Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Virginija ŠimkūnienėŠaltinis: Etaplius.lt
Praėjus keletui savaičių, prisiskaitę pavienių nuomonių, komentarų, televizijos laidų informacijos dėl įvykių mūsų gimnazijoje, supratome, kad Lietuvoje plaikstosi inkvizicinių laužų dūmai. Užmėtyti akmenimis ir visiškai sunaikinti žmogų galima greitai ir labai nesunkiai.
Mokytoja viešai nulinčiuota – pati patyrusi psichologinį smurtą, nors įvykis dar iki galo neištirtas. O gal, neištvėrusi emocinio krūvio (o juk taip neseniai mokytojai kalbėjo apie emociškai sudėtingą darbą, per didelį krūvį, atsakomybę – ypač lituanisto!), ji tiesiog pasielgė spontaniškai? Nors elektroniniame dienyne galima rasti apie pusšimtį jos kreipimųsi į šios klasės tėvus, iš jų tiesioginio atsako nesulaukė.
Liūdna, kad per vieną naktį nubraukti visi mokytojos darbo pasiekimai (mokinių olimpiadų, konkursų, valstybinių egzaminų geri rezultatai, 35-erių metų dienų ir naktų, praleistų prie sąsiuvinių, projektų, renginių organizavimo).
Mokytoja ne kartą yra ištarusi: ,,Dievinu savo darbą“. Ir šiemet mokytojos paruošti mokiniai dalyvavo meninio skaitymo konkurse, važiavo į rajoninę lietuvių kalbos olimpiadą. Nuo rugsėjo pirmosios, įvedus etatinį mokytojo darbo apmokėjimą bei vykstant streikams, pakankamai didelė įtampa slėgė visus mokytojus. Vertinant visuomenės nuomonę, atrodo, kad mokyklos bendruomenėje tik mokytojas turi būti atsakingas už mokinių mokymąsi ir elgesį.
Deja, labai dažnai mokytojai prisiima asmeninę atsakomybę už mokinių pasiekimus ir jų elgesį pamokose ir neprašo pagalbos. Bet juk mokyklose egzistuoja tokia ugdymo/si grandinė: mokinys - mokytojas - tėvai – administracija, ir atsakomybę reikia dalintis visiems! Nors gimnazijoje buvusių komisijų išvadų dar nėra, bet baiminamės, kad iš anksto jau ieškoma kaltų dėl situacijos suvaldymo.
Mes pasitikime Žiežmarių gimnazijos direktorės patirtimi ir profesionalumu, kaip vadove bei lektore, kuri vedė „Emocinio intelekto lavinimas ugdymo įstaigoje“ kursus Žiežmarių gimnazijos ir Lietuvos mokytojams bei Kaišiadorių rajono ugdymo įstaigų vadovams. Gimnazijos bendruomenėje vyrauja susitarimai, nuoširdus bendradarbiavimas, skatinamas pozityvumas, atvirumas.
Kiekvienas iš mūsų jaučiame, kad mumis pasitikima, esame partneriai, komandos dalis. Ir už tai, kas įvyko gimnazijoje, atsakingi ne vien mokytojai, ne vien gimnazijos direktorė. taip, dalį atsakomybės prisiimame mes visi.
Juk gimnazijoje bendru susitarimu priimti įvairūs tvarkomieji dokumentai: „Žiežmarių gimnazijos etikos kodeksas“, „Poveikio priemonių taikymo mokiniams aprašas“, „smurto ir patyčių prevencijos ir intervencijos vykdymo tvarkos aprašas“, „tėvų informavimo ir bendradarbiavimo plėtojimo tvarkos aprašas“, „Švietimo pagalbos organizavimo gimnazijoje tvarkos aprašas“ , „Moksleivių elgesio taisyklės“, „Drausmės pažeidimo pažyma“ ir t.t., kurie, bendradarbiaujant mokiniams, mokytojams, tėvams, auklėtojams ir administracijai, padeda, kad ugdymo/si procesas būtų efektyvus.
Kaip viskas trapu ir laikina... Galbūt turi ateiti laikas nors trumpam stabtelti ir susimąstyti, tiesiog nukreipti žvilgsnį į save, kad pajėgtume savyje surasti rusenančio gailesčio, atlaidumo. turime pasistengti mažiau klysti - teisti, o daugiau kalbėtis – įsiklausyti, ir dalį atsakomybės už tai, kas vyksta Lietuvos mokyklose, prisiimti visai visuomenei, nes mūsų pramintu keliu eina mūsų vaikai.
Pagarbiai – Žiežmarių gimnazijos mokytojai