Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Neringa TuškevičienėŠaltinis: Etaplius.lt
Šiandien įprasta įvairias veiklas bei iniciatyvas vadinti projektais. Projektai gali būti trumpalaikiai ar ilgalaikiai, respublikiniai ar tarptautiniai. Visų jų metu įgyjama naujų žinių, tobulinami įgūdžiai, patiriama įsimintinų akimirkų, tačiau tikriausiai bet kurios mokyklos atstovai pritars mūsų nuomonei, kad įvairiapusę, piniginiais vienetais neįkainuojamą patirtį įstaigai, vietos bendruomenei, suteikia ERASMUS+ projektai.
Nuo 2010 metų Eitminiškių gimnazijos bendruomenė aktyviai įsitraukė į tarptautinių projektų Comenius, ir ERASMUS+ veiklas. Per šį laikotarpį dalyvavome 4 projektuose. Šiuo metu norime ypatingai pasidžiaugti neseniai pasibaigusiu projektu „Save Our Resources“ (2015-2018m.m.) bei dar besitęsiančiu „Be Healthy, Be Smart, Be Europe!” (2017-2019 m.m.).
Projektas „Save Our Resources“ vyko 2015-2018 mokslo metais. Šio projekto veiklose dalyvavo partneriai iš šešių valstybių: Vokietijos, Italijos, Rumunijos, Ispanijos ir Lietuvos. Projekto pagrindinis tikslas – suteikti žinių, ugdyti mokinių suvokimą apie vandens šaltinių ir naudingųjų iškastinių išteklių sąmoningą vartojimą bei tausojimą; vėjo, vandens, saulės, biokuro, branduolinės energijos gaminimo, kaupimo, saugojimo ir vartojimo ypatybes, taip pat, aptarti, išanalizuoti socialinius-ekonominius ir kultūros išteklius bei jų taikymo galimybes.
Pagrindinis projekto produktas – sukurta mokymo priemonė, kurią sudaro šie moduliai: saulės ir vėjo energija, vandens energija, biokuras, gamtos ištekliai, iškasenų atsargos, branduolinė energija. Visų modulių veiklos edukacinio pažintinio pobūdžio, pritaikytos skirtingo amžiaus vaikams. Ši mokymo priemonė gali padėti įvairių dalykų mokytojams organizuoti įdomesnį ugdymo procesą.
Per pastaruosius trejus metus atlikome daug įvairių pažintinių – mokomųjų veiklų: kurėme tematinius filmukus, rengėme pristatymus, organizavome praktinius užsiėmimus. Visose veiklose analizavome ir aptarėme, kokiais ištekliais turtingos projekte dalyvaujančios valstybės, akcentavome gamtos duotybių saikingo ir atsakingo vartojimo svarbą bei galimybes vienus elementus pakeisti kitais.
Džiugina tai, kad ne vienam projekto dalyviui kilo mintis, jog Žemės atsargos nėra begalinės ir kiekvienas iš mūsų atsakingas už tikslingą jų vartojimą bei saugojimą.
Pasiteiravus projekte dalyvavusių mokinių, kokios veiklos labiausiai įsiminė, visi, kaip sutarę atsakydavo, kad įspūdingiausi susitikimai su partneriais. Vienos iš abiturienčių pasakojimas: „Šis projektas suteikė man galimybę pirmą kartą išvykti į tolimesnę kelionę, susipažinti su projekte dalyvavusiais kitų šalių mokiniais , mokytojais ir tėvais.
Buvo labai įdomu bendrauti, pažinti skirtingų kultūrų atstovų papročius bei tradicijas. Nepakartojamą įspūdį paliko gyvenimas šeimose, nes suteikė galimybę betarpiškai patirti, kaip gyvena mūsų bendraamžiai kitose valstybėse. Patiko keliauti, aplankyti įsimintinus objektus susijusius su Gamtiniais šalies ištekliais. Be to dalyvauti kitų mokyklų pamokose, bei kitose organizuotose veiklose.
Turėjau galimybę palyginti kaip vyksta užsiėmimai pas mus ir kitur. Pastebėjau nemažai ne tik skirtumų, bet ir panašumų. Džiaugiuosi, nes šis projektas padėjo patobulinti mano bendravimo, bendradarbiavimo įgūdžius bei anglų kalbos žinias. Projekto metu ne tik sužinojau naujų dalykų, bet ir patyriau daug teigiamų emocijų, esu labai patenkinta ir laiminga, kad ERASMUS+ suteikė man tokią galimybę.“
Kaip bebūtų gaila, tačiau kiekviena veikla, kiekvienas projektas turi savo pradžią ir savo pabaigą. Tikimės, kad ateityje mūsų laukia nauji projektai, naujos patirtys, žinios, pažintys, prisiminimai…
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.
Svetlana Sčastnaja, Renata Magilevičienė