Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Švietimo ir mokslo ministerija kartu su savivaldybėmis, neformaliojo švietimo specialistais sukūrė naują neformaliojo švietimo kokybės vertinimo instrumentą, kurį jau šį pavasarį išbandys 6 savivaldybės. Atsižvelgus į jų patirtį ir pastabas, metodika bus tobulinama, o nuo 2019 sausio 1 d. bus siūloma ją taikyti visoje šalyje.
Tiek savivaldybės, tiek kiekvieno būrelio organizatoriai galės įsivertinti siūlomų paslaugų kokybę pagal keletą parametrų – vaikų pasiekimus ir pažangą, ugdymo organizavimą, ugdymo aplinką bei lyderystę ir vadybą – ir priimti sprendimus dėl priemonių kokybei kelti. Metodikoje siūloma atkreipti dėmesį į individualią pažangą ir asmenybės augimą, kaip užtikrinamas grįžtamasis ryšys vaikui ir jo tėvams, kaip tobulinama mokytojų ir vadovų kvalifikacija. Taip pat, ar ugdymo programos atitinka vaikų poreikius, koks yra siūlomų veiklų prieinamumas, ar fizinė ir psichologinė ugdymosi aplinka yra tinkamos vaikams.
„Neformalus vaikų švietimas yra svarbi asmenybės ugdymo dalis, todėl būreliai turi būti ir prieinami, ir kokybiški. Turėdami aiškią metodiką, kaip patikrinti savo stipriąsias ir mažiau stiprias puses, neformalaus švietimo teikėjai galės geriau užtikrinti savo veiklos kokybės augimą, efektyviau panaudoti vaikams skiriamo krepšelio lėšas. Tai vienas iš būdų savivaldybėse didinti neformalaus švietimo programų įvairovę, kurti ir plėtoti saugesnę ugdymo aplinką, į būrelius pritraukti daugiau vaikų“, – sako švietimo ir mokslo viceministras Gražvydas Kazakevičius.
Neformalaus vaikų švietimo teikėjams bus rekomenduojama, kad remdamiesi nauja metodika įsivertintų kasmet, o išorinis vertinimas būtų atliekamas kas 5 metus ar dažniau. Įsivertinus neformaliojo vaikų švietimo kokybę bus aiškiai matomos stipriosios pusės ir kryptys, kurioms verta skirti daugiau dėmesio. Atlikus išorės vertinimą neformalaus vaikų švietimo teikėjai turės nurodyti 5 geriausius kokybės rodiklius ir 3 rodiklius, kuriuos planuoja tobulinti.
Būrelių ir kitų neformalaus švietimo veiklų teikėjai, vertinimo metu išskyrę sritis, kuriose norėtų tobulėti, bus kviečiami į tikslinius seminarus, finansuojamus Švietimo ir mokslo ministerijos. Kokybiškiausių veiklų organizatoriai bus kviečiami pasidalinti savo patirtimi.
Metodika bus išbandoma Prienų, Plungės, Ukmergės, Utenos ir Tauragės rajonuose bei Visagino savivaldybėje. Ją išbandant bus teikiamos konsultacijos įstaigų įsivertinimui, taip pat įvertinta įstaigų veiklos kokybė ir pasiūlytos priemonės jai gerinti.
Švietimo ir mokslo ministerijos informacija