Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS Fotobanko nuotr.
Etaplius.LTŠaltinis: BNS
Bendrovės teigimu, bilietų prekyba bus pradėta šeštadienį, o pirmosios ekskursijos numatytos gruodžio 13 dieną.
Žemaitijos saugomų teritorijų direkcijos vadovas Mindaugas Balčiūnas sako, kad dėl tilto strateginės reikšmės apsilankymo jame tvarka yra kitokia – prieš atvykstant būtina iš anksto registruotis ir įsigyti bilietus.
„Lankymo strateginės reikšmės saugomuose objektuose sąlygos kitokios nei lankantis paprastuose apžvalgos objektuose. Norintieji pasivaikščioti Lyduvėnų geležinkelio tilto taku savo apsilankymą privalės suplanuoti iš anksto rezervuodami ekskursiją ir įsigydami bilietą“, – LTG pranešime sako M. Balčiūnas.
Ano direkcijos, bilietus ekskursijoms reikia įsigyti prieš 5 darbo dienas iki apsilankymo. Bilietų kaina neskelbiama.
Valandą trunkančios ekskursijos, kurias ves direkcijos darbuotojai, metu ant tilto galės lankytis daugiausiai 14 žmonių,
Kultūros vertybe laikomas 599 metrų ilgio ir 42 metrų aukščio tiltas visuomenei pritaikytas po to, kai per metus jis už maždaug 1,5 mln. eurų buvo atnaujintas, o darbus atliko LTG infrastruktūros valdytojos „LTG Infra“ konkursą laimėjusi bendrovė „Švykai“.
Po tiltu įrengtas pėsčiųjų takas, sumontuoti turėklai ir apsauginiai stogeliai, statinio prieigose įrengta automobilių stovėjimo aikštelė, takai, informaciniai stendai, daiktų saugojimo dėžės, laiptai, apsauginės tvoros, apšvietimo bei vaizdo stebėjimo sistemos.
Nuo lankytojams skirto tilto tako 33 metrų aukštyje atsiveria unikalus Dubysos upės slėnio kraštovaizdis, tikimasi, kad tiltą kasmet aplankys 10-15 tūkst. žmonių.
Susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė sako, kad tai turėtų tapti vienu iš lankomiausių objektų šalyje.
„Tikiu, kad šis unikalus istorinis statinys taps vienu iš daugelio įdomių, kultūros vertybėmis laikomų ir labiausiai lankomų objektų šalyje“, – LTG pranešime teigia L. Maskaliovienė.
„LTG grupės“ vadovas Egidijus Lazauskas sako, jog tai ne tik lankytinas objektas, bet ir svarbi šalies geležinkelių infrastruktūros dalis, užtikrinanti nepertraukiamą traukinių eismą Klaipėdos uosto kryptimi, kai vykdomi didelės apimties remonto ar rekonstravimo darbai ruože Šiauliai–Klaipėda.
Pirmasis medinis tiltas Lyduvėnuose pastatytas 1916 metais, jis buvo pavadintas Vokietijos kariuomenės vado feldmaršalo Paulo fon Hindenburgo vardu. Tuo metu jis buvo 670 metrų ilgio ir 42 metrų aukščio – didžiausias toks statinys Baltijos šalyse bei vienas didžiausių visoje Europoje.
2018 metais šalia buvo pastatytas naujas 570 metrų ilgio ir 45,5 metro aukščio tiltas, o senasis išardytas. 1944 metais besitraukianti vokiečių kariuomenė tiltą susprogdino. Po karo – 1952 metais pastatytas naujas 599 metrų ilgio ir 42 metrų aukščio plieninis tiltas.
Statinys patenka į Dubysos regioninio parko, Lyduvėnų kraštovaizdžio draustinio ir Dubysos upės slėnio teritorijas, kurios priskiriamos „Natura 2000“.