Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Leonardas MarcinkevičiusŠaltinis: ELTA
Kaip numatyta EK išaiškinime, tranzitu gabenamų prekių kontrolė vykdoma atsižvelgiant į 2019–2021 m. leistinų pervežti prekių aritmetinius vidurkius bei juos viršijus pervežimą Lietuva turi stabdyti.
„Į sąrašą įtraukta keli šimtai prekių kodų pagal ES reglamentą, kurių kiekiai vertinami konkrečiai kai gaunamos paraiškos. Šiuo metu pasiekti kai kurių prekių kodų geležies ir plieno, medienos gaminių, trąšų, etilenglikolio, taip pat kai kurių kitų prekių vidurkiai“, – Eltai atsiųstame komentare sako „Lietuvos geležinkelių“ komunikacijos partnerė Kotryna Dzikaraitė.
Pažymima, kad remiantis EK gairėse numatyta tvarka, iki šiol atmestų paraiškų prekių pervežimui tarp Rusijos Federacijos ir Kaliningrado srities per Lietuvos teritoriją atvejai buvo pavieniai ir sudarė iki 5 proc. visų šia kryptimi gabenamų prekių paraiškų.
Anot „Lietuvos Geležinkelių“, 2021 m. visų prekių tranzitas iš Rusijos į Kaliningradą ir iš Kaliningrado į Rusiją sudarė 5,6 mln. tonų.
LTG pateiktais duomenimis, trejų metų tarp Rusijos Federacijos žemyninės dalies ir Kaliningrado srities pervežtų būtinų prekių vidurkis iš viso siekė 3,1 mln. t. Iš jų, anglies produktai sudarė 1,07 mln. t., juodieji metalai 0,59 mln. t., mediena ir jos produktai 0,06 mln. t., cementas 0,26 mln. t., maisto pramonės produktai, pašarai, gėrimai, tabakas 0,06 mln. t., nafta ir naftos produktai 0,98 mln. t., o likusios prekės 0,08 mln.t.