Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Aurelijos Stankutės nuotr.
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Praėjusį savaitgalį jau trečius metus iš eilės vyko Lietuvos motociklų sporto federacijos (LMSF) motokroso komisijos organizuojama stovykla jauniesiems šio sporto entuziastams. Dalis Panevėžyje vykusios „MX Vasara“ stovyklos dalyvių – vos į mokyklą pradėję eiti berniukai, o pačiam jauniausiam buvo vos 5 metai.
„Tai stovykla jauniesiems motociklų kroso fanams. Jauniausiam buvo vos 5, vyriausiam – 16 metų. Kiekvienas dalyvis iš stovyklos išsivežė praktinių ir teorinių žinių bagažą, kurį galės pritaikyti ne tik motokroso varžybose, bet ir kasdienybėje – juk pasakojome ne tik apie važiavimą, bet ir kitas sudedamąsias sporto dalis – mankštą, tempimo pratimus, teisingą mitybą“, – pasakojo vienas iš stovyklos trenerių Raimundas Machrov.
Intensyvi programa
Stovykla truko tris dienas. Penktadienį susirinkę Panevėžio motokroso trasoje, jaunieji sportininkai, prižiūrimi trenerių Vytauto Bučo ir R. Machrov, apšilo ir kelias valandas treniravosi, o po vakarienės darė specialius mankštos pratimus, skirtus greitesniam kūno atsigavimui po fizinio krūvio.
Šeštadienį jaunuoliai nepersimiegojo, nes dar 8.30 val. rinkosi į mankštą, o vėliau visą dieną treniravosi. Joms buvo skirtos net 5 valandos, neįskaičiuojant mankštų ir apšilimų.
Sekmadienį laukė ne tik ankstyvas apšilimas, mankšta bei treniruotės, bet ir kontroliniai važiavimai, kuriuose jaunieji motociklininkai galėjo pasivaržyti tarpusavyje bei gauti dar daugiau pamokų iš patyrusių trenerių.
„Mankštos, fizinis pasirengimas, teorinės užduotys visiems vyko vienu metu. Praktinių važiavimų metu sportininkus dalijome į grupes – vyresniųjų ir jaunesnių motociklai skiriasi, jie skirtingu greičiu važiuoja, tad treniruotis atskirose grupėse ir saugiau, ir efektyviau“, – teigia V. Bučas.
Stovykloje buvo ir mažai patyrusių sportininkų, važiuojančių tik pirmus metus. Jie mokėsi ne tik iš trenerių, bet ir labiau patyrusių kolegų. Tuo tarpu „Nissan Lietuvos motociklų kroso čempionate“ dalyvaujantys jaunieji sportininkai turėjo daug valandų aktyvaus darbo su vienais geriausių trenerių Lietuvoje, mat V. Bučas ir R. Machrov praktinių važiavimų metu prižiūrėjo tik po 7–8 sportininkus.
Svarbus ne tik važiavimas
Motokrosas nėra išimtis iš kitų sporto šakų – čia svarbu ne tik dalyvauti varžybose, bet ir teisingai treniruotis, palaikyti fizinę formą, reguliuoti mitybą. Kiekviena sudedamoji dalis padeda siekti aukštesnių rezultatų bei turi įtaką kasdieninei savijautai.
„Kalbant apie fizinius pratimus, mes juos pritaikėme pagal motokroso specifiką. Čia daug dirba rankos, dilbiai – tie raumenys pavargsta labiau. Smarkių fizinių pratimų nedarėme, daugiau kreipėme dėmesį į būdus greičiau atstatyti organizmą po krūvio, treniruotes, teisingą apšilimą. Mūsų tikslas – kad vaikai keltų meistriškumą ir po stovyklos mokėtų teisingai bei saugiai sportuoti“, – aiškina V. Bučas.
Kitas stovyklos treneris R. Machrov pabrėžė, kad svarbiausia motociklų krose yra technika. Jis skyrė daug dėmesio teisingai sėdėsenai ant motociklo, demonstravo jaunuoliams, kaip kuo daugiau balanso perduoti kojoms – taip rankos pavargsta daug lėčiau.
„Intensyviai važiuojant pavargsta visi rankų raumenys. Jie gauna daug apkrovos, raumuo padidėja ir suspaudžia sausgysles – tada atsiranda pojūtis, kad negali išlaikyti vairo. Naudojant tinkamą techniką, apkrova nuo rankų nuimama ir važiuoti – kur kas lengviau. Kuo daugiau treniruojiesi, tuo geriau išmoksti palengvinti rankos apkrovą ir daugiau balanso perkelti kojoms“, – aiškina treneris.
Kodėl svarbi mankšta?
Gali puikiai valdyti motociklą, tačiau nedarant apšilimo prieš treniruotę ir specialios mankštos po jos gero rezultato nebus. Prieš kiekvieną treniruotę būtina ištempti, apšildyti raumenis – taip sumažinama traumų tikimybė.
„Specialias mankštas darome ir po treniruotės. Raumenis pratempiame, taip patenka daugiau kraujo ir jie greičiau atstatomi. Kiekvieną pratimą aiškinome vaikams ir mokėme teisingai jį atlikti – norime, kad vėliau patys savarankiškai galėtų juos daryti“, – sako R. Machrov.
Sportininkams svarbi ir mityba. Treneris teigia, kad motokrosininkų mitybos planas turėtų būti panašus į kitų sporto šakų atstovų.
„Žinoma, galiūnų ir kitų sunkiasvorių mityba kitokia – jie vartoja daug baltymų ir kalorijų. Motokrosininkų planas turėtų būti panašus į kitų sportininkų“, – sako patyręs motociklų sporto treneris.
Pasak jo, svarbūs yra pusryčiai – jų metu sportininkas turėtų gauti baltymų, angliavandenių ir riebalų. Pietūs taip pat būtini, o po treniruotės rekomenduojama suvalgyti kažkiek angliavandenių – taip palaikomas raumenų darbas. Žinoma, tai neturėtų būti cukrus – kuo jo mažiau, tuo geriau. Todėl sportininkams nėra naudingi saldumynai bei greitas maistas.
Stovykloje gautus įgūdžius jaunieji motokrosininkai galės pademonstruoti ketvirtame „Nissan Lietuvos motociklų kroso čempionato“ etape rugpjūčio 4–5 dienomis Panevėžyje. Tai priešpaskutinis 2018 m. čempionato etapas.