Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Alfa.lt nuotr.
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Seimas ratifikavo 1949 m. rugsėjo 19 d. Ženevoje priimtą Kelių eismo konvenciją, kuria sudaromos galimybės Lietuvoje išduotus vairuotojo pažymėjimus pripažinti šalyse, ratifikavusiose Ženevos konvenciją. Už tai numatantį vieningai balsavo 81 Seimo narys.
1991 m. lapkričio 20 d. Lietuva ratifikavo 1968 m. Vienos konvenciją dėl kelių eismo, bet neratifikavo Ženevos konvencijos. Dėl šios priežasties iki šiol Lietuvoje išduotas vairuotojo pažymėjimas negalioja (arba gali negalioti priklausomai nuo valstybės nacionalinio reglamentavimo) šalyse, kurios ratifikavo Ženevos konvenciją, bet neratifikavo Vienos konvencijos (Japonijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose, Naujojoje Zelandijoje, Tailande). Tokių šalių yra per 50.
„Labai stipriai auga srautas lietuvių, keliaujančių užsienyje ir vairuojančių automobilius. Pirmiausia mes bandėme siekti dvišalių susitarimų, pavyzdžiui, su Japonija. Bijau dabar suklysti, bet, berods, 10 metų jau yra dirbama dėl teisių įteisinimo, kol japonai galiausiai pasakė, gal bus paprasčiau, jūs ratifikuokite Ženevos konvenciją ir baigsis visi tie klausimai“, - projekto pristatymo metu sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Įstatymas įsigalioja 2019 m. sausio 1 d.
ELTA