Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Geležinkelis / Pixabay
Jūras BarauskasŠaltinis: ELTA
Buvo numatyta, kad geležinkelio linija „Rail Baltica“ Estijos, Latvijos ir Lietuvos sostines su Europos greitųjų traukinių tinklu turėtų sujungti jau kitąmet.
Tačiau vėliau projekto įgyvendinimo data buvo atidėta iki 2030 m.
Šį mėnesį specialioji Latvijos parlamentinė komisija nustatė, kad dėl aplaidumo ir nesankcionuotų projekto korekcijų projekto kaina išaugo keturis kartus – nuo mažiau nei šešių milijardų iki beveik 24 milijardų eurų.
Generalinė prokuratūra nurodė tirianti už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą atsakingų valstybės pareigūnų veiksmus, kuriais „biudžetui galimai buvo padaryta didelių nuostolių“.
Prokuratūros pranešime teigiama, kad baudžiamasis procesas buvo pradėtas gruodžio 10 d., o bylą šiuo metu nagrinėja kovos su korupcija agentūra.
Jokie konkretūs pareigūnai byloje nenurodomi.
Ir Estijoje, ir Latvijoje, ir Lietuvoje – buvusiose SSRS respublikose, 2004 m. tapusiose ES ir NATO narėmis – veikia geležinkelis, kurio bėgių plotis buvo nustatytas dar sovietmečiu.
Baltijos šalys projektą „Rail Baltica“ pradėjo vildamosi, kad jį įgyvendinus maždaug šešis milijonus gyventojų turinčiame regione atsiras daugiau prekybos ir logistikos galimybių.