Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Traukinys / Jonas Balčiūnas/ELTA
ELTAŠaltinis: ELTA
„Naujieji elektriniai lokomotyvai perveš krovinius tarp Vilniaus ir Klaipėdos – koridoriumi, kuriuo kasmet pervežame pusę visų Lietuvoje geležinkeliais gabenamų krovinių. Elektriniai lokomotyvai yra maždaug tris kartus efektyvesni nei dyzeliniai, tad klientams galėsime pasiūlyti ne tik žalesnes, bet ir konkurencingesnes krovinių pervežimo paslaugas“, – teigė „LTG Cargo“ generalinė direktorė Eglė Šimė.
Bendrovės teigimu, naujieji lokomotyvai bus rečiau remontuojami, nereikės skirti papildomo laiko kuro pildymui, tepalų keitimui, o sunaudojamas energijos kiekis tiesiogiai priklausys nuo tempiamo krovinio svorio, skirtingai nei dyzeliniuose lokomotyvuose. Be to, pažymima, kad elektriniai lokomotyvai yra galingesni, tad vienu metu gali pervežti daugiau krovinių.
„Elektrinius lokomotyvus į priekį varo tiesiai iš kontaktinio tinklo gaunama elektra. Siekiant ją naudoti dar efektyviau, planuojama traukinio stabdymo metu susikaupusią energiją regeneruoti atgal į kontaktinį tinklą tolesniam panaudojimui“, – sakė „LTG Cargo“ Technologinio turto valdymo vadovas Audrius Pukas.
Numatoma, jog pirmieji elektriniai lokomotyvai, galintys pervežti 5,7 tonų krovinių sąstatus, į Lietuvą bus pristatyti 2027 m. pradžioje. Bendrovės teigimu, šio projekto vertė siekia 115,66 mln. eurų.
Planuojama, kad LTG grupės įgyvendinamas geležinkelio elektrifikacijos projektas bus baigtas 2025 m. pabaigoje. Įgyvendinus jį, elektrifikuotų geležinkelio kelių ilgis šalyje pasieks beveik 28 proc. visų geležinkelio kelių, o oro tarša sumažės 150 tūkst. tonomis anglies dvideginio per metus.