Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Socialiniai tinklai / Pixabay
BNSŠaltinis: BNS
Ginčų sprendimo ne teismine tvarka centras, kurį remia pačios „Meta“ priežiūros grupė, bus įsteigtas Dubline pagal ES Skaitmeninių paslaugų aktą (SPA).
Pasitelkiant šį aktą prižiūrima, kad didžiausiose interneto platformose nebūtų nelegalaus turinio, pavyzdžiui, neapykantos kalbos ar dezinformacijos. Pagal SPA išorės subjektai gali kurti mechanizmus ginčams spręsti.
Nurodoma, kad iš pradžių ši įstaiga spręs atvejus, susijusius su „Facebook“, „TikTok“ ir „YouTube“, bet bus siekiama su laiku įtraukti daugiau socialinės žiniasklaidos platformų.
„Meta“ priežiūros grupė, dažnai pavadinama kompanijos „aukščiausiuoju teismu“ dėl turinio moderavimo sprendimų, būsimam centrui skiria vienkartinę subsidiją.
Naujajai įstaigai vadovaus buvęs šios priežiūros grupės vadovas Thomas Hughesas. Pasak jo, centras turėtų iki metų pabaigos pradėti priimti bylas.
Naujienų agentūrai AFP Th. Hughesas sakė, kad tai viską keičianti akimirka ir kad vartotojai pagal SPA galės kreiptis į centrą kilus įvairiems ginčams.
Centras spręs, ar pašalinti, ar palikti turinį, kurį vartotojas laiko neapykantos kalba, kurstymu smurtauti ar kitokiu nepriimtinu turiniu.
SPA siekiama priversti didžiausias interneto kompanijas tvarkytis su nelegaliu turiniu. Antraip kompanijoms gresia baudos iki 6 proc. jų pasaulinės apyvartos.
ES jau pasinaudojo SPA atlikdama tyrimą dėl „Facebook“ ir „Instagram“ nesugebėjimo šalinti su rinkimais susijusią dezinformaciją, ir kaltino „X“ pažeidus taisykles savo „patikrintomis“ paskyromis.
Ginčų sprendimo mechanizmo sukūrimas yra dalis proceso, kuriuo siekiama padaryti SPA visiškai veikiantį.
Europiečių įgalinimas
„Meta“ priežiūros grupė buvo įsteigta 2020 metais, su neatšaukiamų 130 mln. dolerių (118,4 mln. eurų) pajų fondu.
Grupė gali panaikinti kompanijos sprendimus dėl turinio moderavimo, o kompanijos vadovas Markas Zuckerbergas yra pažadėjęs laikytis grupės sprendimų.
Th. Hughesas paaiškino, kad priežiūros grupės patika sumokėjo už naująjį apeliacijų centrą, bet kai bus įsteigtas, jis priims įplaukas iš vartotojų ir kompanijų.
Vartotojai, pasak Th. Hugheso, mokės simbolinį 5 eurų mokestį, kuris būtų grąžinamas, jei jų skundai būtų patenkinti. Kompanijos kiekvienu atveju mokėtų po maždaug 100 eurų.
„Individualūs vartotojai įgyja galimybę užginčyti sprendimus, priimtus dėl jų pačių turinio ir dėl to, kokį kitą turinį jie mato internete“, – sakė jis.
Praėjusį mėnesį už konkurenciją atsakinga eurokomisarė Margrethe Vestager reporteriams paaiškino, kad SPA iš esmės siekiama įgalinti europiečius reikalauti didžiųjų technologijų kompanijų atsakomybės.
„SPA nėra turinio moderavimas, – sakė ji lankydamasi Jungtinėse Valstijose. – Tai sistema, įgalinanti jus iš tikrųjų žinoti, kas yra šalinama, kad galėtumėte dėl to pasiskųsti.“