Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Asociatyvi Freepik.com nuotr.
Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt
Karmėlavos seniūnijoje esantis naujasis transporto mazgas, sujungęs Terminalo gatvę su magistrale A6, džiugina ne visus. Šalia viaduko esančio Narėpų kaimo gyventojams tas mazgas kelia neviltį. Rajono savivaldybę kasdien pasiekia gyventojų skundai, – žmonės prašo kuo skubiau užtikrinti saugų eismą magistralinio A6 kelio ruože tarp 8,3 ir 10,3 km.
„Transporto mazgas, kurį įrengė VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija, netobulas ir nėra saugus pėstiesiems. Turime atsižvelgti į žmonių lūkesčius ir užtikrinti, kad šiame kelio ruože neįvyktų kokia nelaimė, nes saugios infrastruktūros čia nėra“, – akcentavo Kauno rajono meras Valerijus Makūnas.
Meras priminė, kad savivaldybė pati ėmėsi spręsti esamą problemą – pakoregavo vieno viešojo transporto maršruto trasą. Nuo rugsėjo 1-osios organizuojami papildomi reisai į Narėpų kaimą įrengtu privažiuojamuoju keliu. Tačiau tai tik šiek tiek sušvelnino susidariusią situaciją.
Todėl Kauno rajono savivaldybė pirmadienį raštu kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją su prašymu įrengti laikiną šviesoforą, kuris reguliuotų pėsčiųjų srautus A6 kelyje ties Garažų gatve, kol bus įrengta saugi infrastruktūra pėstiesiems. Be to, siūloma riboti greitį šioje kelio atkarpoje.
Direkcija yra atsakinga už eismo saugumą ir pėsčiųjų bei viešajam transportui aptarnauti skirtos infrastruktūros plėtrą, jos įrengimą A6 kelyje. Nepaisant to, savivaldybė nori bendradarbiauti su direkcija. Ties Ramučių bei Narėpų kaimais siūlo direkcijai įrengti pėsčiųjų takus nuo sankryžos su Garažų g. iki sankryžos su Baldininkų g. bei pastatyti pėsčiųjų viaduką ties Vijoklių g. Ramučiuose. Savivaldybė A6 kelyje Karmėlavoje jau yra įrengusi pėsčiųjų taką iki Baldininkų gatvės.
Kauno rajono meras V. Makūnas patikino, kad savivaldybė galėtų prisidėti prie šios infrastruktūros įrengimo.
Savivaldybės pranešime pažymima, kad pastačius viaduką, buvo panaikintos kelio A6 kirtimo pėstiesiems galimybės, nes kelio skiriamojoje juostoje įrengti vientisi atitvarai. Gyventojams dabar sunku naudotis viešojo transporto stotelėmis, nes iki stotelės tenka eiti mažiausiai 2,2 km. Ir pėstieji eina ne pėsčiųjų takais, o kelkraščiais. Be to, jie kerta Laisvąją ekonominę zoną aptarnaujančius kelius, kuriuose vyksta intensyvus sunkiojo transporto eismas. Tai nėra saugu.
Savivaldybė primena, kad atstumas tarp skirtingos krypties stotelių, jeigu pėstieji tiesiai kirstų A6 kelią, yra 230 metrų. „Atsiranda asmenų, kurie kerta magistralę, nors joje yra įrengti atitvarai, taip sukeldami avarines situacijas, kurios gali baigtis tragiškai“, – aiškino Kauno rajono savivaldybės administracijos Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas, vykdantis vedėjo funkcijas,Tautvydas Tamošiūnas.
Kauno rajono meras įsitikinęs, kad neužtikrinus patogių ir patrauklių A6 kelio kirtimo ties stotelėmis „Narėpai“ alternatyvų, pėsčiųjų eismo saugumo situacija nepagerės.