PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2020 m. Sausio 3 d. 14:50

Mokyklų bendruomenių metų tikslas – palankios emocinės aplinkos mokyklose kūrimas

Vilnius

Martyno Ambrazo nuotr.

Reporteris AgnėŠaltinis: Etaplius.lt


112239

2020-ieji paskelbti Mokyklų bendruomenių metais. Per visus metus numatyta rengti konkursus, edukacinius festivalius, kitus renginius, skirtus šiai temai, organizuoti savivaldos mokymus mokiniams, pristatyti geriausius mokyklų pavyzdžius, teigia Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM).

Tarptautiniai tyrimai patvirtina, kad tėvų dėmesys savo vaikų mokymuisi, aktyvus dalyvavimas mokyklos gyvenime, mokytojų profesionalumas ir palankus mokyklos mikroklimatas daro lemiamą įtaką mokinių mokymosi pasiekimams.

„Kviečiu mokyklų bendruomenes dalytis geriausiais savo veiklos pavyzdžiais, perimti kitų sėkmingą patirtį, išbandyti naujas bendradarbiavimo formas, ieškoti savitų būdų, kaip į mokyklos gyvenimą dar labiau įtraukti tėvus, vietos gyventojus. Visų bendradarbiavimas, iniciatyvumas kuria tokią mokyklos atmosferą, kurioje palankiausiomis sąlygomis bręsta asmenybė“, – pranešime cituojamas švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius.

Pasak ministro, tėvų įsitraukimas į mokyklos veiklą prisideda prie geresnių vaiko pasiekimų. Taip pat mokinių akiračiui, būsimos profesijos pasirinkimui didelę įtaką daro ir žinomų žmonių, mokslininkų, menininkų, verslininkų, kitų profesijų atstovų dalyvavimas mokyklos veikloje.

Vyriausybės patvirtintame renginių plane numatytas festivalis savivaldybėse „Mokyklų bendruomenių atvirų durų diena“, neformaliojo vaikų švietimo finansavimo konkursas mokyklų bendruomenių iniciatyvoms įgyvendinti, nacionalinis konkursas „100 savarankiškiausių mokyklos bendruomenių“, konferencija „Tapk aktyviu mokyklos bendruomenės nariu“, įvairi edukacinė veikla per Kultūros edukacijos savaitę „Menų dūzgės“. Iniciatyviausios, išradingiausios mokyklų bendruomenės turės progos prisistatyti per pavasarį rengiamą regioninę parodą „Sužinokime. Tobulėkime. Veikime 2020“ ir per kasmetinę rudeninę parodą Vilniuje „Mokykla 2020“.

Taip pat ketinama organizuoti sveikatą stiprinančių mokyklų renginius „Kartų diena“, mokinių savivaldos kuratorių mokymus. Mokykloms bus pristatomas jaunus savanorius vienijančios Jaunimo savanoriškos tarnybos modelis, supažindinantis su savanoriškos veiklos galimybėmis.

Nuo vasario 15 d. iki kovo 15 d. bus skelbiamas Mokyklų ir vietos bendruomenių mėnuo.

Bendruomenių metams skirti renginiai apims ir užsienio lituanistines mokyklas, teigiama ŠMSM pranešime. Numatyta remti jų veiklas, skirtas Mokyklų bendruomenių metams, šia tema mokytojams surengti kvalifikacijos tobulinimo seminarą.

Planuojama sukurti Mokyklų bendruomenių metų ženklą ir mokyklų bendruomenių metų renginių kalendorių, kuriame bus matyti visos vykdomos priemonės šalies mokyklose, savivaldybėse, įstaigose. Visus renginius koordinuos Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras, renginių kalendorius bus paskelbtas centro interneto svetainėje www.lmnsc.lt.

2020-uosius Mokyklų bendruomenių metais paskelbė Seimas 2019 m. gegužės 30 d. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos parengtą metų minėjimo planą gruodžio pabaigoje patvirtino Vyriausybė. Mokyklų bendruomenių metų tikslas – skatinti Lietuvos visuomenę prisidėti prie palankios emocinės aplinkos kūrimo mokyklose, stiprinti mokyklų bendruomenių savarankiškumą.

2019 metų gegužės ir birželio mėnesį Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos užsakymu Lietuvos mokyklose atlikta mokinių tėvų apklausa. 40 proc. tėvų nurodė, kad mokykla stengiasi juos įtraukti į visas mokyklos veiklas. Kas trečias tėvas (35 proc.) atsakė, kad tėvai įtraukiami priimant sprendimus dėl vaikų ugdymosi ir socialinio gyvenimo klasėse. Kas penktas tėvas akcentavo, kad tėvai nėra specialiai įtraukiami, o jų dalyvavimas mokyklose gyvenime priklauso nuo pačių motyvacijos. Kas antras tėvas didžiuosiuose miestuose, kas trečias miestelyje, kaime ir kas ketvirtas rajoniniuose miestuose pabrėžė, kad mokykloje stengiamasi įtraukti tėvus į visas mokyklos veiklas. Priimant sprendimus dėl vaikų ugdymosi ir socialinio gyvenimo klasėse tėvai labiau įtraukiami ne didmiesčių mokyklose.

Tiriant pačių tėvų iniciatyvumą, paaiškėjo, kad 35,8 proc. tėvų stengiasi įsitraukti į tas veiklas, kuriose jie jaučiasi esą reikalingi. Į įvairias veiklas labiausiai įsitraukia didmiesčiuose gyvenantys tėvai. 29,4 proc. dažniausiai jaunesnių tėvų (25–35 metų) savo iniciatyva dalyvauja priimant sprendimus dėl vaiko ugdymosi ir socialinio gyvenimo klasėse. 22,6 proc. tėvų tik ateina į tėvų susirinkimus. Kas dešimtas tėvas pageidautų aktyviau įsitraukti į mokyklos veiklas.

ELTA