REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2018 m. Lapkričio 2 d. 17:00

Lietuvoje nepripažįstama užsienyje atlikta techninė apžiūra: kieno ausys už to kyšo?

Vilnius

Reporteris UgnėŠaltinis: Etaplius.lt


58547

Lietuvoje nuo šių metų gegužės 20 d. turi būti pripažįstama iš Europos ekonominės erdvės (EEE) valstybių atvežtų transporto priemonių techninė apžiūra (TA). Bet kol kas, panašu, ši tvarka galioja tik „ant popieriaus“.

Vairuotojai nuolatos susiduria su problema – VĮ „Regitra“ nepripažįsta atvežtos transporto priemonės užsienyje galiojančios TA, todėl jie priversti pakartotinai ją atlikti Lietuvos TA įmonėse, kurias vienija asociacija „Transeksta“.

Dėl tokių veiksmų įtarimai žeriami būtent pastarajai asociacijai, kuri ne tik vienija visos šalies TA įmones, bet šią tvarką – pripažinti užsienio šalių TA Lietuvoje – nuo pat pradžių kritikavo.

TA tenka atlikti Lietuvoje ir susimokėti

Žinią, kad Lietuvoje bus pripažįstama EEE valstybėse atlikta TA, daugelis vairuotojų sutiko džiugiai.

Jei iš užsienio atvykęs automobilis turi galiojančią TA, Lietuvoje nereikėtų atlikti analogiškų procedūrų, o ir piniginė nenukentėtų mokant du kartus už tą pačią paslaugą.

Tačiau praėjus penkiems mėnesiams po tokios tvarkos įsigaliojimo vairuotojai pripažįsta – tai tik gražus akių dūmimas.

img-2966-result.jpg

„Automobiliui galima atlikti techninę apžiūrą Vokietijoje, kur jis gauna teigiamą išvadą, o po kelių dienų pristačius į „Regitrą“ tenka dar kartą atlikti tą pačią procedūrą, nes Vokietijos TA „Regitra“ nepripažįsta, nors pagal naująją tvarką turėtų pripažinti.

Taip išeina, kad už tą pačią procedūrą tenka susimokėti ir Vokietijoje, ir Lietuvoje“, – redakcijai pasakojo vairuotojas.

Toks pavyzdys – ne vienintelis. Redakcija susisiekė su naudotų automobilių prekyba užsiimančiais verslininkais, kurie patvirtino, kad ne kartą ir jie patys, ir jų klientai bandė pristatyti užsienyje galiojančią TA Lietuvoje, tačiau nesėkmingai.

„Nežinau nė vieno konkretaus atvejo tarp pažįstamų, kam būtų tai pavykę, – visi iki vieno turėjom bei turim papildomai atlikti TA Lietuvoje ir už tai susimokėti“, – teigė vienas iš pašnekovų.

Redakcija jau rašė, su kokiomis kliūtimis vairuotojai nuolatos susiduria, kai Lietuvoje, registruojant automobilį, nepripažįstama galiojanti užsienio TA.

img-2950-result.jpg

Pripažinus užsienio TA prarandamos pajamos

Sakyti, kad naujoji tvarka visiškai neveikia, negalima, tačiau žvelgiant į statistiką susidaro įspūdis, kad ji veikia tik „ant popieriaus“.

Nuo gegužės 20 d., kai įsigaliojo ši tvarka, Lietuvoje pripažinta 21-os transporto priemonės TA, atlikta užsienyje.

Tai išties labai mažas skaičius, atsižvelgiant į tai, kad kiekvieną mėnesį mūsų šalyje pirmą kartą įregistruojama apie 16–17 tūkst. naudotų automobilių.

Naivu tikėtis, kad vairuotojai savanoriškai siekia atlikti TA Lietuvoje ir susimokėti papildomai, jei automobilis iš užsienio turi galiojančią TA.

Dėl buksuojančios tvarkos vairuotojai įtaria TA įmones vienijančią asociaciją „Transeksta“.

„Pas mus susidariusi nedidelė verslininkų grupė, kuri visoje Lietuvoje laiko TA monopolį. Lobistų ir įvairių veiksmų pagalba padaroma tokia tvarka, kad paprastas žmogus gauna papildomų problemų.

Tai tikrai yra verslininkų išgąstis, kad dėl tokios tvarkos jiems kris pajamos.

Šiuo metu pas mus turguje stovi apie 3 tūkst. automobilių, ir kai juos nupirks, visi turės gauti TA. Tai iš tiesų dideli pinigai vien tik už TA, ir taip ištisus metus.

Verslininkai turbūt išsigando – vien tik turguje pas mus stovi apie 3 tūkst. automobilių, ir šių pinigų gali netekti“, – teigė Kauno automobilių turgaus vadovas Valentinas Naujanis.

Vadina sąmokslo teorija

Asociacijos „Transeksta“ atstovai vairuotojų įtarimus vadina viena keisčiausių sąmokslo teorijų.

„Į įtarimą galima atsakyti labai trumpai ir aiškiai: spėjimas, kad iš EEE šalių atvežtų automobilių registracijos procedūras lemia ne Susisiekimo ministerijos parengta, Vyriausybės patvirtinta, Seime „Saugaus eismo automobilių keliais“ įstatymo pataisomis įteisinta tvarka ir ją įgyvendinančios VĮ „Regitra“ sprendimai, o su tuo niekaip nesusijusių techninės apžiūros įmonių akcininkai, yra viena keisčiausių pastarojo meto sąmokslo teorijų“, – teigė asociacijos „Transeksta“ atstovas spaudai Renaldas Gabartas.

Jis netgi pateikė išraiškingą palyginimą: „TA įmones kaltinti, kad dalies importuojamų nenaujų automobilių galiojančios TA dokumentai nėra pripažįstami savarankiškai pagal atitinkamus teisės aktus savo veiklą organizuojančios valstybės įmonėje, yra tas pats, kas odontologui priekaištauti neatliekant pilvo chirurgijos operacijų.“

Tačiau ar iš tiesų vairuotojų kritika asociacijai „Transeksta“, kuri vienija visas Lietuvos TA įmones, o jas valdo nedidelė grupė verslininkų, tokia jau nepagrįsta?

Asociacija „Transeksta“ neatsakė į redakcijos klausimą, ar asociacijos nariai patirtų tiesioginių nuostolių, jei Lietuvoje būtų registruojama vis daugiau naudotų transporto priemonių su galiojančia užsienio TA ir jos nereikėtų atlikti Lietuvoje.

Bet aišku kaip dieną – jei į Lietuvą iš EEE šalių atvežtiems automobiliams būtų pripažįstama užsienyje galiojanti TA, pakartotinai šios procedūros nereikėtų atlikti Lietuvoje.

Nereikėtų TA atlikti Lietuvoje – nereiktų susimokėti už šią paslaugą. Nereiktų susimokėti – asociacijos „Transeksta“ narės, valdančios visos Lietuvos techninių apžiūrų įmones, negautų atitinkamų pajamų.

Lietuvoje kas mėnesį pirmą kartą įregistruojama apie 16–17 tūkst. atvežtų naudotų automobilių, o tai sudaro nemenką sumą, jei jiems TA nereikėtų atlikti Lietuvoje.

Taip pat verta prisiminti, kad, prieš įsigaliojant tvarkai pripažinti iš EEE šalių įvežtų transporto priemonių TA Lietuvoje, asociacija „Transeksta“ kritikavo šią naujovę, teigdama, kad tokiu būdu Lietuvą gali pasiekti „ratuoti frankenšteinai“.

atsisiusti.png



REDAKCIJA REKOMENDUOJA