PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Kovo 27 d. 09:15

Lietuvos pašto laiškininkai nuo gegužės važinės elektriniais dviračiais

Vilnius

Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt


77444

Šiaulių dviračių gamintoja „Baltik vairas“ pagal užsakymą Lietuvos paštui pagamino 210 elektrinių dviračių, kuriais netrukus į gatves išriedės įvairių šalies miestelių laiškininkai.

Laiškininkai, be modernios transporto priemonės, bus aprūpinti nuo šalčio ir lietaus saugančiomis dviratininko striukėmis, specialiais garsine signalizacija apsaugotais dviračių krepšiais ir kitomis saugos priemonėmis. Dviračių ir specialių krepšių vertė - 311,43 tūkst. eurų, informuoja Lietuvos paštas.

„Lietuva - pirmoji iš Baltijos valstybių, kurioje laiškininkai važinės tarnybiniais elektriniais dviračiais. 2017-2018 metais, siekdami įvertinti elektrinių dviračių poreikį ir būsimus maršrutus, atlikome bandomuosius važiavimus, kurie patvirtino, kad ši transporto priemonė palengvins laiškininkų patiriamą fizinį krūvį ir pagreitins siuntų bei korespondencijos pristatymo procesą“, - teigė Lietuvos pašto Tinklo direktorius Jonas Sadauskas.

Pirmojo bandomojo važiavimo metu įvairiuose Lietuvos miestuose į gatves išvažiavo 15 dviračių: 10 iš jų buvo pačių laiškininkų, 5 - bendrovės. Dviračius mynė laiškininkai, jų važiavimo spartą ir maršrutą fiksavo specialiai įdiegta įranga (GPS), buvo matuota judėjimo ir gyventojų aptarnavimo sparta, vėliau šie duomenys palyginti su pėsčiųjų laiškininkų darbo laiku.

Šis laiškininkų bandomasis „dviračių žygis“ parodė, kad dalis miestelių ir kaimų regioninių kelių yra sunkiai įveikiami ir reikalauja nemažai pastangų net važiuojant be kasdienio laiškininkų krovinio, todėl elektrinė transporto priemonė kasdienį maršrutą gerokai palengvins.

Kaip teigia J. Sadauskas, buvo sulaukta nemažai klausimų, kurie kėlė nerimą laiškininkams: ar ši transporto priemonė saugi, ar elektriniu dviračiu bus galima važinėti lietui lyjant, ar jam žiemą nekenks šaltis, kas nutiks dviračiui sugedus ar kaip apsaugoti šį turtą nuo ilgapirščių.

„Savo darbuotojus nuraminome, kad dviračių priežiūra rūpinsis samdoma dviračių remonto įmonė, jie specialiai pagaminti taip, kad atlaikytų didelius korespondencijos svorius, būtų stabilūs ir manevringi, o dviračių amortizatoriai būtų pritaikyti žvyrkeliams ir duobėtiems keliams. Be to, ilgapirščiams sudrausminti dviračio krepšiuose įmontuota signalizacija, o jie patys yra įregistruoti specialiame daiktų registre, kuris gerokai palengvins dviračio paiešką jo vagystės atveju“, - sako Lietuvos pašto Tinklo direktorius.
Planuojama, kad pirmieji elektriniai dviračiai laiškininkus regionuose pasieks gegužės pradžioje.

ELTA