PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2022 m. Kovo 30 d. 14:13

Naujas išbandymas Panevėžio vairuotojams: prasidėjo judrios sankryžos rekonstravimo darbai

Panevėžys

ERIKO LAUŽADŽIO, RIMVYDO ANČEREVIČIAUS, BENDROVĖS nuotr.

Jūsų PanevėžysŠaltinis: Etaplius.lt


210941

Panevėžyje prasidėjo J. Janonio, Vakarinės ir Pramonės gatvių žiedinės sankryžos rekonstravimo darbai. Jau suvežta technika, sudėti skiriamieji ženklai. Darbai suskirstyti į du etapus. Žiedinės sankryžos rekonstrukcijai skirta daugiau kaip milijonas eurų, o ją planuojama baigti 2023 metų gegužę.

Įrengs saugią sankryžą

Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna naujienų portalui JP teigė, kad atlikus visus numatytus darbus, bus įrengta saugi turbožiedinė sankryža.

„Įgyvendinant J. Janonio, Vakarinės ir Pramonės gatvių sankryžos rekonstrukcijos projektą, numatyta iš reguliuojamos sankryžos įrengti saugią turbožiedinę sankryžą. Bus paklotas naujas asfalto dangos sluoksnis ir planuojama įrengti krovininiam transportui pritaikytą papildomą juostą, eismo saugumo saleles, lietaus nuotekų šalinimo tinklus“, – pristatinėjo projektą T. Jukna ir teigė, kad su darbų rangovais, bendrove „JK Ranga“, jau suderino eismo perorganizavimo schemas.

Darbų bus atlikta daug

Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius, pasakodamas apie judrios pramoninio miesto rajono sankryžos rekonstrukciją, pasidžiaugė, kad sankryžos prieigose esančios pėsčiųjų perėjos bus apšviečiamos LED šviestuvais.

„Kad būtų saugiau, bus įrengta vaizdo stebėjimo sistema, apsauginės tvorelės, sankryžų infrastruktūra bus pritaikyta specialiųjų poreikių turintiems žmonėms. Planuojama įrengti mažąją architektūrą, želdinius, vidinėje turbožiedinės sankryžos salelėje atsiras veja“, – kalbėjo T. Jukna ir tęsė:

„Sankryžos rekonstrukcijos darbai bus vykdomi dviem etapais. Finansavimas žiedinei sankryžai skirtas iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir už jas nupirkome darbų rangą. Beje, apie antro etapo planuojamus darbus, jų vykdymo pradžią, transporto priemonių ir viešojo transporto eismo organizavimą, informuosime papildomai.“

Baigs pernykščius darbus

T. Jukna teigė, kad be žiedinės sankryžos atnaujinimo darbų, mieste taip pat ir toliau bus rekonstruojamos bei tvarkomos ir kitos gatvės.

„Praėjusiais metais pradėta rekonstruoti K. Naruševičiaus gatvė. Ir šiemet darbai bus toliau tęsiami. Bus tvarkomi Ramygalos gatvės šaligatviai, nuo Vilniaus iki Nemuno gatvių, pilnai bus rekonstruota Tinklų gatvė. Darbai vyksta Elektronikos gatvėje, bus atnaujinti darbai Kranto gatvėje. Darbai vyksta ir S. Daukanto gatvėje bei baigiami neužbaigti darbai Durpyno, Parko, A. Mackevičiaus, Ateities, Naujamiesčio, A. Smetonos ir kitose gatvėse. Tose gatvėse asfalto danga išlieta, bet liko sutvarkyti šaligatvių nuožulas, pakelti pėsčiųjų perėjas“, – vardijo T. Jukna būsimus darbus Panevėžio gatvėse.

Viešieji pirkimai vėliau

Panevėžio savivaldybės administracijos direktorius naujienų portalui JP paaiškino, kokios gatvės bus tvarkomos iš direkcijos gautų lėšų.

„Iš šių lėšų vykdomi pirkimai Smėlynės, Beržų gatvėms, Senamiesčio-S. Kerbedžio gatvių sankryžai tvarkyti. Šiais metais gatvių remontą, pagal sutartį, atlieka bendrovė „Panevėžio keliai“, o koks rangovas kitais metais tvarkys gatves, paaiškės po viešųjų pirkimų. Jie vyks pagal pasiūlymo patrauklumą ir kainas. Pirkimai greičiausiai vyks tik antroje metų pusėje, nes kainų šuolis – labai didžiulis“, – teigė T. Jukna ir sakė, kad pirkti darbams trims metams į priekį, kai rinkoje kyla kainos – rizikinga.

Važiuoti – sudėtingiau

Prasidėjus J. Janonio, Vakarinės ir Pramonės gatvių žiedinės sankryžos rekonstravimo darbams, keisis ne tik Panevėžio miesto maršrutinių autobusų eismas, bet sutriks ir privažiavimas į įmones, kurios yra netoli minėtų gatvių.

Pramonės gatvėje esančios bendrovės „Specagra“ direktorius Renaldas Pelanis teigė, kad klientams bus sudėtingiau atvažiuoti iki jų ir įsigyti reikiamos įrangos.

„Klientams privažiuoti, prasidėjus darbams ir įrenginėjant žiedinę sankryžą, bus sudėtingiau. Nepatogumų sukels, bet, kadangi tai laikinas dalykas, pakentėsime, nors įtakos verslui turės. Kita vertus, daugiau eismo judėjimui bėdų Panevėžio mieste sukėlė išmaniosios sankryžos. Lėšų buvo investuota daug, bet įdiegta infrastruktūra tik pablogino eismo sąlygas mieste. Dėl eismo saugumo sutinku, bet pravažiuoti miestą reikia kantrybės“, – aiškino R. Pelanis ir teigė, kad, jei Panevėžys būtų didmiestis ir automobilių judėjimas didesnis, gatvėse susiformuotų kamščiai.

Pakentės iki darbų pabaigos

Pasak bendrovės „Specagra“ vadovo, kai J. Janonio, Vakarinės ir Pramonės gatvių sankryžoje buvo atjungtas išmanusis šviesoforas, į darbą atvažiuoti buvo galima kur kas greičiau.

„Įjungus paprastą šviesoforą, darbuotojai nestrigdavo kamščiuose ir darbą pasiekdavo laiku. Labai smagu, kad minėtoje vietoje atsiras žiedinė sankryža, kuri tikrai išspręs eismo klausimus, nors, kol bus atlikti darbai, bus nepatogumų. Be to, darbai bus atliekami etapais ir gatvės nebus uždarytos aklinai, prisitaikysime ir pakentėsime iki darbų pabaigos“, – sakė R. Pelanis.

Keičiasi autobusų maršrutų eismas

Maršrutinių autobusų eismo pokyčius, rekonstruojant J. Janonio, Vakarinės ir Pramonės gatvių sankryžą, pristatė bendrovės „Panevėžio autobusų parko“ generalinis direktorius Arnoldas Gražys ir paaiškino, kokie pokyčiai laukia.

„Prasidėjus pirmojo etapo darbams, Vakarine gatve bus draudžiamas transporto priemonių eismas. Šia gatve nebus leidžiama važiuoti 13-ojo ir 12-ojo autobuso maršrutams. Maršrutinis autobusas Nr. 12 į abi puses važiuos ilgąja trasa Kniaudiškių, Projektuotojų, Statybininkų, F. Vaitkaus, Klaipėdos, Nemuno, J. Janonio gatvėmis. Autobusų eismas 13-uoju maršrutu bus vykdomas tik iki Klaipėdos gatvėje esančios stotelės „Savitiškio g.“ Beje, priemiestiniai ir tarpmiestiniai autobusai Pušaloto kryptimi, kurie važiuodavo Vakarine gatve link Stiklo fabriko, dabar, iš ir į autobusų stotį, važiuos Smėlynės, Marijonų, Pušaloto gatvėmis“, – sakė A. Gražys.

jusupnv-03-1.jpg