PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2025 m. Sausio 9 d. 13:55

LTOU 2025 m. planuoja į plėtrą investuoti 58 mln. eurų

Lietuva

Alfa.lt nuotr.

ELTA.LTŠaltinis: ELTA.LT


338292

Lietuvos oro uostai (LTOU) šiemet numato įgyvendinti esminius projektus, kurie ateityje leis puoselėti lyderystę Baltijos regione ir kokybiškai aptarnauti iki 10 mln. keleivių per metus. Planuojama, kad 2025-aisiais į visą LTOU tinklo infrastruktūrą bus investuota daugiau nei 58 mln. eurų.

„Šie metai yra laikas, kai žengsime strateginius žingsnius toliau keldami paslaugų kokybę, skaitmenizuodami tam tikrus etapus ir stiprindami šalies oro uostų indėlį į ekonomiką. Didžiausių projektų sąrašas rodo, jog, kol vieni darbai finišuoja, kiti prasideda, o tai yra svarbiausia, nes toliau vykstant infrastruktūros pokyčiams, oro uostai veikia kaip įprasta, be veiklos stabdymų ir pertrūkių. Tai leidžia išlaikyti veiklos pagreitį ir neprarasti, bet auginti konkurencingumą regione“, – sako LTOU generalinis direktorius Simonas Bartkus.

LTOU pabrėžia, kad 2024 m. buvo pasiektas aptarnautų keleivių rekordas – 6,6 mln.

Tęsis Vilniaus oro uosto transformacija

S. Bartkus atkreipia dėmesį, kad šių metų pradžią vainikuos naujojo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo atidarymas. Anot jo, vasarį terminalui pradėjus veikti, bendras Vilniaus oro uosto plotas išaugs trečdaliu, apie 14,4 tūkst. kv. metrų, o keleivių pralaidumas dvigubai – nuo 1,2 tūkst. iki 2,4 tūkst. keleivių per valandą.

Anot LTOU, naujasis pastatas yra A++ energinės klasės, turės „BREEAM” tarptautinį sertifikatą, o 5 tūkst. kv. metrų plotą ant pastato stogo dengia saulės moduliai – pagaminta energija patenkins apie trečdalį viso naujojo išvykimo terminalo elektros poreikio.

Ruošiantis naujam startui Vilniaus oro uoste praėjusių metų pabaigoje įgyvendinta ir nauja transporto judėjimo bei stovėjimo vietų schema, suteikianti galimybę efektyviau aptarnauti automobilių ir viešojo transporto srautus.

Taip pat šiais metais numatyta pradėti dviejų esamų Vilniaus oro uosto terminalų pertvarka, kuri turėtų būti atlikta per pusantrų metų –iki 2026 m. pabaigos. Anot S. Bartkaus viso numatyta, kad pertvarkos bus atliktos maždaug 10 tūkst. kv. metrų ploto erdvėse.

„Senųjų terminalų išplanavimas nebegali užtikrinti sėkmingos oro uosto plėtros, todėl erdvės bus perplanuotos ir pertvarkytos. Tai leis reikšmingai išplėsti komercinės veiklos apimtis, o keleiviams užtikrins daugiau galimybių gauti įvairesnes ir kokybiškesnes paslaugas“, – sako S. Bartkus.

LTOU tikina, kad pertvarkos metu Vilniaus oro uostas dirbs kaip įprasta.

Ruošiamasi naujo atvykimo terminalo statyboms

Taip pat, praneša LTOU, šiuo metu vyksta ir tarptautinis architektūrinės idėjos konkursas Vilniaus oro uosto naujo atvykimo terminalo tolesniam projektavimui atrinkti. Galutinius pasiūlymus architektai gali teikti iki 2025 m. kovo pabaigos.

Architektūrinės idėjos konkurso tikslas – sukurti modernų atvykimo terminalą, kuris leistų ateityje oro uostui integruotis su būsima „Rail Baltica“ jungtimi, naujai pastatytu išvykimo terminalu bei rekonstruota centrine aikšte.

Pajėgumus augins ir Kaunas

Anksčiau negu numatyta baigtas statyti Vilniaus oro uosto išvykimo terminalas LTOU suteikė vertingos patirties. Įgytos pamokos sėkmingai pritaikytos įgyvendinant Kauno oro uosto keleivių terminalo plėtros projektą, kuris bus baigtas jau šių metų rudens pradžioje.

Išplėstas Kauno oro uosto terminalas bus pritaikytas aptarnauti dvigubai daugiau keleivių – iš viso apie 2 mln. keliaujančiųjų per metus. Bendras terminalo plotas turėtų išaugti apie 4,4 tūkst. kv. metrų ir oro uostas galės aptarnauti iki šešių keleivinių skrydžių per valandą. Palyginti, šiuo metu Kauno oro uostas yra pajėgus aptarnauti keturis keleivinius skrydžius vienu metu.

Kartu su terminalo statyba Kauno oro uoste 2024 m. pradėtas įgyvendinti ir kitas svarbus projektas – šiaurinio perono plėtros darbai. Projektą planuojama užbaigti 2025 m. pavasarį. Tuomet Kauno oro uoste orlaivių stovėjimo vietų skaičius padidės daugiau nei pusantro karto. Atsiras papildomos lėktuvų statymo ir variklių bandymo vietos. Projektas atvers galimybes Kaune auginti ir techninio lėktuvų aptarnavimo paslaugų apimtis, nes Kauno oro uostas yra viena iš svarbių orlaivių remonto ir techninio aptarnavimo bazių Baltijos šalių regione. Taip pat bus sukurtos sąlygos didinti krovinių gabenimo apimtis – Kauno oro uostas turi strateginę reikšmę NATO partnerių logistikos grandinėje.

Plės rizikos pasidalinimo modelio taikymą

S. Bartkus pastebi, kad praėję metai buvo svarbūs ir dėl naujų maršrutų skatinimo. Pagal rizikos pasidalinimo modelį pasirašytos sutartys atvėrė dar daugiau strategiškai svarbių visai šaliai maršrutų Vakarų kryptimis ir sustiprino Lietuvos ryšius su ekonominiais, gynybos bei politiniais partneriais.

„Šiuo metu analizuojame situaciją aviacijos rinkoje ir oro bendrovių padėtis bei planus, kurie atspindi galimybes ir partnerysčių potencialą. Esame užsibrėžę tęsti modelio plėtrą, nes tai yra tinkamiausias būdas skatinti strategiškai svarbias Lietuvai kryptis“, – teigia LTOU vadovas.

LTOU vadovo teigimu, jau žinoma, kad šiemet planuojamos naujos reguliarios skrydžių kryptys iš Vilniaus oro uosto į Prahą (Čekija) ir Tiraną (Albaniją), taip pat šiais metais turėtų startuoti ir užsakomieji skrydžiai iš Palangos oro uosto į Turkiją bei Egiptą.

#LTOU#VILNIUS#KAUNAS#SIMONAS BARTKUS