Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
LAKD nuotr.
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) antradienį pristatys praeitų metų veiklos pasiekimus ir darbų tęstinumą.
Spaudos konferencijoje LAKD veiklą pristatys jos direktorius Vitalijus Andrejevas.
2017 m. liepos 14 d. V. Andrejevas tapo LAKD vyriausiuoju patarėju, tų pačių metų lapkričio 16 d. - laikinuoju LAKD vadovu.
Buvęs LAKD vadovas Egidijus Skrodenis pasitraukė iš pareigų tų pačių metų lapkričio viduryje, o savo išėjimą motyvavo noru išbandyti jėgas versle.
ELTA primena, kad pernai Susisiekimo ministerijos inicijuotas valstybinės reikšmės kelių auditas parodė, kad be defektų - tik 4 iš audituotų 33 kelių, taip pat atskleistas piktnaudžiavimo ir pažeidimų mastas. Anot audito išvadų, iššvaistyta 16 mln. eurų.
Pradiniam tikrinimo etapui buvo atrinkti 33 naujai nutiestų ar rekonstruotų kelių projektai, įgyvendinti įvairiuose šalies regionuose.
Tikrinti keliai statyti bei rekonstruoti 2008-2017 metais. Bendra jų rekonstrukcijos ir statybos kaina yra 67 mln. eurų. Paslėptiems defektams garantija galioja 20 metų.
Nustatyta, kad 29 iš 33 audituotų kelių - nekokybiški.
Tyrimas atskleidė, kad kompromisai kelių kokybei buvo daromi ne tik vykdant rangos darbus, bet ir projektavimo metu, siekiant sumažinti statybos kaštus, teigiama išvadose.
Specialistų vertinimu, šių defektų pasekmė - 5 metais, arba ketvirtadaliu, trumpesnis nei privalo būti kelių tarnavimo laikas.
Ekspertų išvadose teigiama, kad audituoti keliai su defektais žymiai greičiau degraduoja, trūkinėja.
ELTA