PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Politika2022 m. Birželio 10 d. 12:46

M. Skuodis: pagal keleivių skaičius Lietuvos oro uostai siekia maždaug 85 proc. to, kas buvo geriausiu laikotarpiu

Lietuva

BNS/Fotobankas nuotr.

Reporteris DovilėŠaltinis: Etaplius.lt


235558

Susisiekimo ministras Marius Skuodis tvirtina, kad aviacijos sektorius šiuo metu vis dar yra atsigavimo po COVID–19 pandemijos trajektorijoje. Tačiau, pasak jo, Kauno oro uostas jau yra viršijęs savo geriausių mėnesių 2019 m. rezultatus.

„Aviacija, kaip oro uostai paskelbė prieš keletą dienų, pagal keleivių skaičius siekia maždaug 85 proc. to, kas buvo geriausiu laikotarpiu. Atsigavimas yra sėkmingas, bet vis dėlto tas geriausias laikotarpis buvo priešpandeminis“, – penktadienį Seimo jungtiniame Ateities ir Ekonomikos komitetų posėdyje pristatydamas Lietuvos aviacijos gaires iki 2030 m. teigė M. Skuodis.

Ministras išskyrė, kad šiuo metu Lietuvoje aviacijos sektorius sukuria apie 3 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP). Taip pat, anot jo, aviacijoje yra per 5 tūkstančius tiesioginių darbo vietų.

„Labai svarbu pabrėžti, kad veikla ir mūsų įmonių klientai yra visame pasaulyje ir turime visus segmentus išskyrus vieną – nacionalines oro linijas“, – sakė politikas.

Jis tvirtino, kad Lietuva yra pasiekiama iš beveik 100 pasaulio oro uostų, tačiau šiandien skrydžių krypčių skaičius yra arti 90. Ministro teigimu, Lietuva dabar maždaug yra ten, kur buvo prieš pandeminį laikotarpį.

„Natūralu, to nėra gana, susisiekimas nėra kol kas patenkinamas, Vyriausybės programoje yra užsibrėžta 2024 m. turėti bent 110 krypčių“, – sakė M. Skuodis.

Susisiekimo ministro pristatytose aviacijos gairėse iki 2030 metų numatyta pasiekti, kad Lietuva būtų pasiekiama ne mažiau kaip 150 krypčių, taip pat, kad IATA pasauliniame pasiekiamumo vertinimo reitinge Lietuva pakiltų bent per 10 pozicijų į 85, lyginant su 2019 m.

Lietuvos aviacijos sektorius, pagal numatytą planą, 2030 m. turėtų generuoti 5 proc. šalies BVP, būtų mažinamas ir aviacijos veiklos poveikis aplinkai, o Lietuvos oro uostų veikla – neutrali klimatui.

Planuojama, kad iki 2030 m. daugiau kaip 6 proc. į orlaivius tiekiamų degalų bus tvarūs, Vilniaus ir Kauno oro uostai sujungti greitąja „Rail Baltica“ vėže bei Lietuva taps orlaivių remonto paslaugų ir krovinių gabenimo oru lydere regione.

Numatomos ir galimybės Lietuvos aviacijos verslui plėsti veiklą Jungtinėse Amerikos Valstijose ir prioritetinėse rinkose bei tobulinama teisinė aplinka, o aviacijos verslas aktyviai įtraukiamas į aviacijos politikos formavimo procesus.

 

ELTA