Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Mariaus Morkevičiaus nuotr.
Reporteris AgnėŠaltinis: Etaplius.lt
Penktadienį mirė žinomas Lietuvos žurnalistas, fotografas, Sąjūdžio metraštininkas, menininkas Zinas Kazėnas.
Šią žinią LRT.lt patvirtino Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius.
Z. Kazėnas bene labiausiai žinomas, kai lemtingais Lietuvai 1988-1991 metais jis buvo Sąjūdžio informacinės agentūros fotografas, įvykių metraštininkas.
Z. Kazėnas gimė 1936 m. balandžio 17 d. Linkuvoje.
1954 m. baigė Pasvalio vidurinę mokyklą. 1954–1956 m. mokėsi Daugpilio aukštesniojoje karo aviacijos mokykloje, kurioje įgijo profesionalaus fotografo ir kino operatoriaus specialybę. Vėliau studijavo Vilniaus inžineriniame statybos institute, baigė specialius anglų kalbos kursus.
Nuo 1959 m. dirbo Vilniuje: 1968–1980 m. Eksperimentinės ir klinikinės medicinos institute, 1980–1984 m. „Dailės“ kombinate, nuo 1984 m. Fotografijos meno draugijoje. Nuo 1988 m. laisvai samdomas fotomenininkas. 1988–1991 m. Sąjūdžio informacinės agentūros fotografas. 1989 m. stažavosi Vokietijoje, Kelno mieste.
2005 m. sukūrė „3-dx art“ seriją, kurioje sujungė ankstyvojo modernizmo sroves ir pristatė dekoratyvios instaliacijos pavidale. Pasitelkęs šiuolaikines skaitmenines technologijas jis plokštuminę grafiką transformavo į erdvines struktūras ir pritaikė jas erdvinėse instaliacijose. Savo 8–ajame dešimtmetyje atrastą abstrakčios fotografijos ir ornamentikos techniką (fotografiką) autorius pasitelkė ypatingos formos ir išvaizdos kartoninių cilindrų tapyboje.
Nuo 2012 m. savo kūryboje ėmė naudoti vintažinius, pokario laikotarpio artefaktus (diržus, sages, bižuteriją). Panaudojami artefaktai ir jų interpretacijos įgavo naujas estetines kategorijas. Paskutiniaisiais metais pasireiškė kita Z. Kazėno individualizmo pradžia, rašoma LRT.lt. Jis ieško kitokių vizualinės interpretacijos formų, savo potencialą ima realizuoti tapydamas ant medžio pliauskų. Taip pat kuria kompiuterinius „fotodienoraščius" – vaizdo opusus, iliustruotus savo meno kūriniais, palydimus muzikiniais intarpais ir garsų instaliacijomis.
ELTA