PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2021 m. Vasario 19 d. 08:22

Mes tik pasyvūs stebėtojai

Akmenė

Roma JonikienėŠaltinis: Etaplius.lt


165612

Teoriškai visi žinome, kaip demokratiškai sutarti dėl pokyčių, pavyzdžiui, rūpinantis švietimo įstaigų tinklu rajone. Mokyklų kolektyvai pirmiausia, paskui vietos gyventojai ir visi, kas tik nori žinoti ir diskutuoti, turėtų be vargo gauti informaciją apie planuojamus pasikeitimus. Negalima sakyti, kad informacija, reformų planas slepiami, tačiau reikia laiko ir atkaklumo, kol internete skelbiamus dokumentus surandi. Šiomis dienomis Papilės seniūnijos gyventojai dalijasi neramia žinia apie pokyčius Simono Daukanto gimnazijoje. Teigiama, kad artėja gimnazijos klasių uždarymas, ir likusi paprasta pagrindine mokykla praras patrauklumą. Nesant gimnazijos jaunos šeimos dar atsargiau  ir nenoriau kursis Papilėje.

Apie neišvengiamus  pokyčius, kad ir kokie nepageidautini  jie būtų bendruomenėms, būtina kalbėti ilgai ir motyvuotai. Kad itin sunku įtikinamai paaiškinti reformų prasmę, mačiau ir girdėjau praeitais metais Ramučių gimnazijoje, kuomet meras ir jo pavaldiniai pamėgino įtikinti, kaip būtų prasminga sujungti gimnaziją su „Saulėtekio“ progimnazija.  Bet negalima teigti, kad sumanymas bus atmestas, direktorė nebekovos už saviškius, išėjo užtarnauto poilsio.  Iš principo, norisi paklausti:  kada žmonių nuomonė buvo svarbi? Nepamenu… Mes esame pasyvūs stebėtojai, tiesa, piktinamės, emocijas liejame viešuose susirašinėjimuose, tačiau nieko konkretaus nesiūlome, nekviečiame susiėjimų ir nesurašome pasiūlymų susitarimo. Pastaruoju metu žinau vieną stiprų  visuomenės pasipriešinimą, kai klaipėdiečiai sukilo prieš teršėjus ir užvirė peklą nusikaltėliams.

Atliepdama į papilėniškių baimingus pastebėjimus apie gimnazijos aukštesnių klasių gyvavimo galimą pabaigą, peržiūrėjau Akmenės rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021 – 2024 metų bendrąjį planą. Tai trumpalaikė strategija, norint sukurti efektyvų, prieinamą, kokybišką mokymą ir visus kitus dalykus, siejamus su švietimu. Reformuoti švietimo sistemą skatina ne šiaip mero ar Tarybos narių norai, ką nors tokio, tikėkimės, gero,  nuveikti mūsų labui. Pokyčių reikalauja besikeičianti demografinė padėtis, migracija šalyje, kintantys poreikiai,  o ir galimybės suteikti kuo geresnių žinių.

Daugiau Roma Jonikienė šeštadienio, vasario 13 d., VIENYBĖJE..