PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Liepos 18 d. 15:30

Marijampolės savivaldybės ugdymo įstaigos įgyvendina dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvas

Marijampolė

EtapliusŠaltinis: Marijampolės savivaldybė


310236

Marijampolę puošia bendruomeniškumu alsuojančios ugdymo įstaigos, kurios aktyviai dalyvauja kuriant geresnę aplinką savo mokiniams. Kiekvienas žingsnis, nuo mokinių apklausų iki bendruomenės balsavimo, veda link gražesnio, patogesnio ir jaukesnio miesto. Kiekviena iniciatyva, kiekvienas įgyvendintas projektas atspindi norą kurti ir tobulėti, kad kiekvienas kampelis taptų vieta, kurioje gera būti, mokytis ir kurti.

„Šiais metais Marijampolės savivaldybės mokyklos aktyviai įsitraukė į dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvą, kurios tikslas – įtraukti mokinius į sprendimų priėmimo procesus ir leisti jiems patiems nuspręsti, kokių pokyčių nori savo mokyklose. Džiaugiuosi, kad ugdymo įstaigoms patinka ši iniciatyva ir kad jos, jau trečius metus aktyviai ja naudojasi, savo bendruomenėse diskutuodamos, svarstydamos ir rinkdamos geriausias idėjas“, – sako Marijampolės savivaldybės vicemerė Agnė Pavelčikienė.

Šiuo metu mokyklos jau išsirinkusios, o kai kurios jau pradėjusios įgyvendinti idėjas.

Mokolų progimnazija suorganizavo tikslinių grupių apklausą ir balsavimą, kurio metu buvo išrinktos priemonės mokinių poreikiams tenkinti. Buvo nuspręsta įsigyti pilvo preso treniruoklį ir dvigubą lauko treniruoklį. Šiuo metu vyksta įrangos pirkimo procesai.

Igliaukos Anzelmo Matučio gimnazijoje mokiniai pateikė 8 idėjas, iš kurių daugiausiai balsų surinko idėja įsigyti scenos užuolaidas. Gimnazija planuoja šią idėją įgyvendinti iki šių metų pabaigos.

„Saulės“ pradinė mokykla jau įgyvendino savo išsirinktą idėją ir jau įrengė keturis lauko suoliukus mokyklos kieme.

„Žiburėlio“ mokykla- daugiafunkcis centras savo dalyvaujamojo biudžeto idėją įgyvendins vidaus erdvėse. Rugpjūčio mėnesį bus išrinkta populiariausia idėja, kuri bus įgyvendinta iki metų galo.

Rimanto Stankevičiaus progimnazijoje bus įrengta fotografijos sienelė, kurią planuojama užbaigti iki mokslo metų pradžios.

„Šaltinio“ progimnazijoje Talentų aikštėje bus pastatyti 3 triviečiai ir 4 vienviečiai sėdmaišiai.

Rygiškių Jono gimnazijoje mokiniai, konsultuodamiesi su mokytojais ir kitais bendruomenės nariais, nusprendė įsigyti aparatūrą renginių įgarsinimui. Buvo nupirktos dvi garso kolonėlės, 6 kanalų valdymo ir audiokabeliai.

Jono Totoraičio progimnazija praplės savo pernai įrengtą poilsio erdvę. Po diskusijų ir balsavimo mokiniai nusprendė įrengti papildomą poilsio erdvę progimnazijos kieme. Įgyvendinimas planuojamas rugsėjo–spalio mėnesiais.

Sūduvos gimnazijoje buvo išrinkta idėja įrengti skaitmeninius ekranus informacijai apie tvarkaraščio pakeitimus ir kitoms aktualijoms. Šią idėją palaikė 71,9 proc. balsavusiųjų. Pirkimo procesai jau vyksta, o įgyvendinimas planuojamas iki rugsėjo pabaigos.

„Ryto“ pagrindinėje mokykloje dalyvaujamojo biudžeto lėšos bus skirtos lauko suoliukams, kurie bus pastatyti vietoje, kur mokiniai laukia mokyklinių autobusiukų.

Petro Armino progimnazijoje mokiniai panoro futbolo vartų.

Želsvos progimnazijoje buvo nuspręsta atnaujinti rūbines, įsigyjant spinteles 5–8 klasių mokiniams.

Liudvinavo Kazio Borutos gimnazijoje mokiniai svarstė įvairias idėjas: įsigyti žaliuzes fojė langams, spalvotus minkštasuolius mokinių poilsiui, lauko sėdmaišius ir palapinę virš jų. Geriausia idėja dar neišrinkta, planuojama ją įgyvendinti iki spalio mėnesio.

Kaip kad sako A. Pavelčikienė, dalyvaujamojo biudžeto iniciatyva ne tik suteikia mokiniams galimybę prisidėti prie savo mokyklos aplinkos gerinimo, bet ir skatina jų kūrybiškumą, atsakomybę, demokratiškumą bei bendradarbiavimą. Ši iniciatyva – tai žingsnis į priekį, padedantis jauniems žmonėms suvokti, kad jų balsas yra svarbus, o jų idėjos gali virsti realybe. Tikimasi, kad ši tradicija taps neatsiejama mokyklų gyvenimo dalimi, stiprins bendruomenių ryšius ir kurs dar jaukesnę, kūrybiškesnę bei įkvepiančią aplinką. Marijampolės ugdymo įstaigos tampa pavyzdžiu visiems, kaip galima kurti gražesnį ir darnesnį pasaulį kartu.