarpoje išsimušė gilios duobės. Jų lyg prisėta. Važiuojant per duobes daužosi, laužosi automobiliai. Anot vietinių, duobės dar ne pats baisiausias dalykas. Kur kas pavojingesni palikti du gana aukšti slenksčiai, apie kurių egzistavimą šia gatve važiuojantys pirmą kartą net neįtaria, nes nėra įspėjamųjų ženklų. Tai vietos, kur automobilis nuvažiuoja nuo asfalto ir užvažiuoja ant jo. Apie tai, kad jose ne vienas automobilis buvo sulaužytas, rodo ant kelio besimėtančios automobilių detalės. Kas keisčiausia, kad tokioje duobėtoje kelio atkarpoje net neapribotas greitis.

Dreba namų sienos

Gyventojai skundžiasi, kad ne tik automobiliai gadinasi važinėjant tokia duobėta atkarpa. „Kai gatve nudunda pakrauti krovininiai sunkvežimiai, dreba mūsų namo sienos, pas kitus gipsas antrame aukšte sutrūko“, – pasakojo gyventoja. Anot jos, kadangi kraštinė juosta visai išmušta duobių, piko valandomis automobiliai bando sutilpti į vieną. Tai gana pavojinga. Gailėdama vairuotojų ir jų mašinų gyventoja pati pažymėjo itin didelę ir vandens sklidiną duobę, į ją įdėdama šalikelėje rastą ženklą.

Antrasis gyventojams kylantis klausimas, kodėl nėra kelio ženklų, kad gatvės atkarpa duobėta, kodėl greitis šioje atkarpoje nesumažintas iki 30 km /h, juk asfalto nuimta apie 12 centimetrų. Tėra vienas pakrypęs ženklas, kad vyksta remonto darbai, tačiau, kad remontuojamoje atkarpoje – du slenksčiai, jokio įspėjimo.

Gyventojai pasigenda šeimyniško požiūrio, tvarkos. Juk savo kiemuose taip niekas nepalieka. Vietas prie slenksčių buvo galima užpilti gremžtu asfaltu ar kitomis priemonėmis palyginti, kad nereikėtų automobiliams daužyti padangų. Pagaliau atkarpą, kurioje nėra asfalto, galima uždaryti, eismas puikiausiai galėtų vykti kitomis dviem juostomis, kurios suremontuotos.

Vyras pasakojo, kad pas jį svečiavosi vokietis. Pamatęs, kokia duobėta gatve darda automobiliai, svečias negalėjo atsistebėti. „Pas mus iš karto būtų uždarę gatvę“, – sakė jis.

Pasak Dainiaus, įvažiavę į žiedinę sankryžą jie juokauja, kad čia Europa. Kelio danga lygi, šuliniai nesikabina už ratų, apšvietimas puikus. Tik išvažiavus iš žiedo, prasideda Lietuva.

Kol kas tik pažadai

Pasak Dainiaus, savivaldybės komunalinio ūkio specialistai jam pažadėjo, kad per dvi dienas problema bus išspręsta. Neasfaltuotos kelio juostos bus uždarytos, eismas vyks kita gatvės puse, kur paklotas asfaltas, ten kaip tik yra dvi juostos.

„Suvalkiečio“ pakalbintas Marijampolės savivaldybės administracijos Transporto tarnybos vyr. specialistas Hendrikas Nagrodskis paaiškino, kad kol gatvė nesuremontuota, darbai nepriduoti, už jos eksploatavimą, eismo saugumą, kelio ženklus atsako darbus vykdanti įmonė. Šiuo atveju uždaroji akcinė bendrovė „Alkesta“. „Kalbėjomės su jų vadovais, sakėme, kad imtųsi priemonių, juk dabar tokioje duobėtoje atkarpoje net greitis nesumažintas, nėra įspėjamųjų ženklų, kad gatvė nelygi“, – sakė H. Nagrodskis. Anot jo, rangovai žadėjo spręsti šia problemą.

UAB „Alkesta“ atsižvelgė į gyventojų prašymus. Nuo savaitgalio Geležinkelio gatvėje dvi eismo juostos šalia gyvenamųjų namų buvo uždarytos, eismas nuo šiol vyksta kitomis dviem, kur asfaltas paklotas.