PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Balandžio 5 d. 06:30

Lietuvos žmonėms brangiausias turtas – namai, pinigai ir išmanieji telefonai

Vilnius

Pexels.com nuotr.

Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt


78508

Lietuvos žmonės svarbiausiu turtu įvardijo savo būstą, grynuosius pinigus ir išmaniuosius įrenginius. Tyrimo duomenimis, pinigai ir išmanieji telefonai yra bemaž vienodai svarbūs mūsų šalies gyventojams – apie jų svarbą pasisakė maždaug po trečdalį respondentų. 14 proc. Lietuvos žmonių vertina vaizdo ir garso įrangą. Tai parodė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu prieš mėnesį „AC Nielsen Baltics“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa.

Namai – vis dar tvirtovė

Mūsų šalies žmonėms namai yra pats brangiausias materialus turtas. Tyrimo rezultatai rodo, kad tokios nuomonės laikosi net 81 proc. Lietuvos gyventojų. „Kiekvienais metais tiriame ir analizuojame, koks turtas svarbiausias mūsų šalies žmonėms. Į pirmąją sąrašo vietą žmonės daugiau nei penkerius metus iškelia būstą. Jis nuo kitų sąrašo pozicijų yra atitolęs daugiau nei dvigubai. Išties namų svarbą lietuvių sąmonėje sunku būtų kuo nors pakeisti. Todėl jų funkcinė būtinybė ir kaina iškelia būstą į svarbiausių daiktų viršūnę“, – kalbėjo draudimo bendrovės „Gjensidige“ generalinis direktorius Marius Jundulas.

M. Jundulas atkreipė dėmesį, kad būstą svarbiausiu turtu laiko visų amžiaus grupių žmonės.Tik 20-24 m. amžiaus grupėje jo reikšmė sumažėja - būstą kaip svarbiausią turtą mini 67 proc. respondentų. „Tai tradiciškai studentiškas arba ankstyvos karjeros amžius. Šiuo metu žmonės daugiau ieško savo gyvenimo kelio, daugiau keliauja, tyrinėja, todėl prieraišumas prie namų nėra prioritetas“, - sakė draudimo bendrovės vadovas.

Tiesa, 25 m. amžiaus ir vyresni respondentai vėl sugrąžina svarbą į 80 proc. ir daugiau. Tyrimo duomenimis, daugiausiai iš visų - 87 proc. - svarbiausiu turtu namus laiko 55-64 metų amžiaus respondentai.

Pinigus labiausiai vertina jaunimas

Tyrimas parodė, kad po būsto Lietuvos žmonės labiausiai brangina pinigus ir išmaniuosius įrenginius. Juos kaip svarbų turtą įvardijo atitinkamai 30 proc. ir 28 proc. šalies gyventojų.

Šiemet pirmąsyk tarp svarbiausių daiktų pasirinkimų „Gjensidige“ įtraukė grynuosius pinigus, norėdami pasidomėti, kaip žmonės juos vertina. Pinigai atsidūrė antrojoje pozicijoje – iškart po namų. Vis dėlto, palyginus su būstu, jie vertinami beveik triskart mažiau.

Tyrimo duomenimis, pinigus svarbiausiu turtu dažniausiai įvardijo jaunimas – 53 proc. 16-19 metų Lietuvos gyventojų. Pinigai – mažiausiai svarbus turtas brandaus amžiaus respondentams. Tik penktadalis 55-64 metų apklausos dalyvių grynuosius pinigus įvardijo jiems bangiu turtu.

Tokie rezultatai, pasak M. Jundulo, puikiai iliustruoja pajamų svarbą jaunų žmonių gyvenime. „Studentai ar mokyklas baigęs jaunimas labiausiai vertina pinigus, nes tai jiems – savarankiškumo ir nepriklausomybės ženklas. Tuo tarpu brandūs žmonės mažiausiai vertina ne tik pinigines lėšas ar išmaniąją techniką, bet ir visą materialųjį turtą“, – tvirtino M.Jundulas.

Išmaniųjų įrenginių svarba sumenko

Tyrimo duomenimis, išmanųjį telefoną ir nešiojamą kompiuterį tarp brangiausių daiktų įtraukė 28 proc. apklausos dalyvių. Pernai tokių buvo 42 procentai.

Šioje kategorijoje išsiskiria 16-19 metų respondentai. Išmanieji įrenginiai svarbiausiu turtu yra laikomi 53 proc. šio amžiaus jaunuolių.

Draudimo bendrovės vadovas atkreipė dėmesį į besikeičiantį išmaniųjų telefonų bei nešiojamų kompiuterių ir, apskritai, technikos vertės suvokimą.

„Lyginant su praėjusių metų duomenimis, net trečdaliu mažiau žmonių šiuos įrenginius įtraukė tarp jiems brangiausių daiktų. Mobiliųjų įrenginių prieinamumas ir įvairovė auga septynmyliais žingsniais. Tikėtina, kad žmonės telefoną ir kompiuterį vis labiau vertina dėl praktinių aspektų, nebe kaip statuso simbolį“, – dėstė M. Jundulas.

Pasak draudimo bendrovės vadovo, tas pats pasakytina apie vaizdo ir garso techniką. Pernai ji buvo paminėta 28 proc. respondentų, šiemet kaip svarbiausią turtą ją įvardijo 14 porc. mūsų šalies gyventojų.

Bendrovės „AC Nielsen Baltics“ reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa „Gjensidige“ užsakymu buvo atlikta apklausiant 1600 įvairiose mūsų šalies vietose gyvenančių žmonių.