Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pixabay.com nuotr.
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
Rugsėjo 6 d. vyko projekto „Lyderių laikas 3" mokyklų lyderystės iniciatyvų renginys Kalvarijos savivaldybės švietimo įstaigoms „Lyderystė: savęs ir kitų įgalinimas". Renginio tikslas - pateikti dalyviams žinių ir gebėjimų, kaip kiekvieną asmenį atskleisti, įtraukti ir paversti aktyviu komandos žaidėju.
Lektorė Alisa Miniotaitė, vadovavimo ir lyderystė ekspertė, mokslų daktarė, susitikimą su pedagogais pradėjo klausimais: kas yra lyderystė, kaip mes įsivaizduojame, kas yra lyderis, kodėl tikram lyderiui yra svarbi moralė, etikos normų laikymasis ir kt. Pasyvių klausytojų nebuvo, dirbdami grupelėmis ieškojo atsakymų, argumentų, pavyzdžių. Akcentuota, kad pagrindinės lyderio savybės yra socialumas, sąžiningumas, teisingumas, intelektualumas, pasitikėjimas savimi. Užsiėmimo metu buvo aptarta, kad savęs pažinimas yra lyderio stiprybė. Praktinė užduotis leido kiekvienam save paanalizuoti ir nusistatyti, ar turi lyderio savybių. Dalyviai piešė lyderystės herbą, atliko 5 faktorių instrumento profilio testą, kurio tinkamumas pripažintas visame pasaulyje, patvirtintas mokslininkų.
Buvo aptartas lyderio vaidmuo, siekiant organizacijos tikslų, kuriant vizijas, uždegant ir įgalinant kitus veikti. Daugeliui netikėtai buvo įvertinta charizmatiška lyderystė, kuri, lektorės nuomone, nėra labai tvari, vertinama kritiškai. Charizmatiško lyderio dažniausiai reikia nebrandiems žmonėms, ieškantiems gelbėtojo. Tokių pavyzdžių galima rasti politikoje. Ne visi renginio dalyviai žinojo, kas yra pasidalintoji lyderystė. Tai gebėjimas dalintis lyderyste, įtraukti kitus. Tą gali tik tikrieji lyderiai, nebijantys, kad juos kažkas aplenks, kad galbūt užims jų vietą. Pasidalintoji lyderystė galima, kai yra pasiekta asmeninė vadovo branda, darbuotojų branda ir aukšta organizacijos kultūra.
Lektorė pateikė įdomių faktų apie neuromokslo žinių indėlį į lyderystės mokslą. Akcentavo, kad žmogaus galimybės yra beribės, todėl labai svarbu tikėti savo galiomis. Jei galvosi, kad gali, tai ir pasieksi. Jei nori, tai gali! Mums, suaugusiems žmonėms, svarbu, kad mumis tikėtų ir pasitikėtų, bet dar svarbiau - vaikams. Mokytojai, tėvai turi juos nuolat drąsinti, skatinti ir tvirtinti: "Tu tikrai gali!"
Diskusijų metu išryškėjo, kad pedagogai gerai supranta, koks svarbus švietimo lyderių vaidmuo, kad nuo jų profesionalumo, turimų talentų ir gebėjimų priklauso, kaip ugdymosi įstaigose sudaromos sąlygos kūrybiškumui augti ir kaip tai veikia mokymo ir mokymosi kokybę.