PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2017 m. Lapkričio 28 d. 13:01

Naujosios Vilkaviškio autobusų stoties statyba turėtų prasidėti pavasarį

Vilkaviškis

Dangyra ApanavičienėŠaltinis: Etaplius.lt


21614

Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba patvirtino dar vieną, galbūt jau paskutinę, Vilkaviškio autobusų stoties modernizavimo ir plėtros koncepciją.
Pakeistas projektas paprastesnis, bet tikrai ne prastesnis.

Savivaldybės taryba dar kartą svarstė Vilkaviškio autobusų stoties modernizavimo ir plėtros koncepciją, tiksliau – jos pakeitimus. Nors šis reikalas tęsiasi jau ketvirti metai ir yra kiek pabodęs, tačiau posėdyje dalyvavęs investuotojų atstovas – UAB „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas politikus patikino, kad tai paskutiniai keitimai. Pasak jo, jeigu Taryba koncepcijai pritartų, statybos prasidėtų pavasarį ir jau prieš kitas Kalėdas Vilkaviškyje būtų švenčiamos naujos autobusų stoties įkurtuvės.
Pristatydamas pakoreguotą projektą L. Skardžiukas sakė, kad jo apimtys gerokai sumažintos, tačiau nepaisant to, tiek autobusų stoties pastatas, tiek jos aplinka bus visiškai atnaujinti. UAB „Kautra“ vadovas pažymėjo, kad techninė zona bus tvarkoma kartu su „Lukoil“ degalinės savininkais. Tad iš esmės pasikeis vaizdas visame žemės trikampyje tarp Vytauto, S. Daukanto ir Kapų gatvių.
Naujosios Vilkaviškio autobusų stoties kompleksas turėtų išsidėstyti 1,1 ha žemės plote. Kaip ir buvo planuota anksčiau, dabartinis pastatas bus nugriautas, o jo vietoje pastatytas naujas su įvairiomis komercinės paskirties patalpomis. Šio statinio plotas sumažintas iki 1900 kv. metrų, kai anksčiau buvo numatyta apie 3000 kv. m, mat nebeliko planuoto prekybos centro. Keleivių laukimo salė užims 220 kv. metrų. Pasak investuotojų atstovo, pati autobusų stotis atrodys erdvesnė, joje bus galima jaustis patogiai, nes visi plotai suplanuoti taip, kad susijungtų į vieną bendrą erdvę.
Naujajame pastate po bendru stogu įsikurs autobusų stoties administracija, kasos, laukimo salė, siuntų terminalas, bus įrengtas tualetas, mamos ir vaiko kambarys, pagalbinės patalpos bei komercinės zonos.
Pagrindinis įėjimas į stotį, kaip ir anksčiau, numatytas iš miesto pusės, pro nedidelį skverelį, pastato vidinį kiemą, dengtą stogine, kuriame augs išsaugoti seni medžiai.
Pasak L. Skardžiuko, investuotojai siekė, kad naujas modernus pastatas ne tik papuoštų miestą ir tarnautų į jį atvykstantiems bei išvykstantiems keleiviams, bet ir taptų nauju žmonių traukos centru. Todėl šalia naujosios autobusų stoties planuojama įrengti vaikų žaidimų aikštelę, landšaftinius kalniukus su gėlynais, pėsčiųjų ir dviračių takus, sutvarkyti ir apšviesti nedidelį parką.
Prie naujosios autobusų stoties taip pat bus įrengti dengti peronai, 106 vietų automobilių stovėjimo aikštelė.
Tiesa, naujajame projekte nebeliko anksčiau planuoto ir kai kurių politikų didelio pasipriešinimo sulaukusio atskiro pastato autobusų aptarnavimo bazei, kurį buvo planuota statyti teritorijos prie Kapų gatvės kampe. Su „Lukoil“ degalinės savininkais susitarta techninę zoną įkurdinti būtent degalinės teritorijoje. Pertvarkę dabartinį pastatą degalinės savininkai ten pat įrengs lengvųjų automobilių ir autobusų plovyklą bei nedideles remonto dirbtuves.
UAB „Kautra“ vadovas pažymėjo, kad tiek naujojo autobusų stoties pastato, tiek visos teritorijos aplink jį koncepcija išliko „žalia“: planuojama ne tik išsaugoti dabartinį parką, sukurti daug žaliųjų zonų, bet ir patį pastatą įrengti taip, kad jis būtų draugiškas aplinkai. Tad patalpoms šildyti bus naudojami atsinaujinantys saulės ar geoterminių vandenų energijos šaltiniai.
Priekaištų dėl naujosios Vilkaviškio autobusų stoties modernizavimo koncepcijos, kurią parengė žinomas šalyje architektas Gintaras Balčytis, Tarybos nariai neturėjo ir jai pritarė. Kiek daugiau diskusijų kilo dėl šio projekto Jungtinės veiklos sutarties pakeitimų, nors galop ir šiam sprendimui Tarybos dauguma pritarė.