Neįtikėtina antsvorio priežastis: galbūt jūsų organizme gyvena netinkamos bakterijos?

Neįtikėtina antsvorio priežastis: galbūt jūsų organizme gyvena netinkamos bakterijos?
Lietuva
Pixabay.com nuotr.
Etaplius.lt Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Visą gyvenimą kamuoja problemos dėl antsvorio? Nuolat skaičiuojate kalorijas, stengiatės laikytis sveikos mitybos principų, tačiau svoris nekrenta? Galbūt problema slypi jūsų žarnyno mikrofloroje. Mokslininkai nustatė, kad didesnį kūno svorį gali lemti bakterijos, kurios gyvena žarnyne. Kaip palaikyti tinkamą mikroflorą ir džiaugtis sveiku kūnu?

Naujas žmogaus kūno organas

Visa žmogaus turima mikroflora – gerosios ir blogosios bakterijos – sudaro mikrobiotą. Pastaraisiais metais vis daugiau mokslinių tyrimų atskleidžia būtent bakterijų naudą mūsų kūnams – jos gamina kai kuriuos vitaminus, apsaugo nuo ligų, gerina virškinimą ir net nuotaiką ar emocijas. Ne veltui svarstoma mikrobiotą oficialiai pripažinti dar vienu žmogaus kūno organu. Nes kaip be širdies, plaučių, odos negalėtume gyventi, taip neišsiverstume ir be mikroorganizmų kolonijų savo kūne.

Nors mikroorganizmai ir bakterijos randamos beveik visuose žmogaus organuose, tačiau didžiausia jų koncentracija – žarnyne. Čia nuolat konkuruoja gerosios ir blogosios bakterijos. O tai tiesiogiai veikia ir kiekvieno iš mūsų savijautą, nuotaiką.

Antsvorį gali lemti netinkamos bakterijos

Valgant mažai įvairų maistą, suvartojant nepakankamai skaidulų, daržovių, vaisių žarnyno mikrofloroje sumažėja bakterijų. Moksliniai tyrimai atskleidė, kad sveikatai palaikyti būtina bakterijų įvairovė. Tačiau skirtingi mikroorganizmai minta skirtingu maistu.

Kai žmogų kamuoja alkio priepuoliai, o jam sudėtinga palaikyti normalų kūno svorį, galima įtarti, kad jo žarnyne gyvena daug anstvorį sukeliančių bakterijų. Jos minta angliavandeniais ir skatina visišką jų įsisavinimą į šeimininko organizmą. Taip asmuo gali suvalgyti tiek pat, kiek aplinkiniai, bet priaugti daugiau svorio.

Mokslininkai pastebėjo, kad norint paįvairinti mikriobiotą, reikia stengtis kasdien valgyti prebiotikus – tai yra maistas bakterijoms. O joms tinka įvairus skaidulinis maistas, pavyzdžiui: obuoliai su žievelėmis, bananai, svogūnai, sėlenos, įvairios sėklos ir panašiai. Kuo įvairesnė mityba, tuo daugiau gerųjų bakterijų rūšių apsigyvena ir įsitvirtina mūsų kūne. Sveika mikrobiota apsaugo nuo nutukimo, įvairių sunkių ligų ir net padeda palaikyti psichinę sveikatą.