Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
R. Pasiliausko nuotr., "Suvalkietis"
Loreta TumelienėŠaltinis: Etaplius.lt
Posėdžiavo Marijampolės savivaldybės saugaus eismo komisija. Posėdyje svarstyta daugiau kaip dvidešimt klausimų apie eismo organizavimą Marijampolėje ir kaimiškose teritorijose.
Nuo greičio bando apsisaugoti kalneliais
Marijampolės savivaldybės administracijos Gudelių seniūnijos seniūnas Algirdas Murauskas prašo Gudelių miestelyje, Vytauto gatvėje, įrengti kelio ženklus, ribojančius transporto masę iki 15 tonų ir greitį mažinantį kalnelį. Anot seniūno, ši gatvė – pagrindinė, judėjimas ja palyginti intensyvus, neretai vairuotojai, atvažiavę dideliu greičiu nuo regiono kelio, greičio nesumažina ir prasidėjus miesteliui. Kyla pavojus pėsčiųjų saugumui. Transporto priemonių masę norima riboti, kad dangos nelaužytų sunkiasvorė technika. Gyventojų prašymui pritarta.
Marijampoliečiai pageidauja Mokolų–Šaltinio gatvių sankryžoje įrengti greičio mažinimo kalnelį. Komisija nusprendė, kad šioje sankryžoje jis nėra būtinybė. Trūksta lėšų, tad saugaus eismo priemonių diegimas šioje sankryžoje paliktas svarstyti ateinančiais metais.
Aušra Burkšaitienė prašė Puskelnių kaimo Darbininkų gatvėje apriboti sunkiasvorio transporto priemonių eismą ir įrengti greičio mažinimo kalnelius. Gatvė neseniai išasfaltuota, gyventoja nenori, kad sunkiasvorė žemdirbių technika ją sugadintų. Komisija, motyvuodama tuo, kad Puskelnių kaime, Darbininkų gatvėje, eismas nėra intensyvus, šia gatve naudojasi daugiausia vietiniai gyventojai ir ūkiškai besiverčiantys asmenys, nusprendė transporto priemonių masės neriboti ir greičio mažinimo kalnelių nerengti.
Mokyklos rūpinasi moksleivių saugumu
Mokolų progimnazijos direktorė R. Raškevičienė mano, kad reikėtų prie progimnazijos, Mokyklos gatvėje Nr. 5, įrengti apsaugines tvoreles, kurios atskirtų šaligatvį nuo gatvės. Komisijos sprendimu, šaligatvį ir gatvę skirianti tvorelė prie progimnazijos nebus rengiama dėl lėšų trūkumo.
Marijampolės Jono Totoraičio progimnazijos direktoriaus pareigas laikinai atliekanti S. Šimonėlienė prašė ties naujais vartais į progimnaziją įrengti pėsčiųjų perėją. Taip pat skirti dvi vietas neįgaliųjų transportui.
Nuspręsta S. Dariaus ir S. Girėno gatvėje, ties naujais progimnazijos vartais, įrengti apsauginę tvorelę, o mokyklos vidiniame kieme dvi vietas skirti neįgaliųjų transportui. S. Dariaus ir S. Girėno gatvės atkarpoje, nuo Žemaitės gatvės iki Kauno skersgatvio, abiejose gatvės pusėse įrengti kelio ženklus Nr. 333 (stovėti draudžiama).
Marijampolietis A. Jakimčikas pageidauja atstatyti buvusį eismą Juodkrantės gatvėje. Anot miestelėno, nuo rugsėjo 4-osios, nepasitarus su gyventojais, jų gatvėje buvo pakeisti kelio ženklai. Vietoj lengvųjų automobilių eismą draudusio ženklo pastatytas vienos krypties eismą žymintis ženklas. Šis pakeitimas apsunkino vietos gyventojams parvykimą namo ir išvykimą. Žmonės nepatogu, tenka važiuoti aplinkine gatve.
Iš tiesų, Saugaus eismo komisijos sprendimu nuo rugsėjo šioje gatvėje eismas vyksta viena kryptimi, kadangi Juodkrantės gatvė siaura. ,,Ryto“ pagrindinės mokyklos mokinių tėvams saugiau atveži ir pasiimti mokinius, nebereikia automobiliams pavojingai manevruoti mokyklos kieme ar prie mokyklos vartų, keliant pavojų mokiniams.
Nuspręsta, kad eismas Juodkrantės gatvėje ir toliau bus vienos krypties.
Svarstytas Marijampolės meno mokyklos direktorės R. Kukalienės prašymas Seminarijos gatvėje įrengti pėsčiųjų perėją ar kitas pėsčiųjų saugumo užtikrinimo priemones. Šiuo metu daugelis tėvų, atvežę vaikus į Meno mokyklą, juos išleidžia kitoje gatvės pusėje. Į mokyklą vaikai bėga per gatvę, kyla pavojus jų saugumui.
Kad moksleiviams nereikėtų eiti per judrią gatvę, kur nėra pėsčiųjų perėjos, Saugaus eismo komisija nusprendė Seminarijos gatvėje kelio ženklus „Sustoti draudžiama“ pakeisti į „Stovėti draudžiama“. Nuo šiol tėvai galės šioje gatvėje stabtelėti ir vaikus išleisti toje pusėje, kur mokykla.
Tarpučių–Vilkaviškio gatvių sankryžoje spūstys
Svarstytas R. Krušinio prašymas Mokolų–Tarpučių–Vilkaviškio gatvių sankryžą pažymėti geltona linija. Anot marijampoliečio, jau kuris laikas minėtoje sankryžoje dėl intensyvaus automobilių eismo, ypač darbo dienomis per piko valandas, susidaro transporto kamščiai, kyla pavojus eismo dalyvių saugumui. Iš Mokolų, Vilkaviškio ir Tarpučių gatvių automobiliams, važiuojantiems link miesto centro ir priešinga kryptimi, trukdo sankryžoje susigrūdę automobiliai. Net ir užsidegus raudonam šviesoforo signalui, sankryžoje likusios mašinos trukdo pravažiuoti tiems eismo dalyviams, kuriems jau dega žalia šviesa. Tuomet šie bando apvažiuoti gatvių susikirtime užstrigusias mašinas. Taip kyla pavojus eismo saugumui.
Marijampolietis siūlo geltonomis linijomis gatvių sankirtoje pažymėti vietą, į kurią įvažiuoti draudžiama, jeigu joje ar už jos yra kliūtis. Toks ženklinimas neleistų vairuotojams įvažiuoti į sankryžą degant geltonam šviesoforo signalui ir stovėti trukdant kitų transporto priemonių eismui, išskyrus tuos atvejus, kai sankryžoje reikia pasukti į kairę.
Kelių eismo taisyklėse yra numatyta, kad geltonomis linijomis pažymėtas plotas važiuojamųjų dalių sankirtoje žymi vietą, į kurią įvažiuoti draudžiama, jeigu joje ar už jos yra kliūtis, priverčianti vairuotoją sustoti važiuojamųjų dalių sankirtoje ir trukdyti kitų transporto priemonių eismui.
Nuspręsta R. Krušinio prašymui pritarti ir pažymėti Mokolų–Tarpučių–Vilkaviškio gatvių sankryžą geltona linija.
Norint, kad minėta sankryža automobiliai judėtų greičiau, nutarta ją ne tik pažymėti geltona linija, bet ir išjungti šviesoforo išmaniąją programą, nes ji tinkamai neveikia nustatant automobilių realų skaičių prieš sankryžą.
Daugiau ženklų
Marijampolės P. Vaičaičio gatvėje ties 5-tu namu bus įrengtas kelio ženklas, numatantis stovėjimo laiką pusei valandos su papildoma lentele, reiškiančia, kad ženklas galioja darbo dienomis nuo 8 iki 18 valandos.
Kalno gatvės abiejose pusėse nuspręsta įrengti kelio ženklus, draudžiančius stovėti, nes aplinkinių daugiabučių namų gyventojai šią gatvę pavertė automobilių parkavimo aikštele. Gatvėje eismas dėl to tapo sudėtingas.
Bus rekonstruojama Geležinkelio gatvės atkarpa nuo Gedimino–Stoties–Geležinkelio žiedinės sankryžos iki sankryžos su Aušros gatve, kur labiausiai sugadinta asfalto danga. Planuojama gatvę iš naujo asfaltuoti, sutvarkyti apšvietimą.
UAB „Artapolas“ leista prie įvažiavimo į Žemaitės g. 44-ą sklypą savo lėšomis įrengti kelio ženklus, ribojančius stovėjimo laiką.
UAB „BCB Group“ prie įvažiavimų į privačius sklypus Žemaitės gatvėje Nr. 40 ir V. Kudirkos gatvėje Nr. 47A savo lėšomis leista įsirengti ženklus su papildoma lentele, draudžiančia motorinių transporto priemonių eismą nuo 19 iki 6 valandos
Žiedo gatvėje ties 13-tu namu bus pastatytas kelio ženklas, draudžiantis stovėti
P. Butlerienės, Kęstučio ir Ūkininkų gatvėse bus įrengti kelio ženklai, ribojantys transporto priemonių masę iki 3,5 tonos. Gedimino–P. Butlerienės gatvių sankryžoje, kad automobilių nestatytų, numatyta įrengti mažosios architektūros elementų.
Vasario 16-osios gatvės dešinėje pusėje, nuo V. Kudirkos g., kelio ženklas „Sustoti draudžiama“ komisijos sprendimu bus pakeistas į „Stovėti draudžiama“.
Pravažiavime tarp Laisvės g. 10-ojo ir 4-ojo namų bus įrengtos dvi automobilių stovėjimo vietos, skirtos Valstybės įmonės registrų centro Marijampolės filialui.
Ričardo PASILIAUSKO nuotraukos, "Suvalkietis"