Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.lt nuotr.
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Seimui jau netrukus bus pateiktas naujas automobilių taršos mokesčio įstatymo projektas, sako aplinkos ministras. Simonas Gentvilas, anksčiau žadėjęs peržiūrėti šį ankstesnių valdančiųjų pernai įvestą mokestį, sako, kad bus labiau skatinamas tiek visuomeninis, tiek privatus ekologiškas transportas.
„Tikrai tas įstatymo projektas bus pateiktas pavasario sesijoje, jisai bus aptartas ir su visuomene. Iki tol, kas man atrodo svarbu, kad tie pinigai nenueitų tiesiog kažkur, o kurtų alternatyvą“, – po susitikimo su prezidentu penktadienį žurnalistams sakė S. Gentvilas.
Jis taip pat žadėjo, kad šiemet didės parama elektromobilių įsigijimui, bus finansuojamas miestų viešojo transporto atnaujinimas.
„Pernai buvo finansuota 20 mln. eurų miesto autobusų atnaujinimui, čia Vyriausybė yra nusimačiusi strateginį tikslą 2027 metais turėti visą miestų viešąjį transportą tik ekologišką. Tai mes norime reikšmingai prisidėti prie savivaldybių, kad jos sukurtų tą alternatyvą (...) Tikrai skirsime daug pinigų iš Aplinkos ministerijos fondų, kad finansuotume miestų viešąjį transportą“, – kalbėjo ministras.
Lietuvoje nuo pernai liepos 1 dienos galioja taršių automobilių mokestis. Tuometinis Seimo narys S. Gentvilas lapkritį yra sakęs, kad bus plečiamas ir mokesčio mokėtojų ratas – bus apmokestinama žemės ūkio technika, o pajamos iš jo bus skirtos mažiau taršiems automobiliams.
Automobilių registracijos mokestis mokamas, kai išmetamo CO2 kiekis viršija 130 gramų kilometrui. Priklausomai nuo CO2 emisijos ir degalų rūšies, mokestis gali siekti nuo 13 iki 510 eurų.