Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.
Reporteris BrigitaŠaltinis: Etaplius.lt
Nors nusiskundimų dėl Lietuvos pašto veiklos vis dar sulaukiama gana nemažai, susisiekimo ministras Marius Skuodis teigia, kad išsikeltą tikslą stabilizuoti siuntų pristatymo sistemą pasiekti pavyko. Jis taip pat pažymi, kad praėjusių metų pabaigoje įdiegta automatinė siuntų skirstymo sistema padės išvengti krizinių situacijų pašto veikloje tiek trumpuoju, tiek ilguoju laikotarpiu.
„Nusiskundimų dėl pašto paslaugų veiklos yra tikrai daug. Net galėčiau pasakyti, kad mūsų įmonė susiduria su tam tikrais reputaciniais iššūkiais. (...) Objektyvios to aplinkybės yra tai, kad siuntų srautai kovo mėnesį, lyginant su kovo mėnesiu prieš metus, išaugo 2 kartus. Tuo pačiu metu buvo pereita prie automatinės srautų skirstymo sistemos. Mūsų paštas, pasirodo, yra paskutinysis Europoje, kuris perėjo prie tokios sistemos, ir be tos sistemos, turint omenyje, su kuo susidursime liepos mėnesį, apskritai būtume patekę į krizinę situaciją“, – teigė jis, referuodamas į vasaros viduryje įsigaliojantį siuntų iš trečiųjų šalių lengvatos panaikinimą.
„Dėl ES sprendimo nuo liepos 1 d. visoms siuntoms iš trečiųjų šalių nebebus taikoma mokestinė lengvata. Iki šiol į Lietuvą atkeliaudavusių siuntų iki 22 eurų nereikėdavo išmuitinti. Nuo liepos 1 d. išmuitinimas turės būti organizuojamas. Paštas daro viską, kas įmanoma, bet labai svarbus ir muitinės vaidmuo. Rankiniu būdu tokių srautų, kokie atkeliauja, aptarnauti nepavyks. Be tos sistemos, kuri dabar įdiegta, nieko nebūtume galėję padaryti“, – akcentavo M. Skuodis Seimo Ekonomikos komitete.
Kalbėdamas apie paštui keliamus tikslus, ministras išskyrė sklandžiai veikiantį siuntų pristatymą bei efektyvią pašto komunikaciją su suinteresuotomis grupėmis.
„Pirmas tikslas, kurį paštui iškėlėme, ir aš manau, kad jis yra pasiektas, tai stabilizuoti situaciją su siuntų pristatymu. Situacija, nepaisant pavienių iššūkių, (...) galima sakyti, yra stabilizuota. Antras dalykas, paštas yra valstybės valdoma įmonė, kurios pagrindinis ir vienintelis akcininkas yra valstybė. Todėl ypatingai svarbus darbas su suinteresuotomis grupėmis, tiek su klientais, tiek su savivaldybėmis, tiek su darbuotojais. Čia vienas iš tikslų yra komunikacija“, – teigė jis.
Tarp ilgalaikių tikslų yra pašto paslaugų plėtra bei vykdomų paslaugų gerinimas, teigė M. Skuodis.
„Tikslai yra labai paprasti: rinkos dalies paslaugų didinimas (...), įmonės finansinis tvarumas, (...) reputacija. Jokiu būdu negalima pamiršti universalios pašto paslaugos, t. y. tai, ką mes kaip valstybė įsipareigojame užtikrinti visoje Lietuvos teritorijoje, įskaitant kaimiškas teritorijas. Tos paslaugos turi būti prioritetinės“, – tikino jis.
ELTA