PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Gruodžio 31 d. 07:27

Lietuvai perėmus „Independence“ dažnės jo patikra, daugiau atsakomybių teks institucijoms

Lietuva

Independence. SCANPIX nuotr.

Giedrius GaidamavičiusŠaltinis: BNS.LT


336626

Gruodį Lietuvai išpirkus ir perėmus Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivą-saugyklą „Independence“, daugiau atsakomybių teks už transporto saugą atsakingoms šalies institucijoms bei jo savininkės „KN Energies“ darbuotojams, be to, laivas bus tikrinamas dažniau.

Pasak Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) Vandens transporto departamento direktorės Vilmos Ketlerienės, SGD laivo patikra bus atliekama kasmet, o ne kas dvejus metus, kaip iki šiol. Be to, „Independence“ įtraukus į Lietuvos jūrų laivų registrą, jam bus taikomos kitokios nei užsienio laivų patikros procedūros ir apimtys.

„Kai mes tikriname užsienio laivus, mums yra svarbu, kad tas laivas, atplaukęs į Klaipėdos uostą (...), pasiektų saugiai kitą uostą. (...) O kai tu tikrini lietuvišką laivą, turi nuolat laikyti pulsą, kad jis plaukiotų saugus, laikytųsi tų saugios laivybos tarptautinių ir nacionalinių reikalavimų, kurie jam yra taikomi“, – BNS teigė V. Ketlerienė.

„Dabar jis („Independence“ – BNS) bus tikrinamas vieną kartą per metus kaip su Lietuvos vėliava plaukiojantis laivas. Toks tikrinimas yra nustatytas teisės aktais“, – pridūrė LTSA atstovė.

Laikinoji „KN Energies“ terminalų komercijos vadovė Agnė Gutauskienė teigė, kad iki šiol bendrovė nebuvo laivybos įmonė ir neturėjo laivų naudojimo patirties.

„KN Energies“ perėmus laivą nuosavybėn ji tampa visapusiškai atsakinga už laivo-saugyklos veiklą. Šie pokyčiai palies ir bendrovės darbuotojų veiklos apimtis, ypač SGD eksploatacijos, aplinkosaugos, IT, kibernetinės saugos ir kitų skyrių kolegas – atsiras daugiau atsakomybių, teks dar detaliau ir plačiau rūpintis laivo įrangos būkle, darbo režimu ir technine priežiūra. Turėsime daugiau gilintis į efektyvumą, rodiklius“, – BNS teigė A. Gutauskienė.

„Lietuva savo registre neturėjo suskystintųjų gamtinių dujų laivų-saugyklų, tad buvo svarbu reglamentuoti aiškesnį tokių laivų veikimą ir priežiūrą Lietuvoje“, – pridūrė ji.

Gruodžio pradžioje LTSA inspektoriai jau atlikto pirmą naujai įregistruoto laivo patikrinimą.

Bendradarbiaujama su laivo operatore „Hoegh Evi“

Anot LTSA atstovės, nepaisant „Independence“ strateginės reikšmės bei to, kad jis beveik visada yra prisišvartavęs vienoje vietoje, jo patikra nesiskirs nuo kitų šalies laivų registre esančių didesnio tonažo laivų.

„Jis yra tokios parengties, kad bet kada gali išplaukti, ir jis atitinka tuos reikalavimus, kuriuos atitinka bet kuris tarptautinius reisus atliekantis laivas“, – BNS teigė V. Ketlerienė.

„Skirtumas toks, kad pirminė atsakomybė dabar teks Lietuvai, šiuo atveju – Lietuvos transporto saugos administracijai. Prieš tai pirminė atsakomybė buvo tekusi laivo vėliavos registracijos valstybei (Singapūrui – BNS)“, – BNS sakė LTSA Vandens transporto departamento vyresnysis patarėjas Linas Kasparavičius.

LTSA pabrėžė, kad „Independence“ šalies laivų registre yra naujas dėl tipo bei tonažo, todėl inspektoriams reikės papildomai tobulinti žinias, o institucijai – bendradarbiauti su laivo operatore Norvegijos bendrove „Hoegh Evi“.

„Laivybos bendrovė (Hoegh Evi“ – BNS) tampa mūsų priežiūros objektu. Tai irgi yra tam tikras iššūkis. Kadangi laivybos bendrovė yra užsienyje, turime irgi bendrauti su jais tam tikrais klausimais, kas liečia laivo eksploatavimą. Tai yra iššūkiai, su kuriais mes susiduriame“, – kalbėjo L. Kasparavičius.

Pasak „KN Energies“ atstovės A. Gutauskienės, nors kai kai kurios valstybės, tarp jų ir Singapūras, su kurio vėliava iki gruodžio plaukiojo „Independence“, taiko lankstesnį laivybos reguliavimą, laivą registruoti Lietuvoje nuspręsta atsižvelgiant į jo strateginę ir simbolinę reikšmę, taip pat dėl to sustiprėsiantį Lietuvos kaip jūrinės valstybės vaidmenį.

„Pagal įprastą pasaulyje laivybos praktiką daugiausia dujovežių ir SGD laivų-saugyklų registruota, pavyzdžiui, Maršalo salose, Singapūre, Panamoje. Tokiose jurisdikcijose taikomas lankstus reguliavimas, sukurtas per ilgametę laivybos įmonių patirtį. Įvertinus Klaipėdos SGD terminalo svarbą bei reikšmę pasirinktas sudėtingesnis, bet labiausiai priimtinas kelias pirmam šalyje nuosavam SGD laivui-saugyklai registruoti“, – aiškino A. Gutauskienė.

Prieš dešimtmetį į Klaipėdą atplaukęs „Independence“ Lietuvos nuosavybe tapo gruodžio 6 dieną – jis įregistruotas Lietuvos jūrų laivų registre, ant jo suplevėsavo Lietuvos vėliava.

Laivą už 138,04 mln. eurų iš Norvegijos bendrovės „Hoegh Evi“ penktadienį išpirko valstybės valdoma bendrovė „KN Energies“. „Hoegh Evi“ įmonė Lietuvoje dar iki 10 metų liks jo operatorė, o maksimali sutarties su ja suma – 225 mln. eurų.

2022-ųjų balandį Lietuvai visiškai nutraukus rusiškų dujų importą, išskyrus tranzitą į Kaliningradą, Klaipėdos SGD terminalas tapo pagrindiniu šalies dujų tiekimo šaltiniu.

SGD laivo nuoma bendrovei „KN Energies“ per dešimt metų kainavo apie 689 mln. JAV dolerių (šios dienos kursu – apie 651 mln. eurų).

#INDEPENDENCE#LIETUVA#PATIKRA#SUSKYSTINTOS#GAMTINĖS
#DUJOS