PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2022 m. Balandžio 21 d. 13:35

Ligoninėje nėra vietos neprofesionaliam ar neetiškam elgesiui

Vilnius

Etaplius SistemaŠaltinis: Etaplius.lt


213624

„Istorija, dėl kurios gėda“, – socialiniame tinkle rašė ukrainiečių šeimą globojanti Rita bei aprašė ­nemalonią situaciją, kurią ukrai­niečiai patyrė Elektrėnų ligoninėje.
 

Rita teigė, kad jos globojama ukrainietė su sūnumi praleido dieną ligoninėje. Esą viena ligoninės darbuotoja juos „užsipuolė“, „pradėjo klausinėti jų apie tai, kaip 8 metus ukrainiečių kariuomenė puolė Donbasą…“.

„Tai yra nepriimtina įstaigoje šalies, kurioje padedama ukrainiečiams, kurioje stengiamės, kad jie jaustųsi saugūs ir mylimi“, – nuomonę viešoje erdvėje išsakė Ri­ta bei kreipėsi į Elektrėnų savivaldybę su siūlymu padirbėti su įstaigų vadovais, kad jie paaiškintų, kaip elgtis su į ligoninę pakliuvusiais ukrainiečiais, kad jie jaustųsi saugūs ir su jais elgtųsi pagarbiai.

Elektrėnų ligoninės direktorius­ Žydrūnas Martinėnas redakcijai patvirtino, kad ligoninės dar­buotoja kalbėjo su gydomo ukrainiečio giminaičiu, bet konfliktinės situacijos nebuvo.

„Su šio pokalbio dalyve, ligoninės darbuotoja, situacija šiandien (04-12 Red.) jau buvo aptarta. Darbuotoja pokalbį paaiškino kaip tarpusavio bendravimą, domėjimąsi situacija Ukrainos dalyje, iš kur atvyko šeima, manė, kad konflikto nebuvo, nes po to pokalbio dar pasirūpino ir paciento išvykimu namo, ir atsisveikinimas nebuvo kažkoks konfliktiškas. Darbuotojos paprašiau ateityje susilaikyti nuo asmeniškumų bendraujant su ligoninėje besilankančiais žmonėmis, ypač pabėgėliais iš Ukrainos, kuriems psichologiškai tikrai nelengva ir jie labai jautriai reaguoja. Darbuotoja patvirtino, kad suprato ir kad ateityje bendraus dalykiškai bei vengs bet kokių asmeniškumų“, – paaiškino direktorius.

Ž. Martinėnas redakcijai pasa­kojo, kad susisiekė su informaciją apie įvykį socialiniame tinkle pateikusiu žmogumi ir perdavė atsiprašymą ukrainiečiams.

„Teko pabendrauti ir su socialiniame tinkle informaciją pateikusiu žmogumi, aptarėme situaciją, perdaviau savo nuostatas dėl ligoninės darbuotojų bendravimo su pacientais, netoleranciją bet kokiam ne­profesionaliam ar neetiškam elgesiui bei paprašiau perduoti ir mano asmenišką atsiprašymą ukrainiečiams – tai buvo suprasta ir priimta, taip pat paminėta, kad ukrainiečiai suteiktomis paslaugomis, kaip labai profesionaliomis, liko patenkinti“, – sakė Ž. Martinėnas.

Ukrainiečius globojanti Rita patvirtino, kad ligoninės direktorius susisiekė ir atsiprašė bei pažadėjo pasikalbėti su darbuotoja. Pasak Ritos, nėra prasmės daugiau eskaluoti šitą temą, o ir globojama ukrainiečių šeima jau nebenori liesti šios temos.

Kaip minėjo ligoninės direktorius Žydrūnas Martinėnas, darbe itin svarbu susilaikyti nuo asmeniškumų. Karo Ukrainoje akivaizdoje itin ­svarbu įvertinti, kokią įtaką asmeninė nuomonė turi aplinkiniams. Svarbu suprasti, kad nuomonė ne visada yra tiesa, o dažnu atveju nuomonė virsta propaganda. O kai Rusijos agresorių sėjama propaganda apsigyvena žmonių lūpose, agresorių jėgos tik stiprėja.