Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Užsakovę papiktino tarp lango rėmo ir palangės paliktas kelių centimetrų plyšys. Autorės nuotr.
Dangyra ApanavičienėŠaltinis: Etaplius.lt
Langus užsisakiusi pilviškietė (Vilkaviškio r.) greičiausiai gerai neįsigilino nei į sutartį, kurią sudarė su paslaugos teikėju, nei į darbų priėmimo aktą, kurį pati pasirašė. Dabar moteriai įdėti langai nepatinka, bet ką daryti toliau – ji nežino.
Ką daryti su plyšiu?
Žurnalistus išsikvietusi Ona Brazaitienė rodė naujai įdėtus langus. Moteris buvo nepatenkinta ir pačiais gaminiais, ir jų įdėjimo kokybe.
– Keičiau penkis langus ir visi jie įdėti per trumpi, iki palangės palikti keli centimetrai. Ką su tuo plyšiu daryti? Virtuvės langą dar už litus buvau užsisakiusi Vilkaviškyje – įdėjo puikiai, jokių priekaištų neturiu. O čia pridarė ir paliko nei šiaip, nei taip, – piktinosi pilviškietė.
Kodėl moteris nesikvietė vilkaviškiečių meistrų, kuriais buvusi patenkinta? Sako, šie nekėlę telefono, o gal ir numeris jau pasikeitęs. Tačiau pagal skelbimus laikraščiuose O. Brazaitienė pastebėjo langus montuojančią įmonę „Mano namukas“ iš Jonavos, ten ir pasiskambino. Pilviškietė užsakė pagaminti tik langus, palangių keisti nepageidavo.
Moteris tvirtino, kad įmonės darbuotojas atvyko laiku, langus padarė irgi laiku. Tačiau rezultatu šeimininkė liko nepatenkinta.
„Pažiūrėkit, kokio storio rėmas, tikras antikvaras. Dabar tokių langų niekas nededa. Matyt, savo sandėlius išsivalė. Bet čia jau tiek to, bent dydis būtų tinkamas“, – pyko pilviškietė.
Moteris už 1000 eurų įvertintus langus iš anksto buvo sumokėjusi 500 eurų.
Kai įmonės meistras atvyko kitą dieną baigti darbų ir paimti pinigų, užsakovė išsakė jam savo priekaištus, liepė grąžinti avansą ir pasiimti langus atgal. Tas esą trenkė durimis ir išvažiavo.
Tad O. Brazaitienė sakė nebežinanti, ką daryti toliau. Įmonė kol kas nei atidavė avanso, nei prašo likusios sumos.
Kuo storesnis – tuo geresnis
Susisiekėme su įmonės, kuri pilviškietės namuose keitė langus, gamybos vadovu. Šis pažadėjo situaciją išsiaiškinti.
Nuomonės paklausėme ir vienos mūsų rajone langus dedančios firmos darbuotojų. Nors būdami konkurentai, jie į problemą pažiūrėjo nešališkai.
– Labai keista, kad užsakovui užkliuvo langų storis. Kuo storesnis rėmas, tuo jis geresnis ir tuo brangesnis, tuo varža didesnė. Tad pasakymas, kad firma sudėjo „atliekas“, rodo neišmanymą. Dėl lango trumpumo – iš nuotraukų matau, kad įdėtas polanginis profilis, vadinasi, paruošta dėti naują palangę. Ją keičiant langas turi būti šiek tiek per trumpas, kitaip apačioje nebus įmanoma užsandarinti angų. Jeigu naują langą dėsi iki senos palangės, o šią išlupęs įkiši naują, tuomet neliks vietos pripūsti putų. Tačiau visuomet reikia skaityti sutartį. Jei joje numatyta, kad lieka senos palangės, tuomet langą reikėjo paleisti žemiau, iki palangės, arba šią kilstelėti iki lango. Gal įmonė nežinojo, ką žmonės darys, ar dėsis naujas palanges? Mes prieš dirbdami viską išsiaiškiname, visus darbus įrašome į sutartį, kad vėliau nekiltų problemų, – aiškino įmonės atstovas.
Vėliau atsiliepė ir pati langus dėjusi įmonė „Mano namukas“. Iš jos vadovės Renatos Paulauskienės gavome atsakymą, kad „langai buvo pagaminti būtent tokių parametrų, kuriuos suderino klientė“, tačiau su užsakove jau bendraujama ir tikimasi padėti išspręsti esamą situaciją.
Gali reikalauti atlyginti nuostolius
Jei tarp pirkėjo ir prekės pardavėjo ar paslaugos teikėjo kyla nesusitarimas, visuomet galima kreiptis Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT), kad jos specialistai situaciją įvertintų profesionaliai.
Šios tarnybos atstovai „Santakai“ paaiškino, jog darbų rezultato priėmimo arba naudojimo metu nustačius trūkumus, užsakovas ne vėliau kaip per dvejus metus nuo darbų rezultato perdavimo (jeigu įstatymas ar rangos sutartis nenustato kitaip) turi pareikšti vieną iš Civiliniame kodekse numatytų reikalavimų (neatlygintinai pašalinti trūkumus per protingą terminą, atitinkamai sumažinti darbų kainą arba atlyginti trūkumų šalinimo išlaidas, jeigu užsakovo teisė pašalinti trūkumus buvo numatyta rangos sutartyje) arba pareikalauti pakartotinai neatlygintinai atlikti darbus ar atlyginti trūkumų šalinimo išlaidas. Jeigu rangovas trūkumų nepašalina arba jie yra esminiai ir nepašalinami, užsakovas turi teisę nutraukti sutartį ir reikalauti atlyginti nuostolius.
Vartotojas, manantis, kad pažeisti jo teisėti interesai, pirmiausia privalo raštu kreiptis į patį paslaugos teikėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jei paslaugos teikėjas su reikalavimu nesutinka, jis privalo ne vėliau kaip per 14 dienų pateikti žmogui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą.
Svarbu – sutartis
Jeigu paslaugos teikėjas atsisako tenkinti vartotojo reikalavimą arba nepateikia motyvuoto atsakymo, žmogus turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka. Kartu su prašymu VVTAT svarbu pateikti kopijas šių dokumentų: kreipimosi į paslaugos teikėją, jo atsakymo (jei buvo gautas), sutarties, paslaugų apmokėjimą patvirtinančio dokumento ir kitų prašyme nurodytas aplinkybes pagrindžiančių dokumentų.
Samdant meistrus konkrečiai langų montavimo darbams atlikti, pirmiausiai turi būti sudaroma darbų rangos sutartis. Ja rangovas įsipareigoja numatytus darbus atlikti per sutartyje nustatytą terminą, o užsakovas – sudaryti rangovui būtinas rangos darbams atlikti sąlygas, priimti darbų rezultatą ir sumokėti sutartyje nustatytą kainą.
Jei sudarysite išsamią sutartį, tuomet kilus ginčui vartotojui bus lengviau pagrįsti, dėl kokių sąlygų buvo susitarta ir kokių sutartinių įsipareigojimų rangovas nesilaikė.
SVARBU
Sudarant sutartį dėl rangos darbų, vartotojas turėtų atkreipti dėmesį, kad sutartyje būtų:
• aptartas rangos objektas, atliktini darbai;
• nustatytos tarpusavio teisės ir pareigos, bendradarbiavimo, ginčų sprendimo klausimai;
• nustatyta proporcinga atsakomybė už sutartinių įsipareigojimų neįvykdymą ar netinkamą įvykdymą – delspinigiai, baudos;
• detaliai nustatyti mokėjimų už atliktus darbus terminai, aptartos sąlygos dėl mokėjimų sustabdymų, jei darbai neįvykdyti ar netinkamai įvykdyti;
• detalizuoti darbų priėmimo ir perdavimo reikalavimai, ypač terminai;
• įvirtinti garantiniai terminai; aptarti įspėjimo dėl sutarties nutraukimo terminai bei būdai.