Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Viktorija ValčiukaitėŠaltinis: Etaplius.lt
Pusė savivaldybių jau turi parengtus ir patvirtintus darnaus judumo mieste planus (DJMP) ir netrukus pradės įgyvendinti juose numatytus sprendinius, teigia Susisiekimo ministerija.
Jonava, Druskininkai, Tauragė, Mažeikiai, Visaginas, Utena, Kėdainiai, Palanga, Birštonas - tai miestai, kurių darnaus judumo mieste planai šiuo metu jau yra parengti ir patvirtinti. Kiekvienas miestas turi savo plėtros viziją iki 2030 m. ir numatomų veiksmų planą iki 2020 m.
„Darnaus judumo mieste planai - svarbus darnaus miesto plėtros dokumentas. Savivaldybės, kurios yra parengusios šiuos planus, jau gali teikti paraiškas numatytoms priemonėms įgyvendinti iš ES struktūrinių fondų. Neabejotinai darnaus judumo skatinimas šalyje atneš teigiamų pokyčių susisiekimo srityje ir prisidės prie darniu transportu paremtos keliavimo kultūros formavimo“, - sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Viešojo transporto skatinimas, maršrutų perskirstymas, bevariklio transporto integracija, eismo organizavimo tobulinimas ir judumo valdymas, saugaus eismo gerinimas, specialiųjų poreikių turinčių žmonių įtrauktis, aplinką mažiau teršiančio transporto skatinimas, intelektinių transporto sistemų plėtra - tai pagrindinės kiekvieno darnaus judumo mieste plano priemonės, kurios turi užtikrinti, kad miesto erdvė būtų naudojama subalansuotai, esamą susisiekimo infrastruktūrą pritaikant viešajam transportui, pėstiesiems ir dviratininkams.
Iki kitų metų vidurio DJMP turi parengti visi Lietuvos miestai, kuriuose gyvena daugiau kaip 25 tūkst. gyventojų, taip pat miestai, turintys kurorto statusą. Alytaus miesto savivaldybė jau turi parengusi savo DJMP, kurį belieka suderinti su planų priežiūrą atliekančia komisija ir patvirtinti miesto taryboje. Planuojama, kad Alytaus, Marijampolės, Telšių ir Neringos DJMP bus parengti kitų metų pradžioje.
Daugiausia diskusijų ir prieštaravimų kyla rengiant didžiųjų Lietuvos miestų - Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio darnaus judumo mieste planus. Atliekant gyventojų apklausas, transporto ir keleivių srautų tyrimus, bandoma ieškoti tinkamiausių sprendimų, kaip sureguliuoti eismo srautus mieste, sumažinti automobilių skaičių gatvėse, kaip viešąjį transportą paversti patogesniu ir labiau prieinamu miestiečiams, analizuojama, kokia struktūra reikalinga dviratininkams, neįgaliesiems, tėvams su vaiko vežimėliu.
Susisiekimo ministerija kviečia miestų, kurie dar neturi patvirtinto DJMP, gyventojus, bendruomenių ir asociacijų narius domėtis ir aktyviau dalyvauti savo gyvenamosios vietovės darnaus judumo mieste planų svarstymuose, viešose diskusijose, kurias organizuoja savivaldybės. Visų vykstančių aptarimų, išvadų pristatymų, diskusijų laikas ir datos skelbiami savivaldybių ir ES paramos tinklalapiuose.
Susisiekimo ministerija primena, kad darnaus judumo mieste planas (DJMP) - tai strateginio planavimo dokumentas, papildantis savivaldybės teritorijos bendrojo plano sprendinius. Pagrindinis jo skiriamasis bruožas - planas rengiamas ne konkrečiai transporto rūšiai ar vietovei, o žmogui, gyvenančiam ar dirbančiam bei judančiam mieste ir jo prieigose.
ELTA