PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2017 m. Lapkričio 2 d. 08:55

Respublikinė metodinė-praktinė konferencija „Žaidimas ugdymu, ugdymas žaidimu“

Šiauliai

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


18874

Šiaulių lopšelis-darželis „Trys nykštukai“, kartu su partneriais – Šiaulių universiteto Ugdymo mokslų ir socialinės gerovės fakultetu, Šiaulių m. savivaldybės administracijos Švietimo kultūros ir sporto departamento Švietimo skyriumi ir Šiaulių m. Švietimo centru – organizavo respublikinę ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų konferenciją „Žaidimas ugdymu, ugdymas žaidimu“. Konferencijos tikslas – dalintis gerąja patirtimi apie žaidimo svarbą ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymui(si).

Konferencijoje dalyvavo daugiau nei 150 pedagogų iš visos Lietuvos – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Marijampolės, Pasvalio, Pakruojo, Radviliškio ir kitų miestų bei rajonų ikimokyklinį ugdymą vykdančių ugdymo įstaigų.

Renginį pradėjo konferencijos organizacinio komiteto pirmininkė, Šiaulių lopšelio-darželio „Trys nykštukai“ direktorė D. Dargienė, sveikinimo žodį tarė Švietimo skyriaus vedėjo pavaduotojas R. Marcinkus, ŠU Ugdymo mokslų ir socialinės gerovės fakulteto prodekanė O. Šapelytė, nuotaikingu pasirodymu pradžiugino „Smalsučių“ grupės ugdytiniai.

Konferencijos plenariniame posėdyje į diskusiją įsitraukti kvietė Šiaulių universiteto Edukologijos ir psichologijos katedros profesorė D. Malinauskienė, pranešime akcentavusi žaidimo svarbą ikimokyklinuko gyvenime bei analizavusi žaidimą kaip vaiko gyvenimo ir kūrybos filosofiją. Vaikų psichologė M. Karklytė-Palevičienė atskleidė vaiko asmenybės ugdymo per žaidimą aspektus, Šiaulių lopšelio-darželio „Trys nykštukai“ pavaduotoja ugdymui, ŠU Edukologijos ir psichologijos katedros lektorė dr. R. Ponelienė į žaidimą kvietė pažvelgti iš vaiko ir suaugusiojo perspektyvos. Savo pranešime autorė kėlė klausimą dėl vaiko teisės žaisti įgyvendinimo galimybių šių dienų pasaulyje, pateikė pavyzdžių iš mūsų kasdienybės. Pranešimo metu taip pat pristatyti tėvų ir vaikų tyrimo apie žaidimų svarbą vaikystėje rezultatai, ikimokyklinukų ir tėvų atsakymai analizuoti greta, kaip papildantys vieni kitus.

Praktinę plenarinio posėdžio dalį pradėjo Klaipėdos lopšelio-darželio „Klevelis“ auklėtoja metodininkė D. Margelienė, pristačiusi penkių dalių vaizdinį pranešimą apie pedagogo organizuotą ir vaikų inicijuotą žaidybinę veiklą. Šiaulių lopšelio-darželio „Žirniukas“ vyr. auklėtoja R. Budrienė apžvelgė vykdyto vaikų kūrybiškumo ugdymosi per žaidybinę veiklą projekto rezultatus, pasidalino gerąja patirtimi bei idėjomis, kaip organizuoti bei fiksuoti ir vertinti vaikų kūrybiškumo apraiškas žaidimų metu, o naujai kilusias idėjas panaudoti tolesnio ugdymosi sėkmei. Plenarinį posėdį baigė Šiaulių lopšelio-darželio „Trys nykštukai“ pedagogių komanda, pademonstravusi žaismės metodo taikymą „čia ir dabar“. Konferencijos dalyviai buvo pakviesti sudalyvauti improvizuotame žaidime ir iškart po jo pabandyti atsakyti į klausimą „Ko negalima paversti žaidimu?“.

Konferencijos metu pristatyti 24 stendiniai pranešimai, kurių problematika apėmė socialinių emocinių įgūdžių ugdymą per žaidimą, palankių žaidimui aplinkų sudarymą, žaidimo, kaip ugdymosi metodo, panaudojimą ir kt.

Dviejose konferencijos sekcijose pristatyta aštuoniolika žodinių ir vaizdinių pranešimų. Pedagogės iš visos Lietuvos aktualizavo žaidimo ir mokymosi dermės, kompetencijų ugdymosi per žaidimą, kūrybiškumo raiškos, inovatyvių ugdymo priemonių taikymo vaikų žaidimuose ir kitus klausimus.

Konferencijos apibendrinimo metu organizatoriai dėkojo dalyviams už dalijimąsi gerąja patirtimi, naujomis idėjomis, aktyvias diskusijas pranešimų metu bei kvietė ir toliau būti laisviems ir kūrybiškiems žaidžiant ugdymu, ugdant žaidimu.

Šiaulių miesto savivaldybės informacija