PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2018 m. Rugsėjo 5 d. 17:10

LAKD į Panemunės rytinio aplinkkelio statytojus kreipsis dėl galimo broko

Tauragė

Susisiekimo ministerijos nuotr.

Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt


51187

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) kreipsis į Panemunės miesto rytinio aplinkkelio statytojus dėl galimo broko.

Pagal pranešimą, magistralinio kelio A12 Ryga-Šiauliai-Tauragė-Kaliningradas ruožo nuo 183,90 iki 187,90 km statyba atsiėjo 26,25 mln. eurų, o per trejus metus po pridavimo vietomis jis jau yra įdubęs apie 1 metrą.

„Tai skandalinga informacija, akivaizdus projektuotojų ir statytojų aplaidumo pavyzdys. Atsakingi asmenys privalo būti išaiškinti. Tai taip pat akivaizdus įrodymas, kokio masto problemų dėl kelių kokybės turime Lietuvoje“, - pranešime cituojamas susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Kelią projektavo „Kelprojektas“, statybos darbus atliko ūkio subjektų grupė „Latvijas Tilti“, „Kauno keliai“. Techninę projekto priežiūrą vykdė jungtinės veiklos sutarties pagrindu susivienijusi ūkio subjektų grupė „Kelvista“, TAEM ir „Tiltų ekspertų centras“.

Kelias LAKD perduotas 2015 metų liepos 8 dieną, tačiau iki šiol jis dar nėra naudojamas.

Pasak laikinai LAKD direktoriaus pareigas einančio Vitalijaus Andrejevo, 2017 metais buvo užsakyta valstybinės reikšmės magistralinio kelio, Panemunės aplinkkelio ir jame esančio tilto per Nemuno prataką prieigų ir paties tilto ekspertizė. Ekspertai išvadas pateikė rugpjūčio pabaigoje.

„Šiuo metu kelio sankasos stabilumui grėsmės nėra, tačiau tolimesnės ilgalaikės kelio dangos deformacijos yra neišvengiamos. Deformacija tik didės pradėjus eksploatuoti kelią. Atsižvelgiant į ekspertų išvadas, bus kreipiamasi į statybos dalyvius dėl priežasčių, kurios lėmė defektų atsiradimą, šalinimo ir tolesnio kelio funkcionalumo užtikrinimo“, - sakė laikinasis LAKD vadovas V. Andrejevas.

LAKD ekspertai nustatė, kad minėtame kelio ruože su tiltu per Nemuną pastebėta ryški kelio sankasos deformacija - „sėdimas“, stebimi kelio dangos geometriniai pakitimai, deformuoti kelio išilginis ir skersinis profiliai, akivaizdžiai matomi kelio elementų, apsauginių atitvarų, tvoros, apšvietimo tinklo defektai. Kelio techninio darbo projekto sprendiniai parinkti neatlikus geologinių tyrimų ir neįvertinus mažos laikomosios gebos gruntų.

ELTA