PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kriminalai2021 m. Vasario 10 d. 16:01

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas patvirtino – Savivaldybė teisėtai apribojo naktinių barų veiklą

Šiauliai

Reporteris BrigitaŠaltinis: Etaplius.lt


164758

Dėl naktinių alkoholio pardavimo vietų veiklą ribojančių sprendimų Šiaulių miesto savivaldybei ilgus mėnesius teko aiškintis teismuose, verslas vis skundėsi, kad taip buvo pažeisti jų interesai. 2020 metų liepą  Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmai pareiškėjų skundą atmetė kaip nepagrįstą, tačiau tuo viskas nesibaigė. Bendrovės „Naujoji vaidra“, „Šiaulių lyra“, „Masada“, „Vaivorykštė“ ir „VAV investicija“, toliau gindamos savo neva pažeistus interesus, pateikė apeliacinį skundą. Šį kartą jau Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas patvirtino, kad Savivaldos iniciatyvos dėl viešojo gyventojų intereso gynimo ir sprendimas apriboti naktinių barų veiklą buvo teisingas.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas atmetė bendrovių „Šiaulių lyra“, „Šiaulių naujienos“, „Masada“,  „Vaivorykštė“,  „VAV investicija“ apeliacinį skundą ir paliko galioti pirmosios instancijos teismo 2020 m. liepos 2 d. sprendimą.

Šiaulių miesto savivaldybės taryba 2019 m. rugsėjo 5 d. sprendimu Nr. T-330 ,,Dėl prekybos alkoholiniais gėrimais laiko apribojimo“, apribojo prekybos alkoholiniais gėrimais laiką draudžiant prekiauti nuo 22.00 val. iki 8.00 val. Šiaulių miesto viešojo maitinimo vietose adresais: Lyros g. 13,  13A, 13C,  5A,  13E,  17A bei   nustatė, kad apribojimai taikomi visiems subjektams, turintiems licencijas vykdyti prekybą alkoholiniais gėrimais, viešojo maitinimo vietose nurodytais adresais.

Uždarosios akcinės bendrovės: „Naujoji vaidra“, „Šiaulių lyra“, „Masada“ gindamos neva savo pažeistus interesus dėl negalėjimo vykdyti veiklą bare Lyros g. 13 bei „Vaivorykštė“ (Lyros turgaus savininkas) ir „VAV investicija“ (Lyros turgaus operatorius) dėl prekybos alkoholiniais gėrimais Lyros turgaus pastate (Lyros 5A) pateikė skundą Regionų apygardos administraciniam teismui dėl dalies Tarybos sprendimo, tiek, kiek juo apribotas prekybos alkoholiniais gėrimais laikas draudžiant prekiauti nuo 22.00 iki 8.00 val.  adresais: Lyros g. 13 ir  5A, prašydami panaikinti tą Tarybos sprendimo dalį.

Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmai 2020 m. liepos 2 d. sprendimu (Teismo sprendimas) pareiškėjų skundą atmetė kaip nepagrįstą. Dėl ko, pareiškėjai Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui pateikė apeliacinį skundą dėl minėto sprendimo.

Pirmosios instancijos teismo  Teisėjų kolegija pasisakydama dėl pareiškėjų ir jų atstovų nurodytų argumentų dėl pareiškėjoms pritaikytos priemonės neproporcingumo, lygiateisiškumo bei galimybės lygiomis sąlygomis konkuruoti rinkoje su kitais subjektais nepagrįsto ribojimo,  pažymėjo, kad kiekvieno ūkio subjekto veikla, jam taikytini (ar ne) ribojimai vertintini individualiai, todėl šioje byloje negali būti svarstoma, kodėl kitam ūkio subjektui prekybos alkoholiniais gėrimais laiko ribojimai nebuvo pritaikyti.

Apeliantų nuomone, neva priimant Tarybos Sprendimą buvo pažeistos pagrindinės procedūros bei taisyklės, turėjusios užtikrinti objektyvų visų aplinkybių įvertinimą ir sprendimo pagrįstumą.

Apeliacinės instancijos teisėjų kolegija, patikrinusi bylos medžiagą teisės taikymo ir įrodymų vertinimo aspektu, sutiko su pirmosios instancijos teismo pozicija, kad Taryba ginčijamą Sprendimą priėmė nustačiusi aiškų poreikį užtikrinti viešąją tvarką ir visuomenės saugumą.

Teisėjų kolegija pažymėjo, kad savivaldybės tarybos, priimdamos sprendimus dėl prekybos alkoholiniais gėrimais laiko ribojimų, privalo vadovautis Viešojo administravimo įstatymo nustatytais objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia principais. Teisėjų kolegija, visų byloje surinktų įrodymų kontekste įvertinusi pareiškėjų procesiniuose dokumentuose išdėstytus argumentus, sprendė, kad jie nesudaro jokio pagrindo teigti, jog ginčo atveju Taryba, priimdama Sprendimą, paminėtus principus pažeidė.

Tarybos Sprendimas priimtas atsižvelgus į policijos, gyventojų, bendruomenės pasiūlymus  ir nuomones bei įvertinus prekybos alkoholiu daromą žalą visuomenei, todėl nėra pagrindo tvirtinti, kad Tarybos sprendimas teikia  privilegijas ar diskriminuoja atskiras ūkio subjektų grupes. Taigi, Tarybos spendimas neprieštarauja Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio 2 dalies nuostatoms dėl sąžiningos konkurencijos laisvės principui.

Teisėjų kolegijos nuomone, nors pareiškėjos (jų atstovai) nesutiko, jog egzistuoja ryšys tarp viešojo maitinimo vietos Lyros g. 13, Šiauliuose ir daromų viešosios tvarkos pažeidimų ir negali būti atsakingas už kitų fizinių ar juridinių asmenų padarytus pažeidimus, nors jie būtų padaryti ir Lyros g. 13, Šiauliuose, teisėjų kolegija darė išvadą, kad užfiksuoti teisės pažeidimai, trikdo viešąją rimtį ir tvarką, turi tiesioginę įtaką nesaugios gyventojams aplinkos sukūrimui, patvirtina neabejotiną sąsają tarp viešojo maitinimo vietos adresu Lyros g. 13 prekybos alkoholiniais gėrimais nakties metu (pagal pažymoje pateiktus duomenis daugiausia pranešimų užregistruota nakties metu, t. y. po 22.00 val. bei analizuojamu laikotarpiu, fiksuotų Lyros g. 13, buvo pradėtos 73 neblaivių asmenų atžvilgiu) ir šioje vietoje daromų viešojo intereso gynimo prasme netoleruotinų teisės pažeidimų.

LVAT Teisėjų kolegija konstatavo, kad pirmosios instancijos teismas tinkamai įvertino byloje esančius duomenis, teisingai taikė teisės normas ir priėmė pagrįstą bei teisingą procesinį sprendimą, kuris paliekamas nepakeistas, o pareiškėjų apeliacinis skundas atmetamas. Atsižvelgiant į tai, kad pirmosios instancijos teismas pareiškėjų skundą atmetė kaip nepagrįstą ir jų apeliacinis skundas netenkintas apeliacinės instancijos teisme, pareiškėjai neįgijo teisės į teismo išlaidų, patirtų pirmosios bei apeliacinės instancijos teismuose, atlyginimą, todėl jų prašymas dėl bylinėjimosi išlaidų netenkintas.