Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
www.freepik.com nuotr.
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Įvairiose pasaulio šalyse plintant koronavirusui, prekybininkai susiduria su keistu reiškiniu: iš parduotuvių lentynų masiškai šluojami ne vien maisto produktai, bet ir tualetinis popierius.
Dimitrios Tsivrikos, pripažintas Londono universiteto koledžo (UCL) verslo ir vartotojų psichologijos akademikas ir praktikas, paaiškino, kodėl vartotojai taupo tualetinį popierių, rašo portalas „The greek reporter“.
Kalbėdamas televizijai „Sky News“, jis paaiškino skirtumą tarp negandų panikos ir bendros panikos – tualetinis popierius tapo pastarosios simboliu.
„Negandų panika įprastai kyla dėl to, apie ką turima daugiau informacijos, pavyzdžiui, įprastinių nelaimių metu“, – sakė mokslininkas.
„Jūs žinote, kad tai įvyks, ir paprastai žinote, kad tai truks keletą dienų, ir galite pasiruošti, racionaliau apgalvoti tai, ką pirksite“, – sakė D. Tsivrikos.
„Tačiau visuomenės sveikatos klausimais mes neturime supratimo apie laiką ar intensyvumą ir kasdien gauname pranešimų, kad turėtume pereiti į panikos režimą, tad perkame visko daugiau, nei reikia. Tai vienintelis mūsų kontrolės įrankis“, – aiškino mokslininkas.
D. Tsivrikos sako, kad tualetinio popieriaus galiojimo laikas yra ilgesnis nei daugelio maisto produktų, jis yra matomas praėjimuose ir yra didelio dydžio, todėl psichologiškai esame linkę jo įsigyti krizės metu.
Jis paaiškina: „Kuo prekė didesnė, tuo svarbesne mes ją linkę laikyti.“
„Jei turėtume tarptautinį panikos simbolį, tai būtų kelio ženklas su tualetinio popieriaus ritiniu viduryje“, – D. Tsivrikos sakė televizijai „Sky News“.
alfalt-logo-skaidrus.png