PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Gruodžio 12 d. 08:34

„Metrail“ byla - ant Seimo Aplinkos apsaugos komiteto stalo

Vilnius

Karolio Kavolėlio / Alfa.lt nuotr.

Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt


64212

Seimo Aplinkos apsaugos komiteto posėdyje trečiadienį bus aptartas problemų, susijusių su bendrovės „Metrail“ byla, galimas sprendimas.

Kaip Eltą patikino komiteto pirmininkas Kęstutis Mažeika, į posėdį kviečiami Aplinkos ministerijos (AM), Vyriausybės, organizacijų atstovai, teisininkai.

„Bus aptartos problemos („Metrail“ bylos. - ELTA), kaip jas išspręsti. Nes jau kuris laikas kalbama apie taikos sutartį, tai mes norime parodyti iniciatyvą, kaip sutarti, kad būtų rastas sprendimo būdas. Mes žiūrėsime, kas buvo iš ministerijos (Aplinkos. - ELTA) pusės padaryta, kas nepadaryta ir kokios galimybės - ar čia galima susitarti, ar tai tiesiog bus problemos nustūmimas, ir už jį visi turės susimokėti“, - Eltai teigė K. Mažeika.

Kaip jau rašė ELTA, Seimo Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininkas Simonas Gentvilas lapkritį kreipėsi į Lietuvos vyriausiąjį administracinį teismą (LVAT), prašydamas skubos tvarka išnagrinėti, ar AM įsakymas, pagal kurį skirtos kolektyvinės baudos gamintojams ir importuotojams, neprieštarauja Konstitucijai ir nepažeidžia įstatymų.

„Nuo bendrovės „Metrail“ skandalo pradžios AM neauditavo licencijas išduodančios Aplinkos apsaugos agentūros veiklos, nepasiūlė nė vieno įstatymo pakeitimo ir kol kas nesiima jokių sisteminių sprendimų, kad užkirstų kelią naujiems fiktyvaus pakuočių tvarkymo skandalams. Todėl šiandien bet kuri Lietuvos įmonė rizikuoja mokėti milžiniškus aplinkos taršos mokesčius“, - sakė S. Gentvilas.

ELTA primena, kad sausio pradžioje Vilniaus regiono aplinkos apsaugos departamentas (VRAAD, dabar - Aplinkos apsaugos departamentas), patikrinęs įmonės „Metrail“ veiklą, nustatė, kad ši netinkamai sutvarkė 14,5 tūkst. tonų metalinių ir 500 tonų plastikinių pakuočių.

Už šį kiekį neteisėtai išrašyti gaminių ir pakuočių atliekų sutvarkymą įrodantys dokumentai buvo išduoti 1,8 tūkst. verslo įmonių. Gavę šiuos dokumentus iš „Metrail“, gamintojai ir importuotojai buvo atleisti nuo mokesčio už aplinkos teršimą pakuotės atliekomis. Skaičiuojama, kad dėl to įmonės galėjo nesumokėti apie 30 mln. eurų taršos mokesčio.

Teismas leido aplinkosaugininkams ir pakuočių gamintojams bei importuotojams susitarti taikiai. Gegužę po ilgų derybų AM pareiškė pritarianti taikos sutarčiai tarp VRAAD ir verslininkų.

Tačiau AM ir VRAAD dar kurį laiką nesutarė, kas atsakingas už taikos sutarties su verslu pasirašymą. Verslininkai kaltino valstybės įstaigas taikos sutarties sudarymo vilkinimu.

Ministerija nutarė, kad sprendimą priimti ir sutarties legitimumą užtikrinti turi Aplinkos apsaugos departamentas, kadangi būtent jis yra šalis (atsakovas) byloje, kurioje ginčijamas VRAAD sprendimas, kuriuo panaikinti išduoti gaminių ir pakuočių atliekų sutvarkymą įrodantys dokumentai.

Spalio pabaigoje Vyriausybė AM įpareigojo pateikti savo poziciją dėl galimybės sudaryti taikos sutartį su organizacijomis, kurios yra atsakingos už atliekų tvarkymą.

ELTA