PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2021 m. Sausio 28 d. 09:00

Neaiški tvarka viešajame transporte

Klaipėda

Egidijaus Jankausko nuotr.

Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt


163189

Klaipėdos gyventojai piktinasi, kad miesto viešajame transporte pirmojo karantino metu galiojusi griežta keleivių įlaipinimo ir išlaipinimo tvarka šiuo metu visiškai nebeaiški. „Vakarų ekspreso“ skaitytojas Giedrius Pluščiauskas teigia, kad į autobusus keleiviai įlipa ir išlipa kaip kas nori.

Pašnekovas sako, kad vairuotojai gyventojus įlaipina per skirtingas duris - vieni per priekines, kiti - per vidurines. „Todėl autobuse dažnai susidaro tam tikras chaosas, dėl kurio vieni piktinasi, o kiti, matyt, jau priprato ir tyli. Iš pradžių ir aš pats piktinausi, kad keleiviai turi įlipti tik per vidurines duris. Tačiau vėliau supratau, kad tai tikrai gerai, nes tokiu būdu įlaipinant žmones yra apsaugomas ir vairuotojas, ir kiti keleiviai. Tai kodėl nebūtų galima padaryti taip, kad į autobusus keleiviai turėtų lipti tik per vidurines duris?“ - klausė G. Pluščiauskas.

Skaitytojas pasakojo, kad kartą teko viešuoju transportu važiuoti kartu su savo sunkiai vaikštančia mama. Nežinodami, kurias duris vairuotojas atidarys, abu laukė prie autobuso priekio. Tačiau, anot G. Pluščiausko, nelabai supratingas vairuotojas nepasivargino jų atidaryti, todėl abiem su mama teko eiti atgal iki viduriniųjų durų.

Laikinasis VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovas Andrius Samuilovas akcentuoja, kad gyventojų įlaipinimo tvarka nuo rudens karantino nėra pakeista. „Pavasarį priekinės durys buvo uždarytos, o rudenį nusprendėme, kad reikia palikti jas darinėjamas. Savo sprendimą argumentuojame tuo, kad atidarant tiek priekines, tiek vidurines duris yra labiau vėdinamas autobuso salonas. O tai tikrai yra reikalinga tiek keleiviams, tiek vairuotojui“, - kalbėjo vadovas.

A. Samuilovo teigimu, atidarant abejas duris kaip tik yra reguliuojami keleivių srautai. „Žinome, kad pavasarį prie vienų atidarinėjamų durų žmonės neišvengdavo būriavimosi, kol sustojus autobusui tekdavo laukti išlipančių keleivių, kad galėtų įlipti patys. Todėl atidarydami abejas duris, atskyrėme keleivių srautus, kad jie neturėtų kontakato „veidas į veidą„. Vienu metu keleiviai gali ir išlipti, ir įlipti į transporto priemonę. Taip pat dėl šio sprendimo atidarinėti abejas duris žmonės išvengia bereikalingo vaikščiojimo po saloną„, - situaciją komentavo pokalbininkas.

„Priekinių durų, esančių prie vairuotojo, šį kartą neužtvėreme todėl, kad šio karantino saugos reikalavimų griežtumas labai skiriasi nuo pavasarį buvusiojo. Pavasarį buvo leidžiama vežti tiek stovinčius, tiek ir sėdinčius keleivius jiems išlaikant saugų atstumą. O šiuo metu galime vežti tik kas antroje vietoje sėdinčius žmones. Todėl dalies autobuso užtvėrimas mums dar labiau sumažina galimybes saugiai vežti keleivius“, - teigė A. Samuilovas.

Kadangi bilietai autobusuose nebepardavinėjami, anot vadovo, galimas vairuotojo kontaktas su keleiviais yra visiškai minimalizuotas. „Nors prieš Naujuosius metus, žinome, buvo tokių vairuotojų, kurie įvedė „savo“ tvarką, savavališkai užtverdami vietas autobusuose ir t. t. Tačiau priėjome kompromisą, kad šiuo metu galiojanti tvarka tikrai yra pakankamai saugi tiek keleiviams, tiek ir vairuotojams“, - kalbėjo pašnekovas.

Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.