Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Be autoriaus leidimo nuotrauką naudoti kituose straipsniuose ar sklaidos šaltiniuose draudžiama.
Vaidas BaranauskasŠaltinis: Etaplius.lt
Šią vasarą Marijampolės jaunųjų kompiuterininkų mokykla (MJKM) organizavo informacinių technologijų ir anglų kalbos stovyklas. Dvi paskutinės rugpjūčio mėnesį vykusios stovyklos buvo išskirtinės tuo, kad dirbant su vaikais buvo taikomas naujas mokymo sistemos modelis, kurį siekiama pritaikyti 2018-2019 metais. Mokymo modelio tikslas buvo pasiektas: vaikai ne tik atliko pavestas užduotis, bet ir parengė individualius projektus, atskleidžiančius jų gebėjimus bei imlumą.
Marijampolės jaunųjų kompiuterininkų mokyklos organizatoriai naujiems mokslo metams paruošė atnaujintą neformalaus vaikų švietimo metodiką, orientuotą į individualų vaikų ugdymą. Mokymo sistema turi Skandinavijos švietimo sistemos akcentų, tokių kaip kritinio mąstymo ir kūrybiškumo ugdymas, dirbant su unikaliais vaikų projektais. Visa tai vaikai išbandė dvejose pagal amžiaus grupes suskirstytose stovyklose.
Pirmoje pamainoje rinkosi 1-4 klasių mokiniai, o antroje pamainoje dalyvavo 4-6 klasių mokiniai. Visos savaitės veiklų programa buvo koreguojama pagal susirinkusių vaikų poreikius. Tiek jaunesni, tiek vyresni pareiškė norą dirbti anglų kalbos, internetinių svetainių programavimo, braižybos, inžinerijos ir techninio konstravimo, fotografijos bei fizikos ir medicinos eksperimentų atlikimo srityse.
Kas buvo kitaip
Nors visos sritys, vaikų teigimu, buvo lygiavertės ir įdomios, bet jei reikėtų rinktis vieną iš visų, pasirinktų programavimą. Kyla klausimas, kodėl programavimas pranašesnis už visas kitas sritis?
Vaikai stovyklos metu kūrė internetines svetaines ir talpino informaciją apie veiklų rezultatus. Stebėjo ne tik savo padarytą pažangą, bet ir kaip pačioje jų programuojamoje svetainėje tai atsispindi. Galimybė tobulinti jau turimą jų pačių sukurtą produktą, o vėliau jį pristatyti kitiems – programavimo sritį padarė patraukliausia.
4-6 kl. mokinių interneto svetainės:
1-4 kl. mokinių interneto svetainės:
Inžinerijos srityje, kuri bus nauja MJKM veiklos kryptis, vaikai susipažino ne tik su inžineriniu konstravimu, bet ir braižyba, dizainu ir mechatronika. Stovyklų metu vaikai kūrė individualių projektų maketus, kuriuos realizavo sukurdami jų prototipus. Linksmiausia stovyklos dalis – prototipų lenktynės, po kurių jie buvo analizuojami ir nustatomos prototipų veikimo spragos.
Anglų kalbos užsiėmimuose vaikai diskutavo, tobulino viešojo kalbėjimo įgūdžius, žaidė žaidimus, skatinančius loginį mąstymą. Taip pat turėjo galimybę susipažinti su Turkija ir jos kultūrą, kadangi Turkijos pilietis-savanoris Huseinas parengė pristatymą. Vaikams tai buvo išbandymas, nes lietuviškai nekalbantis mokytojas jų gyvenime nėra dažnas atvejis.
Stovyklų rezultatai pranoko lūkesčius
Stovyklų patirtis parodė, kad dirbant ties pačių vaikų sugalvotais individualiais projektais, pasiekiami itin aukšti rezultatai. Vaikai patys ieškojo informacijos, komunikavo su draugais, savarankiškai tarėsi ir klausė mokytojo, kaip išspręsti atsiradusias problemas ir pasiekti geriausią rezultatą. Matant pažangą, atsirado motyvacija tobulėti.
Marijampolės jaunųjų kompiuterininkų mokyklos laukia dar vieni įdomūs metai, per kuriuos sieksime kurti inovatyvius produktus ir vyresniesiems mokiniams atverti duris į sėkmingo verslo platybes.
Kiekvienas norintis įgyvendinti savo idėjas ar realizuoti save – laukiamas artėjančiame MJKM sezone, kuris prasidės nuo š. m. spalio 1 d.
Turite klausimų, susisiekite su mumis:
tel. 8 693 08467 (Vaidas);
el. paštu info@mjkm.lt
www.mjkm.lt