Natūralus antidepresantas – magnis

inscription-mg-with-ingredients-containing-magnesium-vitamin-minerals-nutritious-eating
Lietuva
Allahstockspic nuotr.
Pranešimas spaudai Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.LT

Užplūstančio sezoninio liūdesio viena priežasčių gai būti svarbaus mikroelemento – magnio – trūkumas.

Trūkstant magnio, žmonės gali jausti nuovargį, silpnumą, juos gali kamuoti nemiga, depresija, jie gali skųstis suprastėjusia atmintimi ir koncentracija, nervingumu. Dėl magnio stokos taip pat gali imti kankinti mėšlungis, raumenų spazmai ir sąnarių skausmas.

Magnis vienareikšmiškai yra naudingas ir fizinei, ir emocinei žmogaus sveikatai. Jis padeda užtikrinti biochemines reakcijas, didina ištvermę, gali padėti įveikti depresiją bei nuotaikos svyravimus, todėl svarbu juo papildyti savo mitybą. Rekomenduojama magnio paros norma suaugusiajam turėtų būti apie 300 mg.

Vaikams ir paaugliams reikia didesnio magnio kiekio, nes jų organizmas intensyviai auga ir vystosi. Ypač jis svarbus kaulų ir dantų formavimuisi. Suaugusiesiems magnis taip pat vis dar svarbus, nes dalyvauja biocheminėse reakcijose, reguliuoja kraujospūdį, palaiko širdies ritmą. Senyvo amžiaus žmonės magnio trūkumą gali patirti dėl sumažėjusios maistinių medžiagų absorbcijos ar kitų sveikatos problemų. Magnis senjorams yra aktualus senėjimo procesuose bei ląstelių funkcijų palaikymui.

Daugiausia magnio yra viso grūdo duonoje, kruopose, sėlenose, žirniuose, pupelėse, lęšiuose, špinatuose, brokoliuose, moliūgų ir sezamo sėklose, migdoluose, anakardžiuose. Menkė ir tunas irgi yra turtingi magnio.

Sunku perdozuoti magnio, vartojant maisto produktus, – organizmas pats pašalina magnio perteklių per šlapimą. Tokių problemų, iš kurių dažniausiai pasitaiko viduriavimas, gali atsirasti nebent tada, kai be gydytojo priežiūros dideliais kiekiais vartojami magnio papildai.